• Juli

Tips på bröllopsviter i stockholm?

Jag tänkte boka en fin bröllopssvit till mig och min blivande. Stället vi hade tänkt boka en bröllopssvit på, har tyvärr stängt när vi ska gifta oss. Så nu behöver vi en plan B.

Så tips mottages =)

www.elliwoww.blogg.se

• Svar på tråden Tips på bröllopsviter i stockholm?
  • Chicita

De flesta större hotellen har sviter.
    Vad menar du med bröllopssvit (sällan som ett hotell har en svit som dom bara hyr ut till bröllop).
    Är det bubbelbadkar du är ute efter, eller är det romantiskt med stor himelssäng eller modernt och lyxigt?  

• Aniara4

Den schysstaste jag har sett var där vi tillbringade bröllopsnatten (dock i ett annat rum....) på Elite Marina Saltsjöqvarn. Tornsviten där ligger högst upp i tornet och har en egen takterass med utsikt över Djurgården och inloppet till Stockholm, med en bar och en grill tror jag.  Vi fick tillåtelse att ta lite foton däruppe på terassen eftersom rummet höll på att renoveras på något sätt, och det var superhäftigt.

Dessvärre har jag för mig att det kostade 13 000 nånting för en natt...

www.elite.se/sv/node/2086

• Joseline

STF Fridhemsplan låter kanske inte så flott men de har visst en rätt fin svit med härligt utsikt, bubbelpool. etc. En kompis tipsade mig om det, men har ingen egen erfarenhet...

• Juli

Tack för  alla tipsen =) Man vill ju ha ett lite finare rum, med kanske chmapange och choklad vid ankomst, en härlig frukost uppe på rummet dagen efter, kanske en mysig jacuzzi eller dylk. och helst att man inte behöver checka ut kl 11 (fast det kan man nog betala lite extra för)

Chickita; Jag menar där vi spenderar bröllopsnatten. Ett lite lyxigare hotellrum, finns på de flesta hotell, där de kallas för bröllopssvit =)

www.elliwoww.blogg.se

• Chicita
    Juli skrev 2012-06-13 07:11:39 följande:
    Tack för  alla tipsen =) Man vill ju ha ett lite finare rum, med kanske chmapange och choklad vid ankomst, en härlig frukost uppe på rummet dagen efter, kanske en mysig jacuzzi eller dylk. och helst att man inte behöver checka ut kl 11 (fast det kan man nog betala lite extra för)

Chickita; Jag menar där vi spenderar bröllopsnatten. Ett lite lyxigare hotellrum, finns på de flesta hotell, där de kallas för bröllopssvit =)

www.elliwoww.blogg.se
    Jag har jobbat i hotellbranchen i10 år. Och "bröllopssvit" kallas det när en brud eller brudgum ringer och frågar efter en sån Tungan ute
    Annars är det en svit för affärsgäster eller andra som vill lyxa till det lite. Det var därför jag undrade vad du menade med det, vilka saker på rummet som var viktigt för dig. Och om du var ute efter romantik och lulllull eller stilrent och modernt...

Hotellet jag har jobbat på i Borlänge har haft en jättefin svit (det finns bara en svit), med bubbelbadkar (för en, men man kan klämma ner sig två Flört) men sängen har varit katastrofal för bröllopsgäster så jag har vägrat hyra ut den till brudpar. Det var nämligen ställbara sängar förut, men dom gick sönder för naturligtvis var det något partygäng som lekte med dom. Och så ersattes dom ställbara madrasserna med vanliga madrasser. Vilket ju innebar att det blev en glipa på 10 cm mellan sängarna för att sängramarna tog i varandra. Men nu är det fixat och vi har en jättehärlig ljus och vacker svit med 180 cm bred säng.
    Berättar det bara så du förstår hur jag menar. Det är inte alltid lämpligast att välja sviten utan ibland är ett superiorrum mycket bättre och dessutom billigare... Hos oss kunde dom få ett stort hörnrum med 140 (nu mer 160) cm bred säng, VIP-paket på rummet vid ankomst, sen utcheckning, frukost på rummet och tillgång till relaxavdelningen dagen efter - för nästan hälften av vad det kostade att boka sviten (som hade en 10 cm-glipa mellan madrasserna och där det inte ingick annat än själva sviten).
    Om ni bara är ute efter en stor skön säng, hotellfrukost på rummet och sen utcheckning och kanske tillgång till relaxavdelningen så kan det vara mer värt att fråga hotellet vad dom har att erbjuda istället för att sikta in sig på "bröllopssviten" på en gång.

Clarion Hotel Sign har rätt fina moderna sviter (klassas som juniorsviter), men då ska du bo högst upp så ni får lite utrymme, dom blir mindre ju längre ner man kommer. 
    Minns inte om den översta hade bubbelbadkar eller inte (vi hade kurs på Sign och alla sviterna funkade som grupprum under en eftermiddag eftersom dom ville visa upp hotellet, så vi var och sprang i alla där Flört )
    http://www.choicehotels.se/choice/sv/stockholm-hotel-clarion-se081-sv?cid=752372&tab=0

En cool och annorlunda upplevelse kan ju vara att boka en mood suite på Nordic light hotel (rummen annonseras som "maximalt ljudisolerade" vilket ju kan vara ett plus Flört)
    http://www.nordiclighthotel.se/sv/Upplev-hotellet/Hotellrum/Deluxe-Mood/

Eller Clarion Hotel Stockholm där dom har sviter i etage, varav den största är på 120 kvadrat med egen terass
    http://www.clarionstockholm.com/special-sviter

Dom flesta hotell (och nu pratar jag inte bara om dom tre ovan) kan man betala extra för sen utcheckning, frukost på rummet, VIP-bricka med champagne eller mousserade vin på rummet vid ankomst osv, vissa har "bröllopspaket" där sånt ingår.
  • HubbaBubba

Grand Hotel www.grandhotel.se/ har ju underbart fina och romantiska rum.
    Där kan man alltid få frukost på rummet. Kan även få sen utcheckning till 16:00.
    Min blivande man friade till mig där, och jag kan inte tänka mig något mer romantiskt! Rosblad på sängen, jättefint rum, underbar bukett etc :) Sen är ju servicen perfekt, skulle det vara något minsta fel fixar dom det på en gång.
    Visst kostar det lite, men det är det värt enligt mitt tycke! :)

• Aniara4
    Juli skrev 2012-06-13 07:11:39 följande:
    Definitionen av en svit är väl egentligen att det är "flera rum", både sovrum och vardagsrum, även om många hotell kallar det svit om de har en liten sittgrupp i en del av ett större rum.

Det du beskriver kan man nog få på de flesta hotell, många har paket med champagne och fruktkorg eller liknande vid ankomsten, och sen utcheckning. Jacuzzi är det inte så många som har däremot, men hotell Reisen har flera rum med jacuzzi:  www.firsthotels.se/Vara-Hotell/Hotell-i-Sverige/Stockholm/First-Hotel-Reisen/Rum/

Kan ju tillägga att det hotell vi sov på, förutom tornsviten då, har fina vanliga rum och sviter också och är väldigt fint och mysigt, och lite lägre priser än mitt inne i stan. Man ska bara se till att boka ett rum med utsikt mot vattnet, det lite det som är grejen med det hotellet. Vi hade ett sånt romantikpaket med champagne, frukt och choklad, morgonrockar, och sen utcheckning. Det finns också en pool som jag hade tänkt besöka på förmiddagen, men sen glömde jag byxorna hos frisören och var "fast" på rummet tills någon kom med byxor. Iofs hade jag kanske kunnat gå ner i baddräkt och morgonrock, men det kändes inte som den sortens hotell!

I Gamla stan finns ett par  hotell med lite äldre stuk, som Lady Hamilton som lär vara från 1400-talet, om man gillar sånt. Diplomat har fina rum med utsikt över Nybroviken. Rival vid Mariatorget har rum med balkong mot Mariatorget, inget av dem verkar dock ha jacuzzi.
  • Juli

Tack så mycket för alla tips. Nu vet jag lite mer =)

Jag tror att vi är ute efter ett vanligt, kanske lite lyxigare hotellrum, med lite godsaker och champange, morgonrockar samt frukost typ.. Kanske ska ringa och höra mig för =)

Jag har försökt få tag på rum på olika slott, men de flesta verkar tyvärr ha stängt under vår månad=(

• Chicita
    Juli skrev 2012-06-13 22:17:53 följande:
    Tack så mycket för alla tips. Nu vet jag lite mer =)

Jag tror att vi är ute efter ett vanligt, kanske lite lyxigare hotellrum, med lite godsaker och champange, morgonrockar samt frukost typ.. Kanske ska ringa och höra mig för =)

Jag har försökt få tag på rum på olika slott, men de flesta verkar tyvärr ha stängt under vår månad=(
    Då rekommenderar jag något av Clarionhotellen ovan (Sign eller Stockholm). Sign har en helt otrolig frukost.
    Och Stockholm har vunnit massor med priser för både interiör och service.
    Ring och prata med dom så kan dom säkert hjälpa dig att boka ett jättehärligt rum med det du önskar Solig 
  • Juli
    Chicita skrev 2012-06-13 22:33:46 följande:
    Då rekommenderar jag något av Clarionhotellen ovan (Sign eller Stockholm). Sign har en helt otrolig frukost.
    Och Stockholm har vunnit massor med priser för både interiör och service.
    Ring och prata med dom så kan dom säkert hjälpa dig att boka ett jättehärligt rum med det du önskar Solig 
    Jag tror jag har varit där och ätit frukost eller haft planeringsdag med jobbet där. tror jag varit på båda..Vilket som, så gillade jag det hotellen =) Ska nog ringa dom redan imorgon =)

tack för din hjälp :))
  • Aniara4
    s83 skrev 2012-06-14 07:17:11 följande:
    Någon som har varit på rival?
    Jag har inte bott där men ätit den maffiga brunchen. Det är ett väldigt snyggt hotell.
Svar på tråden Tips på bröllopsviter i stockholm?