• Äldre 29 Jun 02:28
    6691 visningar
    15 svar
    15
    6691

    Bröllopsresa i oktober eller senare...Vart?

    Thailand finns ju alltid ;) Vi var själva dit på fyra veckors bröllopsresa i höstas - september/oktober. Jag tillhör gruppen som inte gillar att småbarn är med på långflygningar ;) Då gäller det speciellt bebisar. Men det är upp till var förälder (tyvärr i många lägen). Egypten var vi till nu i maj. Jättehärligt!


    Mexico har jag inte varit till...inte än iaf. Jag har hört blandade åsikter om landet. Min familj i USA har varit till Mexico några gånger och gillar det men då är det på fina hotell.


     


    Asien i huvudtaget kan ni kolla runt på. Dominikanska har jag också fått lite olika svar. Hon som var min platschef på Cypern hade under vintersäsongen varit på Dominikanska och älskade det.

  • Äldre 4 Jul 20:46
    #10
    Imke1977 skrev 2012-07-04 08:23:08 följande:
    Cypern är det varmt på i oktober, Och även ett solsäkert ställe och kan passa fint för barn.
    Isåfall ska Pathos eller Limassol vara vackert

    Paphos är fint men svindyrt och är mer elle rmindre för pensionärer ;)


    Limassol älskar jag - SHOPPING!

  • Äldre 4 Jul 20:48
    #11
    BlomAnna skrev 2012-07-03 22:24:39 följande:
    Thailand känner vi inte alls för så det går bort.

    Jag kan förstå att man inte uppskattar att barn är med på långflygningar men att lämna henne hemma i två veckor känns inte heller som någon bra lösning så vi får se.

    Vi kollade på fritidsresors hotell i Mexico och de verkar vara väldigt nice.

    Dominikanska har min blivande man varit på och gillade det men man är ju väldigt låst till hotellområdet eftersom det tydligen inte är så säkert att röra sig utanför. Hotellen har vakter ed maskingevär etc...

    Av någon anledning känns Asien inte alls lockande men vi kanske skall titta åt det hållet iaf.
    Innan jag åkte till Thailand så hade jag sagt i flera år att jag aldrig skulle åka dit. Nu har jag varit dit två gånger och vill så gärna dit nu igen :) Helst imorgon ;)

    Collegor som jobbat på Dominkanska pratade om det där men att det var lite överdrivet...
Svar på tråden Bröllopsresa i oktober eller senare...Vart?