• Sia

    Bröllopstorget krånglar - nu igen!!

    Alltid är det något, ibland går det inte ladda upp bilder i forumet, ibland är det reklam över hela skärmen som inte går att få bort och ibland är det som det är just nu för mig - det går inte svara i trådarna på forumet. Det är så sjukt irriterande, vet ingen annan sida som krånglar så mycket som BT.


    Är det bara för mig det krånglar så mycket? Hur är det för er andra? Är det min dator eller sajten det är fel på?

  • Svar på tråden Bröllopstorget krånglar - nu igen!!
  • Rosi
    Forumvärd skrev 2012-06-19 11:20:27 följande:
    Hejsan!

    Vad händer när ni försöker ladda upp bilder?
    Får ni något felmeddelande?

    Nepp inga felmedelande kommer upp. Det står å laddar men det kommer inge bild.


     


    För mig kommer det bara upp en ruta när bilde är förstor, Fast det är väldigt sällan det gör de. Men som sagt kan inte lägga upp mer än en bild och det är inte bara jag har jag sett. Och samt att försöka ladda upp en bild när man har skrivit är omöjligt, Och jag kan även inte använda smile gubbar.

  • Anneli256
    Krystal skrev 2012-06-19 12:46:11 följande:
    Jag har haft den rutan iklickad, trots det har jag blivit utloggad, både på datorn och på paddan...
    det har jag också blivit. Har problem att ladda upp foto, går bara med ett åt gången, om jag skrivit en text så kan jag inte ladda upp bild i efterhand utan måste ta bort texten först, kan inte använda smileys gubbar heller. Trodde jag gjorde något fel men det verkar som andra också har problem.
  • Sia

    Oftast när jag ska ladda upp bilder i forumet händer det ingenting, det står laddar och sen tuggar det på i en evighet utan att något händer. Nån gång har det stått upload failed och nån gång error. Men jag brukar kunna hitta bilderna i mitt bildgalleri sedan, då kan det finnas 5 ex av samma bild för att jag försökt ladda upp bilden 5 gånger i forumet. Men där gör ju inte bilden någon nytta när jag ska ha den i en tråd.


     


    Smiley-gubbarna har jag aldrig kunnat använda om jag inte kopierar och klistrar in dem.


     


    Jag tror inte det har med datorn att göra, då jag använder flera datorer, bl a brukar jag surfa in här på lunchen på jobbet och den dator jag använder då ser vår it-tekniker till att den uppdateras och sköts som den ska. Jag har i stort sett haft samma problem där som när jag är hemma. Jag använder både Explorer och Firefox beroende på vilken dator jag använder.


     


    Jag håller till på flera olika forum, bl a Familjeliv, Bröllopsguiden och Flashback, men det är bara här jag upplevt problem.


     

  • Chicita
    Sia skrev 2012-06-20 13:52:01 följande:

     


    Har du varit in och ändrat bildinställningar (nere bredvid "ladda upp bild-knappen")
    Jag var in och ändrade där förut och fick sen det problemet att mina bilder landade i min bildmapp. Men jag gick in och bockade ur rutan om att inställningarna skulle sparas till nästa gång. Och efter det så har jag inte haft problem. 
  • Chicita

    tillägg... 
    Glömde ju säga att jag också ser till att bilden inte är så stor. Max 500 pixlar bred exempelvis. Men det viktigaste är ju storleken (kvalitén) 

  • Sia
    Chicita skrev 2012-06-20 13:58:01 följande:
    Har du varit in och ändrat bildinställningar (nere bredvid "ladda upp bild-knappen")
    Jag var in och ändrade där förut och fick sen det problemet att mina bilder landade i min bildmapp. Men jag gick in och bockade ur rutan om att inställningarna skulle sparas till nästa gång. Och efter det så har jag inte haft problem.
    Kollade för säkerhets skull, men nej, har inte ändrat nåt där.
  • Misswert

    Det händer när man sitter och skriver, ibland pausar man och det kan ta lite tid när man skriver. Men jag är håller inte upp i 30 minuter i mellan, utan det kan vara typ 5-6 minuter innan jag skriver igen. Det har hänt flertalet gånger, ibland vill man ju läsa igenom texten man har skrivit för att se att det går att fatta vad man skriver. Så det är mycket möjligt att jag har hållt på i mer än 30 minuter, men jag är ju inte oakriv när jag skriver, eller?


    Forumvärd skrev 2012-06-19 11:49:15 följande:
    Man blir automatiskt utloggad om man varit inaktiv under 30 minuter.
    Händer det medans du är aktiv på sidan eller efter kortare tid än 30 minuter?
  • darkHorse
    Misswert skrev 2012-06-28 18:18:59 följande:
    Det händer när man sitter och skriver, ibland pausar man och det kan ta lite tid när man skriver. Men jag är håller inte upp i 30 minuter i mellan, utan det kan vara typ 5-6 minuter innan jag skriver igen. Det har hänt flertalet gånger, ibland vill man ju läsa igenom texten man har skrivit för att se att det går att fatta vad man skriver. Så det är mycket möjligt att jag har hållt på i mer än 30 minuter, men jag är ju inte oakriv när jag skriver, eller?
    Det tror jag att du är. Jag antar att aktiv räknas som något webbläsaren kan se, typ att man klickar på en länk och byter sida.
  • Sia

    Arrgh!! Har skrivit ett inlägg och försökt lägga upp i en tråd flera gånger nu. Ett kort inlägg med en bild på 123kB, men det fungerar inte. Det var inga problem att ladda upp bilden och den hamnade i mappen för forumbilder i mitt bildgalleri.


    När jag klickar på posta får jag upp:


    Ett databasfel uppstod


    This script cannot continue, terminating.


     


    Känner igen meddelandet, har sett det flera gånger tidigare. Min dator som är felet eller BT?


     

  • kodarn

    Hej,

    Vi har gjort lite justeringar i bilduppladdningen nu, prova gärna igen och se om ni får samma fel.

    // Jens
    Webbutvecklare

Svar på tråden Bröllopstorget krånglar - nu igen!!