Anneli256 skrev 2012-06-19 15:27:24 följande:
jag tänker att eftersom du har varma färger i dig själv att du kanske lätt blir brun, I augusti´så har du säker lite färg i så fall..då gör det inget om klänningen är ljus tänker jag.och då tänker jag vita accessoarer. Svårt att råda med håret eftersom det inte framgår hur långt det är, men jag tänker lite lockigt lös romantiskt uppsatt knut eller liknande. Kanske en vit blomma i håret äkta blomma eller tyg. Smycket tänker jag vita, strass, silver blandat. Gina har tex tre armband i ett, kanske ett vitt chocker halsband i pärlmodell. Jag föreslår en romantisk look rakt igenom.
oooh nej, inte vita accessoarer till en ljus klänning.

Jag personligen skulle inte brytt mig om någon kom i en vit fluff-fluff klänning med tiara på mitt bröllop liksom. Men det finns brudar som tycker att hela dagen är förstörd om någon har en ljus klänning även om den inte påminner om en brudkläning över huvud taget.
Så för att vara respektfull mot brudparet så försöker man undvika att konkurrera med bruden i "ljushet".
Vilket innebär att om man absolut vill ha en ljus klänning så undviker man ljusa saker till den