• eosinm­immi
    Äldre 9 Jun 18:12
    2577 visningar
    6 svar
    6
    2577

    Vigselprogram!

    Mina vigselprogram är klara, och ska skrivad ut, MEN hur många?
    Vi harca 80 gäster och räknar med att det kommer 15-20 pers till. Räcker det med ett per par?


    Hur gör ni?

  • Svar på tråden Vigselprogram!
  • chrpe
    Äldre 9 Jun 20:40
    #1

    Vi har gjort så varje person får ett varsitt program.


     

  • Äldre 9 Jun 20:55
    #2

    Vi gjorde 60st vigselprogram för vi visste att vi hade 60 gäster som skulle komma. Vi hade väl en ganska god aning om att fler förmodligen skulle komma till kyrkan, men hur många visste vi inte. Vissa gäster tog ett program per par, andra varsitt och någon inget alls, men det räckte till alla gäster som ville ha ett :)


  • Äldre 9 Jun 20:57
    #3

    Räkna med att präst, vaktmästare och musiker också vill ha program!

  • Äldre 9 Jun 21:02
    #4
    Cantaton skrev 2012-06-09 20:57:53 följande:
    Räkna med att präst, vaktmästare och musiker också vill ha program!
    Varför? Är det vanligt? Ingen av dom frågade efter ett sådant på vårt bröllop, de hade full koll på hur upplägget var ändå, det hade vi ju gått igenom tidigare :) De hade väl kanske någon egen liten "fusklapp" :P
  • Äldre 9 Jun 21:10
    #5
    daniiel skrev 2012-06-09 21:02:06 följande:
    Varför? Är det vanligt? Ingen av dom frågade efter ett sådant på vårt bröllop, de hade full koll på hur upplägget var ändå, det hade vi ju gått igenom tidigare :) De hade väl kanske någon egen liten "fusklapp" :P
    Jag springer ju på vigslar (och begravningar) stupiett och ja, då är det vanligt att vaktmästare som tar hand om bl.a. ljud & psalmtavlor samt musiker frågar efter program. Jag (som då sjunger) vill också gärna ha ett program. Jag tänker att de som ju på något sätt jobbar på vigseln i större utsträckning än besökarna behöver få veta vad som händer i vilken ordning. Sedan finns det givetvis en ordning som alla utgår ifrån, men den kan, trots det, se väldigt olika ut från gång till gång.
  • AnnL
    Äldre 11 Jun 07:53
    #6

    Vi har gjort en per person och ytterligare 10st ifall att :)

Svar på tråden Vigselprogram!