• Evtyzz

Mens på bröllopet!?

Hej på er/dig!

Jag och min m2b gifter oss om lite mindre än en månad. Jag har just upptäckt att jag kan få mensen på bröllopsdagen! (Den är beräknad dagen efter).

Vad ska jag göra!? Jag vill verkligen inte ha mensen på bröllopet (en röd fläck bak på klänningen!? Väldigt trevligt...)
    Kan jag käka p-piller just under juli månad för att vara på den säkra sidan eller ska jag bunkra upp med bindor å tamponger på alla toaletter i festbyggnaden? Kanske låna en oanvänd vuxenblöja?

Är det någon som har varit med om detta och kan ge mig tips? För jag vill verkligen inte ha det på bröllopsdagen eftersom jag är rädd det ska synas igenom klänningen då efter ett tag (vill inte behöva gå på toa allt för ofta heller när jag har klänningen på mig, nog krånligt).

TIPS och PROBLEMLÖSNINGAR mottages varmt! :)

• Svar på tråden Mens på bröllopet!?
  • 2 0 1 2
    Evtyzz skrev 2012-06-19 13:23:38 följande:

Hej på er/dig!

Jag och min m2b gifter oss om lite mindre än en månad. Jag har just upptäckt att jag kan få mensen på bröllopsdagen! (Den är beräknad dagen efter).

Vad ska jag göra!? Jag vill verkligen inte ha mensen på bröllopet (en röd fläck bak på klänningen!? Väldigt trevligt...)
    Kan jag käka p-piller just under juli månad för att vara på den säkra sidan eller ska jag bunkra upp med bindor å tamponger på alla toaletter i festbyggnaden? Kanske låna en oanvänd vuxenblöja?

Är det någon som har varit med om detta och kan ge mig tips? För jag vill verkligen inte ha det på bröllopsdagen eftersom jag är rädd det ska synas igenom klänningen då efter ett tag (vill inte behöva gå på toa allt för ofta heller när jag har klänningen på mig, nog krånligt).

TIPS och PROBLEMLÖSNINGAR mottages varmt! :)

Hej! Jag skulle absolut avråda att du börjar med P-piller såhär snart inpå bröllopet. De kan nämligen ställa till det och en del blöder konstant första tiden. Det finns tabletter som skjuter upp mensen, ta kontakt med din BM eller läkare om du är intresserad av sådana. Dock får en del biverkningar såsom ledsenhet av dem.
  • Chicita

Jag använde just Primolut när vi skulle på vårt andra försök till bröllopsresa nu och det såg ut som att jag skulle få mensen precis på avresedagen. inte så kul att ha lagt nästan 15000:- mer på ett hotell där vi skulle kunna få en egen (privat) pool och sen inte kunna utnyttja poolen...

Jag ringde min VC och berättade som det var. Dom frågade om jag åt piller (vilket jag inte gör) och om jag hade några problem som gjorde att jag inte kunde äta piller vilket jag egentligen inte har förutom humörsvängningar. Och sen fick jag hämta ut tabletterna på apoteket.

Man ska börja äta dom ett par dagar före förväntad mens, så ta kontakt med din VC eller din barnmorska/ gynekolog omedelbart om du vill ha dom.
    Man kan få humörsvängningar av dom precis som med p-piller. Men jag märkte inget alls även fast jag brukar reagera så starkt med humöret när jag äter p-piller 

• AnnLi

Det är väl bara att stoppa i en tampong "utifallatt". Är man inte väldigt känslig så gör det ju ingen skada om den sitter där "i onödan"

• Evtyzz

Tack så jättemycket för era svar! :) Jag ska ta kontakt med VC och höra om jag int kan få såna piller som skjuter upp mensen! :) Tack så jättemycket! :)

• lmcl

Om du inte vill använda tampong "utifallatt" kan du använda menskopp, som inte torkar ut eller irriterar slemhinnorna.

• Anonym

Jag ska ta ut min P-stav som jag har haft i 2 år nu.. vi gifter oss 25 Aug. Det kommer säkert att bli en massa mellanblödningar tills min kropp har gått till sig.. Hade väntat med att ta ut den men jag mår så dåligt av den så jag känner att jag måste.. 

Svar på tråden Mens på bröllopet!?