• ullie

    Ballongtyngder

    Vi ska ha heliumballonger i vår festlokal på vårt bröllop, men är osäker på vad vi ska använda för ballongtyngder. Att köpa tyngder känns onödigt, dels för att det är dyrt men också för att de ofta är ganska fula.

    Jag har funderat på att använda vanliga stenar att knyta banden runt, men känns lite trist. Undrar om det finns något enkelt man kan göra själv i betong eller liknande. Kanske det är någon här som har kreativa tips och idéer?  

  • Svar på tråden Ballongtyngder
  • chrpe

    På panduro finns det gjutformar. Annars kan du väl klä in stenen in någon färgglad cellofan?

  • Chicita

    Köp tvålformar på panduro, gör ett litet hål i botten på varje form. Trä i det snöre du vill knyta ballongen i och gör en stor knut (knyt runt en pinne eller knapp eller något annat), tejpa igen hålet från utsidan. Det kommer säkert att läcka lite, så det är bra om snöret precis går att få igenom hålet så att det agerar lite propp också.
    Pensla formarna med matolja och fyll formen med finbetong och försök gärna se till att knuten inte nuddar formen någonstans.
    När det har torkat så har du fina figurtyngder där snöret redan sitter på plats så du slipper fula knutar eller öglor som kan glida av stenarna 

  • msE

    bauhaus o sen typ muttrar modell större... e ju fina i silver... haha kan säkert sprayas i lämpliga färger med...

  • Cosy

    Du kan ta 1- några stycken stanar och lägga det i ett kraftigare tygstycke gör en påse och kny om balongerna runt öppningen av påsen


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Anneli256

    hur många behöver du.. jag har några dubbelhjärtan i guld som jag tycker är jättefina som du kan få till en billig peng..

  • ullie

    Vad bra med så många tips. Var på Panduro idag och hittade fina betongformar som jag funderar på att använda. 

    Cosy, gillade din idé också. Låter som det kan bli ganska snyggt om man anstränger sig lite.

    Anneli256, guld passar inte med våra färger och försöker hålla mig borta från hjärtan :) Men tack ändå 

Svar på tråden Ballongtyngder