• lilla smulan

    Huga vilken flopp till bröllopsfest!

    Nu är vi äntligen gifta, jag och min underbare man.


    Tyvärr har jag gråtit så mycket över vår stora dag, till och med brast i gråt när jag satt till bords. Flera månader har jag planerat, skapat och pysslat inför den stundande stora dagen, har lagt mer pengar än jag haft råd med, för att få fint. Sytt dukar, åkt halva skåne runt för att få tag i allt till dagen D. hela sista veckan innan gick åt till sista förberedelserna. På fredagen fick jag och min väninna från norrland möblera och fixa hela lokalen, fixa blommgrupper, deko, möblera, hämta allt, konka och slita från åtta på morgonen till halv tre på natten. gjorde mat och snittar med mera. hade gjort tydliga steg-för-steg instruktioner till personal och hjälpsamma vänner för att allt skulle flyta på. tex små flaggor till alla snittar jag gjort, 380st, för att alla skulle veta innehåll. gjorde blommbuketter till tärnor och marschalker och till kyrkan och min väninna gjorde min helt underbara brudbuket.


    Nåväl. lördag förmiddag ringer kökspersonal, och undrar och frågar om än ditt och datt. trots att det finns listor. jag blev superstressad. Sen när vi är vigda och gästerna skulle åka till lokalen så vi kunde fotas av vår fotograf, då springer folk omkring och står för honom och dividerar om var vi ska stå, etc. (några fina bilder hoppas jag på ändå) Fotona vi skulle tagit på särskillda platser blev inte tid till. Väl framme i vår lokal, är folk sura och till och med svär och fräser(?). Sedan blir folk jättesura för vårt upplägg till bordsplacering, en del vägrar så till den milda grad att efter en del högljuda protester avlägsnar sig och vill inte stanna. Jag står på trappan och gråter. Andra missnöjda varelser väljer att stanna och förpesta stämningen.


    Kökspersonalen är försenade och glömmer helt specialkosten till skålen. De glömmer sedan även såser och div till buffen, specialkosten till muslimer och vegitarianer, m.m. ka in, till sist även jag och min man, står i köket och fixar!


    Möbleringen till dansen fick jag och min man fixa, bla..... Folk frågade hela tiden om än ditt, än datt.... hörde att maten var äcklig, snittar fel, dåligt m dryckesvarianter... m.m. ful lokal, etc... jag gråter som ett barn vid vårt bord. Ingen frågar varför..... Ingen bättring! Flera gäster undviker oss helt och hållet(?) tittar inte, hälsar inte, jag undrar vad F.n. gör ni här? När dansen ska dra igång och baren öppnar, dansar ingen mer än de jag nästan mutat för att gå upp. sen dör allt. halv nio sticker flesta av gästerna! kvar är vi 6st...... jätte dåligt!


    tack för att jag fått gnälla av mig! Om jag någonsin hade fått gjort om detta hade jag och maken och de som ställde upp haft en weekend någonstans och vigts där. urusla människor. kan knappt se dem i ögonen igen.


    Mina tärnor och söner får ryc


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-08 21:48
    Lite hopp pg trött dator... mina tärnor och söner fick rycka in i köket och även jag och min man ska där stå.....
  • Svar på tråden Huga vilken flopp till bröllopsfest!
  • filibustern

    men gud så hemskt! jag lider med dig! vilka vidrigt otacksamma j*vlar till gäster! har dom inge hyfs?? ja mena.. ok, all mat kan ju inte vara perfekt, men då håller man käften! bättre säga inget än att rata! och kökspersonalen?! dom ska väl kunna fixa själv? improvisera lite om det går dåligt! herrejisses.. ne.. jag tycker synd om dig. 

  • helhel

    Oj! Hjälp! vet inte vad jag ska skriva?! Du låter ju helt fantastisk med planering o mat o allt i minsta delatj! Hur har du orkat?!!
    Men vad är det för gäster???? ehhh, tror knappast att det verkligen kan vara sant?! Gud vad oförskämt! Man gör ju inte alls så som de betett sig. Inte alls....
    Stora styrkekramar till dig! Du är gift o har förmodligen världens stoltaste man som har dig, som har fixat så!

  • milla1

    Måste bara hålla med föregående! Vilka fruktansvärt egoistiska och oförskämda gäster!!!Hur är det möjligt? Gästerna borde väl tänka på att NI fick en fin kväll...! Hoppas ni hadde några goda människor omkring er i detta...? Jag är säker på att ni ordnat jättefint!Stor kram och önskar ni kan unna er något - en weekend tex..............!

  • MiaBella

    Säger som föregående att det finns ju inte ord för detta!!!


    Finns verkligen människor till allt!


    Fy fan så respektlösa och utan stil får man ju bara inte gå runt och ha!


     


    Men det är deras liv och deras val och hoppas dom mår bra av att va såna! (NOT)


    Men du kommer ha en alldeles lysande karma hela ditt liv! Va så säker...vilket dom inte kommer ha!


     


    Hoppas Ni mår bra trots allt och få en fin sommar!


     


     


    lilla smulan skrev 2012-06-08 21:44:50 följande:

    Nu är vi äntligen gifta, jag och min underbare man.


    Tyvärr har jag gråtit så mycket över vår stora dag, till och med brast i gråt när jag satt till bords. Flera månader har jag planerat, skapat och pysslat inför den stundande stora dagen, har lagt mer pengar än jag haft råd med, för att få fint. Sytt dukar, åkt halva skåne runt för att få tag i allt till dagen D. hela sista veckan innan gick åt till sista förberedelserna. På fredagen fick jag och min väninna från norrland möblera och fixa hela lokalen, fixa blommgrupper, deko, möblera, hämta allt, konka och slita från åtta på morgonen till halv tre på natten. gjorde mat och snittar med mera. hade gjort tydliga steg-för-steg instruktioner till personal och hjälpsamma vänner för att allt skulle flyta på. tex små flaggor till alla snittar jag gjort, 380st, för att alla skulle veta innehåll. gjorde blommbuketter till tärnor och marschalker och till kyrkan och min väninna gjorde min helt underbara brudbuket.


    Nåväl. lördag förmiddag ringer kökspersonal, och undrar och frågar om än ditt och datt. trots att det finns listor. jag blev superstressad. Sen när vi är vigda och gästerna skulle åka till lokalen så vi kunde fotas av vår fotograf, då springer folk omkring och står för honom och dividerar om var vi ska stå, etc. (några fina bilder hoppas jag på ändå) Fotona vi skulle tagit på särskillda platser blev inte tid till. Väl framme i vår lokal, är folk sura och till och med svär och fräser(?). Sedan blir folk jättesura för vårt upplägg till bordsplacering, en del vägrar så till den milda grad att efter en del högljuda protester avlägsnar sig och vill inte stanna. Jag står på trappan och gråter. Andra missnöjda varelser väljer att stanna och förpesta stämningen.


    Kökspersonalen är försenade och glömmer helt specialkosten till skålen. De glömmer sedan även såser och div till buffen, specialkosten till muslimer och vegitarianer, m.m. ka in, till sist även jag och min man, står i köket och fixar!


    Möbleringen till dansen fick jag och min man fixa, bla..... Folk frågade hela tiden om än ditt, än datt.... hörde att maten var äcklig, snittar fel, dåligt m dryckesvarianter... m.m. ful lokal, etc... jag gråter som ett barn vid vårt bord. Ingen frågar varför..... Ingen bättring! Flera gäster undviker oss helt och hållet(?) tittar inte, hälsar inte, jag undrar vad F.n. gör ni här? När dansen ska dra igång och baren öppnar, dansar ingen mer än de jag nästan mutat för att gå upp. sen dör allt. halv nio sticker flesta av gästerna! kvar är vi 6st...... jätte dåligt!


    tack för att jag fått gnälla av mig! Om jag någonsin hade fått gjort om detta hade jag och maken och de som ställde upp haft en weekend någonstans och vigts där. urusla människor. kan knappt se dem i ögonen igen.


    Mina tärnor och söner får ryc


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-08 21:48
    Lite hopp pg trött dator... mina tärnor och söner fick rycka in i köket och även jag och min man ska där stå.....
  • FelizLane

    Men vad jag lider med dig :( Jag skulle aldrig skickat tackort till dem. Skulle nog nästan konfronterat dem... :/ Gud vad knepigt folk..

  • daniiel

    Jag blir så förbannad, vad är det för gäster?! Vuxna människor, skämmes säger jag bara! Jag tycker väldigt synd om dig/er att de förstörde er bröllopsdag på det viset. Jag hoppas att det fanns vissa fina stunder också, så att ni får lite bra minnen från den dagen också :) Självklart att ni blev man och fru, men utöver det. Bröllopsdagen ska ju vara en kärlekens och lyckans dag. Jag kan för mitt liv inte förstå hur de kunde missunna er det...


  • purpleflower

    Vad fan är det för fel på folk?! Fy vad respektlöst och otacksamt av dem att bete sig så!! Och dåligt av serveringspersonalen, de kunde väl ha tänkt lite själva också..
    Det låter som att du verkligen har gjort allt för att era gäster ska få en underbar fest men jag tycker inte att de som beter sig såhär förtjänar att få vara med överhuvudtaget. Den dagen är till för att vara med och fira er kärlek och början på ert nya liv tillsammans, oavsett om man gillar ert upplägg eller inte, deras åsikter och viljor spelar faktiskt inte den största rollen.

    Jag är övertygad om att du har en man som är oerhört stolt över dig och det ska även du själv vara, för du har verkligen ansträngt dig! Jag hoppas att ni kan fira på något annat sätt och skapa ett mycket finare minne!
    Grattis i alla fall till att ni gift er och stor kram till dig Hjärta

  • Chicita

    Hemska människor...
    Skicka inga tack-kort till dom vad du än gör i alla fall.
    Om dom inte är klara redan då... i så fall skulle jag tagit mig tid att stryka över ordet TACK på alla kort innan jag skickade dom {#emotions_dlg.djavulsk} 

    Ett förslag så här i efterhand.
    Samla alla som faktiskt ställde upp och ha en underbar grillkväll eller middag någonstans och försök hitta ljuspunkterna under dagen.
    Ibland kan saker som man var jätteledsen över just då - bli hysteriskt roligt när man tänker tillbaka på det.
    Du och din nyblivna make är värda all lycka och jag hoppas att ni kan skapa nya vackra minnen istället för detta.
    Satsa till att börja med på att göra något snabbt, gärna nästa helg eller liknande. Kanske snabbare...
    Och planera sen in en underbar första bröllopsdag till nästa år med människor ni kan lita på och som verkligen ställer upp för er.

    En stor cyberkram till er och en spark i röven på era gäster 

  • hjgs
    Chicita skrev 2012-06-08 22:28:47 följande:
    En stor cyberkram till er och en spark i röven på era gäster
  • hsmamma

    Ledsen jag blir när jag läser detta. Hoppas ändå ni.kan njuta av att vara nygifta

Svar på tråden Huga vilken flopp till bröllopsfest!