Min väninna hånar vårt bröllop :´(
Jag & min M2B gifter oss i sommar,vi är otroligt lyckliga över det .
När min sambo hade friat så planerade vi först att ha ett tradionellt bröllop i kyrkan & bröllopsmiddag,ja ni förstår....... hela baletten ;)
Vi ångrade oss sedan av 2 orsaker:
1. Ett stort bröllop med 70 gäster känndes inte som "vi",det kändes inte rätt.
2. Det hade blivit för mycket pengar att lägga på bröllopet, Det är inte bröllopet vi är ute efter,vi vill åt äktenskapet ;)
Nu är det några veckor kvar till vi gifter oss & en av mina "bästa" vänner är väldigt hånfull & hackar hela tiden på vårt nu lilla planerade bröllop.
Kommer med spydiga kommentarer hela tiden:
-Ska ni inte hyra en riktig fotograf,bilderna kommer ju suga! (En vi känner ska fota oss,han är jätte duktig)
-Varför ska ni ha vigselringar i silver? Känns fattigt! (Vi båda älskar silver & tycker det är otroligt vackert)
-Vad har ni för budget för bröllopet? - 25000:- - Åhh herregud så fattigt,skulle aldrig kunna gifta mig så där torftigt!!
Blev sjukt förbannad när vi pratade vid sist & hennes kommentarer började,skällde ut henne så jag tror hon dog på andra sidan linjen.
Jag gifter mig inte för att få ha ett jätte bröllop med 70-80 gratis ätare som bara är ute efter fri bar. Pengarna vi sparat på att ha ett litret bröllop lägger vi på oss själva,vi åker på bröllopsresa till Australien nästa år. I samband med vigseln bor vi en helg på ett underbart hotell & ska gå på spa behandlingar. Vi har båda full bröllopsutstyrsel & jag fixar hår/makeup & naglar på salong. Kan inte säga att mitt bröllop blir fattigt,jag känner mig rikast i hela världen !
Min M2B säger att hon bara är avundsjuk för att hon är en ensam,tråkig "catlady" som ingen ändå vill gifta sig med,jag vet inte det. Hon har varit en av mina bästa vänner länge & hon har fantastiska egenskaper också. Men den senaste tiden har hon förändrats & inte till det bättre.
Jag ångrar lite att jag tog i så när jag skällde ut henne,men jag fick helt enkelt nog. Hon kanske inte mår bra,känner sig ensam...............................
Men sammtidigt tänker jag inte ta skit & höra hennes nedlåtande åsikter om den dag som ska bli min lyckligaste!
Förvirrad,ska jag ringa henne & förklara (igen) att hon gör mig både ledsen & förbannad eller ska jag låta henne svälja sin stolthet & be mig om ursäkt (vilket min M2B tycker)?!
Jag saknar ju ändå min vän................