• fannyohenrik

Fästa slöjan

Hej , jag har ett stort problem på min slöja jag ska ha på mig när jag gifter mig finns det inget fäste på så jag vet inte hur jag ska få fast den i mitt hår. jag funderade på en hårkamm.. men ser det kanske konstigt ut?

Finns det någon som har nått förslag på hur man kan fästa den i håret?
    jätte tacksam för svar känner att jag har lite panik med det då det bara äe 5 veckor kvar nu.

• Svar på tråden Fästa slöjan
  • Chicita

Om det inte finns en hårkam från början så kan du sy dit en. Ett annat alternativ är att frisören fäster slöjan med hårnålar

• fannyohenrik

Tack så mycket. en fråga till vart kan man få tag i sånna? jag har kollat på nätet man kan bara hitta hårkammar med smycken på vilket jag inte vill ha. :)

• Chicita
    fannyohenrik skrev 2012-06-15 18:44:47 följande:
    Tack så mycket. en fråga till vart kan man få tag i sånna? jag har kollat på nätet man kan bara hitta hårkammar med smycken på vilket jag inte vill ha. :)
    Glitter, Åhléns, HM osv...
    Annars brukar Panduro ha såna som är till för att dekorera.

Om du inte hittar någon odekorerad så köp en billig och slit bort dekorationen Flört 
  • fannyohenrik

Tack så mycket för hjälpen :)

• daniiel

Glitter har hårkammar som är odekorerade och går utmärkt att använda :) Sy eller limma fast slöjan på en sådan, så blir det enkelt att fästa slöjan :) Jag säkrade dock min (som satt på hårkam) med ett par hårnålar.

• sannasofia

Jag behöver också en sådan kam och HM, Åhléns, Lindex och liknande kedjor hade inte.. inte på Gotland iaf. 
    men jag har också hört att glitter ska ha Glad 

Svar på tråden Fästa slöjan