• Anonym

    gravid, hur göra med brudklännigen?

    Jag är gravid i femte månaden, jag kommer vara i åttonde månaden när jag gifter mig.. jag har fortfarande inte provat klänning, det är 3 månader kvar.. hur ska jag göra? Det växer ju så snabbt, vet ju inte nu vad som kommer sitta bra då? :-P klänningen jag har är ju bara att glömma, den är i storlek 36 och sjöjungrumodell, jippi!

  • Svar på tråden gravid, hur göra med brudklännigen?
  • Chicita

    Kolla efter gravid-klänningar.
    Jag googlade "Maternity Wedding Dress" och fick upp många inspirationsbilder.

    Och bland annat Landy Bridal säljer ju mammaklänningar.
    http://www.lightinthebox.com/c/maternity-wedding-dresses_2713/All-3?gclid=CNK8kLbCy7ACFQE4cgodDi5AWQ&currency=EUR&litb_from=paid_adwords_search&ef_id=4TdPYyFhriMAAMrw:20120613152231:s 

    Vissa är så vackra att jag gärna hade burit dom även om jag inte är gravid Skrattande 

  • Anonym

    Tack chicita! :) undrar hur jag ska göra med storleken.. det är ju omöjligt att veta.. beställa stort och sy in över bröst/ rygg och längd kanske?

  • Chicita
    Anonym skrev 2012-06-13 17:32:50 följande:
    Tack chicita! :) undrar hur jag ska göra med storleken.. det är ju omöjligt att veta.. beställa stort och sy in över bröst/ rygg och längd kanske?
    Jag tror att om du beställer en mammaklänning så ska du beställa den storlek du har normalt (det som motsvarar storlek 38 om du är den storleken, om du gått upp under graviditeten så ska du ha den storlek du normalt har på mammakläder liksom...
    Dom är ju anpassade för att magen ska få plats Glad
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-06-13 17:44:38 följande:
    Oh, vad många fina klänningar det fanns där :)
    Ja det är nästan så att jag skulle vilja bli gravid och förnya löftena så jag har en anledning att bära någon av dom klänningarna Oskyldig
  • ChristineL

    Grekisk/romersk stil är väldigt fint och man kan få plats med magen också. Och stort grattis! Skrattande

  • Chicita

    Vad dum jag är, jag skrev landybridal i första inlägget fast jag länkat till lightinthebox Förvånad
    Det var nog för att jag kollade på båda men bara kopierade ena länken...

  • Chicita
    daniiel skrev 2012-06-13 18:47:58 följande:
    Den gillar jag också! Kikat på den, eller liknande, på andra sidor och tycker de är så fina :)
    Romantisk, lätt att gå i, luftig och skön om man är varm och svettig av graviditeten som ju många blir.
    Lagom sexig eftersom man får visa benen lite... Och så kan man lägga till ett par häftiga skor (nu menar jag inte skyhöga klackar eftersom fötterna ju ofta är svullna och ömma men en färgklick eller ett par läckra metallfärgade skor i guld eller silver) 
  • Jaget
    Chicita skrev 2012-06-13 18:39:24 följande:
    Jag vart lite kär i den här på lightinthebox också
     
    Åh så fin!! Älskar fallet!
Svar på tråden gravid, hur göra med brudklännigen?