Juli skrev 2012-06-13 07:11:39 följande:
Tack för alla tipsen =) Man vill ju ha ett lite finare rum, med kanske chmapange och choklad vid ankomst, en härlig frukost uppe på rummet dagen efter, kanske en mysig jacuzzi eller dylk. och helst att man inte behöver checka ut kl 11 (fast det kan man nog betala lite extra för)
Chickita; Jag menar där vi spenderar bröllopsnatten. Ett lite lyxigare hotellrum, finns på de flesta hotell, där de kallas för bröllopssvit =)
www.elliwoww.blogg.seJag har jobbat i hotellbranchen i10 år. Och "bröllopssvit" kallas det när en brud eller brudgum ringer och frågar efter en sån

Annars är det en svit för affärsgäster eller andra som vill lyxa till det lite. Det var därför jag undrade vad du menade med det, vilka saker på rummet som var viktigt för dig. Och om du var ute efter romantik och lulllull eller stilrent och modernt...
Hotellet jag har jobbat på i Borlänge har haft en jättefin svit (det finns bara en svit), med bubbelbadkar (för en, men man kan klämma ner sig två

) men sängen har varit katastrofal för bröllopsgäster så jag har vägrat hyra ut den till brudpar. Det var nämligen ställbara sängar förut, men dom gick sönder för naturligtvis var det något partygäng som lekte med dom. Och så ersattes dom ställbara madrasserna med vanliga madrasser. Vilket ju innebar att det blev en glipa på 10 cm mellan sängarna för att sängramarna tog i varandra. Men nu är det fixat och vi har en jättehärlig ljus och vacker svit med 180 cm bred säng.
Berättar det bara så du förstår hur jag menar. Det är inte alltid lämpligast att välja sviten utan ibland är ett superiorrum mycket bättre och dessutom billigare... Hos oss kunde dom få ett stort hörnrum med 140 (nu mer 160) cm bred säng, VIP-paket på rummet vid ankomst, sen utcheckning, frukost på rummet och tillgång till relaxavdelningen dagen efter - för nästan hälften av vad det kostade att boka sviten (som hade en 10 cm-glipa mellan madrasserna och där det inte ingick annat än själva sviten).
Om ni bara är ute efter en stor skön säng, hotellfrukost på rummet och sen utcheckning och kanske tillgång till relaxavdelningen så kan det vara mer värt att fråga hotellet vad dom har att erbjuda istället för att sikta in sig på "bröllopssviten" på en gång.
Clarion Hotel Sign har rätt fina moderna sviter (klassas som juniorsviter), men då ska du bo högst upp så ni får lite utrymme, dom blir mindre ju längre ner man kommer.
Minns inte om den översta hade bubbelbadkar eller inte (vi hade kurs på Sign och alla sviterna funkade som grupprum under en eftermiddag eftersom dom ville visa upp hotellet, så vi var och sprang i alla där

)
http://www.choicehotels.se/choice/sv/stockholm-hotel-clarion-se081-sv?cid=752372&tab=0
En cool och annorlunda upplevelse kan ju vara att boka en mood suite på Nordic light hotel (rummen annonseras som "maximalt ljudisolerade" vilket ju kan vara ett plus

)
http://www.nordiclighthotel.se/sv/Upplev-hotellet/Hotellrum/Deluxe-Mood/
Eller Clarion Hotel Stockholm där dom har sviter i etage, varav den största är på 120 kvadrat med egen terass
http://www.clarionstockholm.com/special-sviter
Dom flesta hotell (och nu pratar jag inte bara om dom tre ovan) kan man betala extra för sen utcheckning, frukost på rummet, VIP-bricka med champagne eller mousserade vin på rummet vid ankomst osv, vissa har "bröllopspaket" där sånt ingår.