Inlägg från: ajmb |Visa alla inlägg
  • ajmb

    Tårt-bekymmer

    Hej Lurpan

    Ja det där med att välja då oändligheten verkar infinna sig gör det inte lättare heller.

    Vi går mot trenden. Kommer att ha en ytterst liten tårta på toppen av ställningen som bara min blivande och jag kommer att skära ur och äta.

    Övriga gäster kommer att få bröllops cupcakes.

    Har varit inne på Dr Otkers hemsida där de har en tävling....vilka skapelser de har...man blir helt förundrad.

    Både jag och min blivande älskar choklad och mint....då botten kommer bli som en kladdkaka  men hur det kommer att se ut mer...vet jag inte just nu...förmodligen hallon i någon tappning.

    Provsmakningen kommer att ske nu på tisdag ....det är såå spännande.

    Hoppas du hittar det du söker.

    Vh
    ajmb 

  • ajmb
    Denise0007 skrev 2012-06-10 17:14:52 följande:
    Fast eftersom det just börjar bli väldigt trendigt med cupcakes istället för bröllopstårta går ni ju snarare med trenden än mot den
    Hoppsan....visste inte att det var så trendigt....i alla fall inte i bröllopssammanhang...

    Har pratat med många bagare..och när man nämner ordet cupcake...då höjer de på ögonbrynet (fniss)
    Vissa vill inte ens höra talas om det....

    Har hittat ett jättetrevligt par som har bageri i stan och när jag berättade för henne så lyste hennes ögon.

    Det här ska blir jättroligt och spännande.

    Lägger kanske upp en bild på skapelserna på tisdag kväll.

    Ha det gott 
  • ajmb
    Chicita skrev 2012-06-10 21:09:58 följande:
    Det kan vara för att det tar betydligt längre tid att göra en sån om man vill ha cupcakesen dekorerade och alla har inte ställningar som är avsedda för detta heller.
    Det kan ligga något i det du säger...är ingen bagare...så vad vet jag ..fniss....

     
Svar på tråden Tårt-bekymmer