Min vän har gjort en gastric bypass
Ska börja med att be om ursäkt för att texten sitter ihop, skriver från telefonen. Som rubriken lyder så har min vän gjort en operation, hon har gått ner ca 35kg just nu och har blivit jättefin. Tyvärr tycker jag att hon har förändrats på insidan också..till det sämre. Vi har varit vänner i flera år och vi har alltid umgåtts ofta, pratat i telefon nästan varje dag och pratat om allt. För något år sedan träffade hon en jättefin kille och det verkar ha det jättebra (träffades alltså innan op), våra familjer har umgåtts mycket. Men det senaste halvåret (hon op.ade sig för ca 1 år sedan) har hon varit så upptagen med sitt! Jag ska kolla alla nya kläder hon köpt, höra på hur mycket hon gått ner utan att röra på sig, jag ska vara barnvakt åt hennes barn för att hon ska roa sig mm. Men jag då? Hon frågar aldrig hur jag mår? Visst, jag vet att hon har det tufft psykiskt men ändå kan hon umgås med nya vänner och göra "sitt". När jag ringer henne så svarar hon oftast inte och skickar ett sms sent på kvällen att hon "glömt bort". Ibland svarar hon men blir upptagen lika fort men "lovar att ringa upp"..nej, det gör hon så klart inte.. Till slut blev jag less! Jag blev barnslig och tänkte att jag inte ska ringa mer, hon får ringa. Det dröjde en vecka och då får jag sms med frågan om vi ska komma till henne och ses.. hennes sambo jobbade och jag kände mig faktiskt utnyttjad. Vi har träffats efter det men jag känner inte samma glädje som förr, tänker väl på allt. Jag är glad över hennes viktnedgång men just nu önskar jag att hon aldrig gjorde operationen. Vi pratade varje dag, vi skrattade med varandra och pratade om VARANDRA, inte om bara henne. Jag vill ha tillbaka min tjocka, roliga vän! Jag vill absolut inte att vi ska glida isär mer, men samtidigt är Jag för feg för att prata med henne om det. Jag kan tycka att hon själv borde märka att en av hennes närmsta vänner är borta! Vet inte, jag kanske överdriver..men det är så Jag känner.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-10 22:06
Jag skrev i inlägget nedanför att vi pratat och "rätt ut det". Men nu blir jag bara så arg och besviken och vill inte ens höra av mig till henne!
Vi har varit bortresta i ca 2 veckor, jag och min vän har hörts av någon enstaka gång. Hon har börjat umgås med en tjej som också gjort en OP, de umgås varje dag hela dagarna. Ja, jag är väl "svartsjuk" på att de har det "vi" hade förr, innan hennes OP. Hur som helst har vi varit hemma en vecka nu och jag har hört av mig några gånger om att ses, men det har aldrig passat. Igår bestämde vi träff, hon skulle komma hit med barnen och leka. Fick sms på morgonen om att det blev lite strul.. jag försökte komma på olika lösningar men enligt henne gick det ändå inte av olika anledningar. Sedan ser jag på Facebook att hon umgåtts med den andra "OP-vännen" HELA dagen! Jag är så besviken! Hur svårt är det att bara skriva att man inte ids komma?! Många kanske tycker jag överdriver men det struntar jag i. Inte första gången hon skiter i våra planer och kommer med konstiga orsaker.. Varför kan hon bara inte vara sig själv?