• ullie

    Gäst med assistenter

    Vi har en släkting som är bjuden till vårt bröllop och som tackat ja. Saken är den att hon behöver ha med sig en eller två personliga assistenter, vilket hon självklart får. Det vi är osäkra på är hur vi ska göra med mat och dryck till dessa personer? De är ju där i arbete och det innebär ju att vara ett stöd för brukaren men även att hålla sig i bakgrunden.  

    Det känns ju ganska elakt att neka dem mat men samtidigt har vi en tajt bugdet och en ganska hög kuvertavgift. Hur tycker ni man ska göra i en sån situation? 

  • Svar på tråden Gäst med assistenter
  • ullie

    Tack för era bra tips. Antar att det är enklast att först prata med assistenterna men man vet ju inte hur de tar det. Kan nog vara en bra idé att låta dem vara i ett angränsande rum eftersom släktingen ändå har med respektive och barn. 

  • ullie
    FruNovember skrev 2012-06-18 10:21:41 följande:
    jag jobbar själv som personlig assistent,
    och skulle bli väldigt glad om någon alls tänkte
    på assistenterna en sådan dag, det hör inte till vanligheten kan jag lova..:P
    Jag tror absolut att du kan prata med företaget, OM ni vill att assistenterna
    ska delta vid middagen så är jag säker på att de betalar för deras mat,
    i annat fall så är det väldigt trevligt av er att ge dem något annat att äta
    i ett angränsande rum.. :)
    Det är inte alltid helt lätt att vara assistent, och i ett sådant här sammanhang kan
    det kännas skönt att få sitta lite avgränsat, jag skulle iaf känna mig som
    en inkräktare på någons bröllop som assistent..
    Men toppen verkligen att ni tänker på dem, stor eloge!
    Vad bra att höra från någon som själv är personlig assistent. Vi ska ringa och prata med företaget där
    de jobbar och höra vad de säger, har de inte rätt till någon ersättning får vi höra med personalen om de kan servera dem något enklare som vi kan bjuda på. Skulle ju fungera väldigt bra om kunde få mat och dryck att äta i ett angränsande rum så att det inte blir någon konstig stämning. Skulle kännas väldigt fel om vi inte låtsades om dem alls. 
Svar på tråden Gäst med assistenter