Inlägg från: ChristineL |Visa alla inlägg
  • ChristineL

    När äta tårtan?

    Ja, som titeln heter helt enkelt, när äts tårtan?

    Vi var helt inställda på att ha den efter maten, vi kommer ha buffé och tänkte att tårtan blir som dessert. Men nu börjar jag fundera... Kanske ta den direkt efter vigseln istället? För sen blir det ju några timmar innan det är dags för middagen så folk kanske är lite sugna då? Hur har ni gjort/tänker göra? Om tårtan äts efter vigseln och blir nog dessert efter buffén också.

  • Svar på tråden När äta tårtan?
  • ChristineL
    Chicita skrev 2012-06-11 16:46:31 följande:
    Jag skulle hellre ha gjort snittar och serverat de som minglar runt  efter vigseln.
    Om det är flera timmar till middagen så kan några välja att åka till hotellet (eller hem) och vila lite och kanske byta skor eller annat.
    Men jag skulle inte vilja äta tårta som "mellanmål". 
    Ja, så har vi också funderat över. Nu har vi inte bestämt några tider än, men vigsel runt 14-15 och middag tidigast 17 kanske. Vi siktar på att ha vigsel och middag på samma plats.
  • ChristineL

    Hmm, nej det får nog bli tårta efter middagen och snittar som mingel-mat, och 17 var kanske i tidigaste laget för middag :P

  • ChristineL

    Ja, det är inte lätt dessa funderingar fram och tillbaka. Var på bröllop i helgen, vigseln var kl.14, därefter brudskål, sen tårta, kaffe och mingel följt av tipspromenad och sen middag. Enligt programmet skulle middagen börja runt 17 och jag tror nog det var så. Middagen var buffé och dessert.

    Det var därför jag började fundera :P Vigsel och fest var på samma ställe. 

Svar på tråden När äta tårtan?