• OmVi

Lokal i Sthlm egen mat & dryck

Hej! 

Vi letar efter den perfekta lokalen i Sthlm. Bröllop på 70-80personer dit man får ta med egen mat & dryck.

Tips mottages gladeligen :)  

Bröllop 2013
  • Svar på tråden Lokal i Sthlm egen mat & dryck
  • ClaraH

Vi var på Anna Whitlook på Eriksbergsgatan i Stockholm. Man får ta med egen mat (vi gjorde det). Om man ska laga maten där finns det ett skolkök som du nog kan låna om det är ledigt. Annars finns det en vanligt spis och micro i det lilla kötet som hör till lokalen. Här finns några blogginlägg som jag har skrivit om lokalen och ganska mycket bilder. http://www.carinpeter.blogspot.se/search/label/Festlokalen

Porslin och möblemang ingår. Jättebra att det ligger centralt i Stockholm tyckte vi.

Jag vet också att det finns lokaler på långholmen, óch jag tänkte att vi skulle titta på dem, men de var så svårt att få kontakt med dem så vi hade hunnit bestämma oss innan de ringde tillbaka.

• Liini86
    ClaraH skrev 2012-06-17 07:46:19 följande:
    Vi var på Anna Whitlook på Eriksbergsgatan i Stockholm. Man får ta med egen mat (vi gjorde det). Om man ska laga maten där finns det ett skolkök som du nog kan låna om det är ledigt. Annars finns det en vanligt spis och micro i det lilla kötet som hör till lokalen. Här finns några blogginlägg som jag har skrivit om lokalen och ganska mycket bilder. www.carinpeter.blogspot.se/search/label/Festl...

Porslin och möblemang ingår. Jättebra att det ligger centralt i Stockholm tyckte vi.

Jag vet också att det finns lokaler på långholmen, óch jag tänkte att vi skulle titta på dem, men de var så svårt att få kontakt med dem så vi hade hunnit bestämma oss innan de ringde tillbaka.
    Vad kostade det att hyra Anna Whitlock? Hur är det med dryck, fick man ta med det också?
  • OmVi
    ClaraH skrev 2012-06-17 07:46:19 följande:
    Vi var på Anna Whitlook på Eriksbergsgatan i Stockholm. Man får ta med egen mat (vi gjorde det). Om man ska laga maten där finns det ett skolkök som du nog kan låna om det är ledigt. Annars finns det en vanligt spis och micro i det lilla kötet som hör till lokalen. Här finns några blogginlägg som jag har skrivit om lokalen och ganska mycket bilder. www.carinpeter.blogspot.se/search/label/Festl...

Tack snälla för tipset. Lokalen ser ju hur bra ut som helst. men vi har önskemål om fönster i lokalen :) Skall dock kolla upp dennna lokal mer ändå :)
  • sabz

Vi hyrde Hamra Gård i Tumba. En underbar lokal där man får ta med både mat och dryck. Ligger riktigt fint ute i naturen.

• marty01

Kukturfyren på Skeppsholmen! Ligger fantastiskt fint och det är härliga människor som driver det!

• Aniara4

nybohovsrestaurang.se är prisvärt. Omgivningarna är inte jättepittoreska, men väl inne är det en fin och fräsch lokal och det är stora fönster med utsikt över Reimersholme och Kungsholmen.

• Aniara4
    Aniara4 skrev 2012-06-18 09:31:57 följande:
    nybohovsrestaurang.se är prisvärt. Omgivningarna är inte jättepittoreska, men väl inne är det en fin och fräsch lokal och det är stora fönster med utsikt över Reimersholme och Kungsholmen.
    Tillägg: Man kan ta med sig egen mat där, men deras egen mat är såpass billig (och god!) att man inte tjänar speciellt mycket på det. Dricka inte bara får, utan måste man ta med sig själv.
  • OmVi
    Aniara4 skrev 2012-06-18 09:33:15 följande:
    Tillägg: Man kan ta med sig egen mat där, men deras egen mat är såpass billig (och god!) att man inte tjänar speciellt mycket på det. Dricka inte bara får, utan måste man ta med sig själv.
    Tack har sett att du skrivit om detta ställe på andra trådar oxå. Men de är inte alls i vår smak tyvärr. Vi är ute efter de mer klassiska utseenden och centrala lokaler. 
Svar på tråden Lokal i Sthlm egen mat & dryck