• Joseline

Unika smycken

Hej!
    Är det någon som har något bra tips på vackra halsband som passar till en brud? Jag tänkte mig något mer än det vanliga pärllsbandet som io ch för sig alltid är fint. Min klänning blir nog rätt så enkel men skulle vilja ha ett "pricken över i:et som gör det hela lite mer eget...

• Svar på tråden Unika smycken
  • Anneli256

svårt att ge tips när man inte vet hur klänningen ser ut eller hur du ser ut. Själv har jag ganska kort hals tex och då passar inte något större smycke. Om du skulle kunna lägga ut bilder så hade det varit lättare tycker jag iaf :)

• Gwennie

Jag valde också en enkel klänning och kände att det behövdes ett lite speciellt halsband. Jag gillar pärlor, men tyckte det blev lite för stramt med ett vanligt pärlhalsband, så då blev det den här varianten istället. Köpte det på www.festingen.se. Inget superlyxigt, men lite annorlunda :)

• Chicita

Hur unikt är "unikt"?

Jag hade en replika av Arwens smycke från Sagan om Ringen. Alltså Evenstar

Jag tycker att det är viktigt att även smyckena betyder något för dig. Vår första dejt var till första LOTR-filmen så det var rätt givet att jag skulle ha Evenstar som mitt smycke.

Om du tycker om pärlor så kan du ju ha "flytande pärlor" som Gwennie tipsade om.
    Annars kan du ha blingbling, ett sidenband runt halsen eller vad som helst egentligen. Det är inte ett måste med pärlor Glad 

• Joseline
    Anneli256 skrev 2012-06-16 17:13:09 följande:
    svårt att ge tips när man inte vet hur klänningen ser ut eller hur du ser ut. Själv har jag ganska kort hals tex och då passar inte något större smycke. Om du skulle kunna lägga ut bilder så hade det varit lättare tycker jag iaf :)
    Jo det förstås.Klänningen existerar inte än men tänkte mig en ganska rak enkel model. Axelbandslös, eventuellt en bolero till.
  • Joseline
    Gwennie skrev 2012-06-16 20:37:14 följande:
    Jag valde också en enkel klänning och kände att det behövdes ett lite speciellt halsband. Jag gillar pärlor, men tyckte det blev lite för stramt med ett vanligt pärlhalsband, så då blev det den här varianten istället. Köpte det på www.festingen.se. Inget superlyxigt, men lite annorlunda :)

Tack för tipset! Vackert men lite udda på samma gång :)
  • Chicita

Jahapp mitt inlägg försvann visst.
    Jag hade en replika av Arwens smycke (Evenstar) då det var en referens till min och makens första dejt där vi såg Sagan om Ringen del 1 på bio...
    Eftersom jag visst inte kunde länka in en extern bild så lägger jag väl upp en på mig själv då och hoppas att smycket syns där. Annars kan ni som är nyfikna googla Evenstar

• Diphylla

Åh, det är första bilden jag ser av dig på ditt omtalade bröllop, herre min je vad vacker du var!!

• Chicita
    Diphylla skrev 2012-06-20 12:19:04 följande:
    Åh, det är första bilden jag ser av dig på ditt omtalade bröllop, herre min je vad vacker du var!!
    Oj har du missat alla bilder Förvånad
    Du måste nästan vara den enda tror jag, tycker att jag lagt ut bilder överallt *hihi*

Det finns fler i tråden "Visa dig i din brudklänning" om du väljer "visa endast" på något av mina senaste inlägg så är det lättare att hitta Flört 

Tack Solig 
  • Diphylla
    Chicita skrev 2012-06-20 13:10:07 följande:
    Oj har du missat alla bilder Förvånad
    Du måste nästan vara den enda tror jag, tycker att jag lagt ut bilder överallt *hihi*

Det finns fler i tråden "Visa dig i din brudklänning" om du väljer "visa endast" på något av mina senaste inlägg så är det lättare att hitta Flört 

Tack Solig 
    Ja, jag har visst det, vad tokigt!

*gör på en gång*
  • Joseline
    Chicita skrev 2012-06-19 10:31:36 följande:
    Jahapp mitt inlägg försvann visst.
    Jag hade en replika av Arwens smycke (Evenstar) då det var en referens till min och makens första dejt där vi såg Sagan om Ringen del 1 på bio...
    Eftersom jag visst inte kunde länka in en extern bild så lägger jag väl upp en på mig själv då och hoppas att smycket syns där. Annars kan ni som är nyfikna googla Evenstar

Wow, vilket läckert diadem! Snyggt!
  • Chicita
    Joseline skrev 2012-06-21 00:31:48 följande:
    Wow, vilket läckert diadem! Snyggt!
    Tack. 
    Jag specialbeställde pannsmycket av Kerstin Kallin ( http://www.kronbruden.se/  )
    Men nu finns det i hennes ordinarie sortiment om du gillar det.

Det finns under Smycken --> pannsmycken --> Silverviol Glad 
  • Joseline
    Chicita skrev 2012-06-21 00:35:26 följande:
    Tack. 
    Jag specialbeställde pannsmycket av Kerstin Kallin ( www.kronbruden.se/  )
    Men nu finns det i hennes ordinarie sortiment om du gillar det.

Det finns under Smycken --> pannsmycken --> Silverviol Glad 
    Tack för tipset! Där fanns mycket fint också :)
  • Chicita
    Joseline skrev 2012-06-21 00:42:18 följande:
    Tack för tipset! Där fanns mycket fint också :)
    Ja och hon gör ju saker på beställning. Så om du hittar något du gillar (eller flera saker) så kan hon skapa något helt unikt åt dig Glad
    Och det måste jag ju säga var det absolut bästa...

Svar på tråden Unika smycken