• georgialee

Någon som har tips på hur man kan kyla mycket dryck när kylrum inte finns?

Vi kom precis på att vi har SÅ mycket dryck som behöver kylas men det kommer inte på långa vägar att få plats i kylen i lokalen där vi också kommer att ha mingelmaten osv. Hur gjorde ni eller hur skulle ni gjort? Har ni några tips? Lokalen ligger centralt så ett kar utomhus med is går bort, ett kar inomhus känns lite riskabelt.

Om det inte fixar sig så serverar vi självklart drycken som den är, men mitt i sommaren kan det vara gott med något svalkande. 

• Svar på tråden Någon som har tips på hur man kan kyla mycket dryck när kylrum inte finns?
  • Anna942

Kolla blocket om det finns någon som skänker eller säljer billigt en kyl... Lycka till!

• georgialee

Tack för tipset! Jag kollade blocket nu men det finns inget och min m2b säger här bredvid att vi nog inte får ta med sådant till lokalen:/ 

• Chicita

Vi fick inte heller plats med allt. Så vi kylde i omgångar. Först ställde vi in allt som behövde vara kallt inför middagen. 
    Och när det plockats ut så ställde vi in allt som behövde vara kallt till baren.

Att försöka förvara så mycket som möjligt av det som inte får plats i kylen direkt i kylväskor gör ju att det i alla fall blir kallare snabbare sen när man ställer in det i kylen. 

• Ronja Rövardotter

Vi har samma problem i vår lokal. Alldeles för mycket att kyla och för få kylskåp. Men kocken som vi anlitat tipsade oss om att det går att köpa stora frigolitlådor med is från t.ex. hamnar mm. för bara nån hundralapp eller så. Så kolla med din cateringfirma eller någon annan som har kontakt med någon i restaurang-branchen om dom kan ordna något sånt till dig! Glad

• PiaB

Jag har varit på fester där de haft frigolitlådor av en större modell. De har fått dem från sjukhus som de transporterar medicin i. De hade kylt ned drycken hemma i badkaret först, sen höll den sig kall i lådorna utan is. De borde som sagt finnas inom restauranbranchen också

• georgialee

Åh tack alla för era svar! Under tiden nu som ni har svarat så satt jag med min mor och planerade och vi kom fram till att göra som chicita sa med att kyla det nödvändigaste först, ha med kylväskor med isklampar och baljor med is:) Vi gifter oss om två veckor men har inte alls tänkt på detta tidigare utan det var min svärmor som kompå detta idag när vi gick igenom allt som är avklarat:) 

• Chicita

Det funkade jättebra för oss i alla fall... Och när folk fått en del i sig så bryr dom sig inte om inte vinet eller cidern är perfekt kylda heller {#emotions_dlg.djavulsk}

• georgialee
    Chicita skrev 2012-06-14 21:25:18 följande:
    Det funkade jättebra för oss i alla fall... Och när folk fått en del i sig så bryr dom sig inte om inte vinet eller cidern är perfekt kylda heller {#emotions_dlg.djavulsk}
    Precis vad jag och min mamma sa:)
  • Sjörå

Jag skulle köpa is och kyla med. Is kan man ofta köpa av fiskaffärer (fiskbilar) och eventuellt även från McDonalds och liknande. Prata med dem i förväg så att de vet om att de behöver producera mycket is. Du kan också göra egna isklampar i tomma mjölkpaket. När isklumparna är så stora tar det lång tid innan de smälter. Vi har inte kylskåp i båten så då fryser vi is och kyler mat och dryck med. Det fungerar utmärkt.

Svar på tråden Någon som har tips på hur man kan kyla mycket dryck när kylrum inte finns?