• becky

Dessa skor på bröllopsfesten?

Hej på er!

Jag skall gifta mig först i juni nästa sommar men jag har redan börjat grubbla på det som känns som mitt största dilemma gällande bröllopet - mina skor.

Jag är 30 cm kortare än min blivande man och skulle gärna vilja komma "upp" lite grann på vårt bröllop. Problemet är att jag är lite vinglig i klackskor, föredrar det som är bekvämt och har lite problem med hallux valgus-knölen.

Detta hade jag tänkt lösa genom att plåga mina fötter i något par vackra sidenskor med sirlig klack i kyrkan och under fotograferingen men sedan byta till andra skor under bröllopsfesten. På Nelly hittade jag ett par rejäla skor med en tjock 11 cm:s klack och 3 cm:s platå. Den breda klacken gör det lite mindre vingligt och den höga platån gör att höjdskillnaden mellan tå och häl inte blir allt för stor.

Nu undrar jag bara om ni tycker att skorna är för klumpiga att ha på ett bröllop? Vill inte känna mig som om jag har tegelstenar på fötterna...

• Svar på tråden Dessa skor på bröllopsfesten?
  • becky

Blev lite problem med bilderna där. Hoppas ni förstår :)

• daniiel

Jag tycker inte de är klumpiga, utan de var riktigt fina :) Tänk bara på att trots platån så är klacken 8cm hög, vilket för många som inte är vana att gå i klackar är väldigt högt och jobbigt ändå. Speciellt om du haft andra skor på dig tidigare under dagen, så kommer nog fötterna vara trötta. Men som sagt, du måste ju bestämma själv vad du skulle orka med och tror du på de där skorna, så blir de nog jättebra! :)

• becky

Kul att du gillar dem daniiel! Jag är rätt så van att gå i kilklackar så jag hoppas och tror att jag ska klara dessa, det är mest vanliga klackar som jag inte klarar av. Dessutom tycker jag det är jättejobbigt med vanliga spetsiga klackar då man sjunker ned i gräsmattan och så ;)

• daniiel

Ja, så länge du tror att du klarar av att gå i dom hela kvällen, så kör på! Jag tycker de var skitsnygga :) Du kan ju skicka tillbaka dom också ifall du känner när du får hem dom att det inte skulle funka.

• becky

Jo, det funderade jag också på. Har kollat på skor på ebay och alla möjliga andra utländska sidor också men det är så bra med nelly då man bara kan skicka tillbaka om det inte passar :)

• TheD
    becky skrev 2012-06-12 00:05:24 följande:
    Jo, det funderade jag också på. Har kollat på skor på ebay och alla möjliga andra utländska sidor också men det är så bra med nelly då man bara kan skicka tillbaka om det inte passar :)
    Det gäller även på Brandos ;) och andra sidor som jag inte kommer ihåg namnen på.
  • AnnL

Jag tycker dom var superfina! Ett tips är att tex gå in dem på jobbet, jag har 13cm klack och jag är mycket van att gå i klackar men jag går ändå i dem på kontoret varje dag för att minimera risken för skavsår Solig

Svar på tråden Dessa skor på bröllopsfesten?