• tjalla­mallan
    Äldre 12 Jun 03:19
    8673 visningar
    13 svar
    13
    8673

    brudbukett med rosor och kallor

    Jag vet att det finns en uppsjö av trådar som handlar om brudbuketter....
    Jag efterlyser dock bilder av era brudbuketter som består av röda rosor och vita kallor, gärna nåt grönt till. Jag har letat och letat men har inte hittat särskilt många, tycker inte det är en så ovanlig kombo men kanske jag har fel???
    Snälla, har ni bilder så dela med er!!!!

  • Svar på tråden brudbukett med rosor och kallor
  • Äldre 12 Jun 07:40
    #1

    Vita kallor associeras ofta till sorg o begravning o det kan vara en orsak till att det är svårt att hitta bilder.


  • durras­flikka
    Äldre 12 Jun 11:30
    #2


    Denna ska jag ha, fast jag vill inte ha murgrönan.
  • Äldre 12 Jun 11:45
    #3

    Jag googlade: rose and calla lily wedding bouquet

     
     

  • Äldre 12 Jun 11:45
    #4
  • Äldre 12 Jun 11:47
    #5

    vad typiskt...

    jaja googla: rose and calla lily wedding bouquet

     

  • tjalla­mallan
    Äldre 3 Jul 02:56
    #6

    Oj, det visste jag inte att vita kallor associeras med begravningar Förvånad... Har ju sett massor av brudbuketter med vita kallor, dock inte tillsammans med just röda rosor som jag önskar.

    Tackar er som tipsat om fina buketter här. Mycket möjligt att det bli någon av dem Glad.

  • vinter­frost
    Äldre 3 Jul 07:40
    #7
    Niini skrev 2012-06-12 07:40:18 följande:
    Vita kallor associeras ofta till sorg o begravning o det kan vara en orsak till att det är svårt att hitta bilder.
    Fast efter 10 år i yrket så har jag aldrig förknippat kallor med begravning. Samma med nejlika som folk förknippar med begravning. Frågar man en kund varför? så vet dem inte, det bara är så. Vi använder nästan aldrig kallor i begravningarr och inte jättemycket nejlikor heller, det är en underskattad blomma. Kallor är en brudblomma för mig iallafall så kör på du TS
  • Äldre 3 Jul 14:44
    #8
    vinterfrost skrev 2012-07-03 07:40:49 följande:
    Fast efter 10 år i yrket så har jag aldrig förknippat kallor med begravning. Samma med nejlika som folk förknippar med begravning. Frågar man en kund varför? så vet dem inte, det bara är så. Vi använder nästan aldrig kallor i begravningarr och inte jättemycket nejlikor heller, det är en underskattad blomma. Kallor är en brudblomma för mig iallafall så kör på du TS
    Sant, sant.. Själv förknippar jag mest vita liljor till begravning, medan mormor tyckte både vita kallor o nejlikor vad big no no.. Ändå hade jag två vita nejlikor i brudbuketten Oskyldig En för morfar o en för farfar som gått bort.
  • Äldre 3 Jul 14:46
    #9

    För övrig hade jag indirekt vita kallor också.. Färgade rosa Flört



  • tjalla­mallan
    Äldre 4 Jul 01:03
    #10

    Jag har funderat fram och åter men har nu bestämt mig... Jag kommer köra på röda rosor och vita kallor som jag hade tänkt från början. Till det blir det murgröna eller ormbunke. Jag tror det blir toppen. Å nu så har jag ju fått så många fina tips här oxå Flört.
    Niini: din bukett var jättevacker.

  • Äldre 4 Jul 05:31
    #11
    tjallamallan skrev 2012-07-04 01:03:53 följande:
    Jag har funderat fram och åter men har nu bestämt mig... Jag kommer köra på röda rosor och vita kallor som jag hade tänkt från början. Till det blir det murgröna eller ormbunke. Jag tror det blir toppen. Å nu så har jag ju fått så många fina tips här oxå Flört.
    Niini: din bukett var jättevacker.
    Tack! :)
  • vinter­frost
    Äldre 5 Jul 12:49
    #12
    tjallamallan skrev 2012-07-04 01:03:53 följande:
    Jag har funderat fram och åter men har nu bestämt mig... Jag kommer köra på röda rosor och vita kallor som jag hade tänkt från början. Till det blir det murgröna eller ormbunke. Jag tror det blir toppen. Å nu så har jag ju fått så många fina tips här oxå Flört.
    Niini: din bukett var jättevacker.
    Blir nog toppen :)

    Lycka till! 
  • Äldre 5 Jul 14:14
    #13

    Jag hade vita rosor och vita kallor :) Med lite grönt ;)

Svar på tråden brudbukett med rosor och kallor