• Redaktör Åsa

    Har du planer inför midsommar?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du planer inför midsommar?
  • ajmb

    Träffar vänner som vi faktiskt nästan bara träffar enstaka gånger under året.
    Vi är inne på vårt 15 år att fira tillsammans...tror jag.

    Vi har tältat nästan alla år och detta blir inget undantag. Tänk att få vakna dagen efter och höra vågorna klucka vid den lilla stranden....helt underbart. (även om det är dåligt väder ;) )
    Härlig uppslutning av många generationer. Uppdelning av alla sysslor är redan planerat, maten är redan inköpt, lagindelningen färdig, Alla hjälper till att klä midsommarstången, dans, god mat, sång, och så får vi inte glömma nubben till sillen;)...och sen alla rolig lekar.

    Kort och gott...barnen säger så där lagom på vårkanten....du mamma ..vi firar väl midsommar där vi brukar....hihihihhihihih 
    Kan inte bli bättre betyg än så. 

  • snowstars

    Vi brukar åka till vår stuga i fjällen men i år jobbar jag både midsommarafton och midsommardagen så det känns inte riktigt värt att åka 20 mil för en halv dag ungefär.. Så det känns som att det blir tv-kvällar i min ensamhet i år..

  • Chicita

    La rösten på självklart... även om det inte är så självklart egentligen. 
    Vi brukar inte fira midsommar egentligen men vi brukar alltid göra något då oavsett om det är "midsommaraktigt" eller inte Flört 

    I år blir det att åka till mina svärföräldrar. Troligtvis kommer brorsan och brorsdottern med Glad 
    Möjligtvis blir det sill och färskpotatis. Men inget speciellt annat 

  • aniara

    Det är inte självklart att vi har planer, är man sambo med en flygare är det ofta svårt att planera in saker. Men ja vi har planer.

  • Joanna Marie

    Midsommarfirande med familjen på samma sätt som de senaste 10 åren, 5-kamp, god mat och brädspel! Sedan på tisdagen några dagar efter så gifter vi oss!

  • 1700tal

    Ja, vi firar med samma kompisgäng som vi gjort de senaste 6 åren. Det är sällan alla kompisar samlas på det här viset (när vi är spridda i olika städer) så det är jättekul. Dessutom är det inte så ofta vi festar loss ordentligt, så det brukar va en upplevelse i sig. I år får vi låna några föräldrars hus vid vattnet där vi övernattar. Blir sill-lunch och kubb på dagen och grillning, lekar på kvällen, troligen följt av nattdopp.

  • Aniara4

    Hade också svårt att välja alternativ, vi har planer tror jag men jag vet inte riktigt vilka än. Jag brukar ofta jobba på midsommar (har inga barn och tycker att storhelgs-ob är trevligt), men i år blev det inte så, så då fick vi hitta på nåt... Vi hade tänkt gå på Parkteatern och sen en sväng på Skansen, men sen ringde svärfar och ville att vi skulle komma dit, så då gör vi väl det tror jag.

    Så ja, vi har planer, men så självklart är det inte!

  • repsara

    Jepp!
    Vår familj ska vara med några andra familjer och fira traditionellt med dans, sång och sill =)

Svar på tråden Har du planer inför midsommar?