• MariaBlivandeBrud

Flora's secret som utgångsmarsch!

Flora's secret med enya som utgångsmarsch har vi tänkt. Med kantor och en solist. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Flora's secret som utgångsmarsch!
  • Cicci90

Jag tycker att den är jättefin och passar bra. Men den versionen jag lyssnat på på YouTube innehåller många instrument så det känns svårt att veta hur det blir med bara ett instrument. Är det piano ni tänkt er?
    Jag rekomenderar er att ni ber kantorn och solisten att provspela/sjunga den en gång bara för att ni ska få en bild av hur det kommer att bli så att ni inte blir besvikna på er bröllopsdag (alternativt får panikleta efter ett nytt alternativ om ni hör den på repetitionen någon vecka innan vigsel)

Vi har valt Just the way you are med Bruno Mars som ingångsmusik och var och lyssnade på kantorn för en vecka sedan.
    Det låter inte alls som orginalversionen men det lät riktigt bra ändå, som tur var. Men det hade varit tråkigt om det lät dåligt och det var för sent att ångra sig.. Vi har två månader kvar.

• MariaBlivandeBrud

Tack! Jag har lyssnat nu med bara piano och jag tycker att det funkar väldigt bra. Men vi ska ju ha sången också så då blir det nog ännu bättre. Vi kan välja om vi vill ha piano eller orgel, har inte bestämt oss ännu.

• daniiel

Jag tycker den är jättefin och jag skulle nog säga att om det finns orgel och om kantorn kan tänka sig att spela den på orgel, så passa på :) Det låter så pampigt och fint :) Den gjorde sig bra med bara piano, så den låter nog bra på orgel då också. Kanske kantorn hinner spela den för er en ång på piano och orgel, så kan ni välja? Om något, så skulle jag nog säga att solisten känns lite överflödig. Det är ju dock min personliga åsikt då jag inte tycker det behövs någon sång i in- och utgångs musiken, utan att man kan spara det till eventuella solosånger.

Svar på tråden Flora's secret som utgångsmarsch!