• Äldre 6 Jun 23:19
    16202 visningar
    45 svar
    45
    16202

    Visa mannens förlovnings- och/eller vigselring!

    Jag försöker desperat övertala min kära make att det absolut finns snygga och fina ringar som passar utmärkt på karlar! Han tror mig dock inte, så snälla, visa bilder på era mäns (din) förlovnings- och/eller vigselringar! :)

    Han är själv i behov av en ny ring, tycker jag, då den han har är så stor att han tejpat den med eltejp invändigt flera varv för att den inte ska trilla av fingret de få gånger han använder den (det var så han hade på bröllopet!) :P


  • Svar på tråden Visa mannens förlovnings- och/eller vigselring!
  • Äldre 6 Jun 23:23
    #1

    Makens är den utan sten (den till vänster)
    Helt enkelt vår variant av Sagan om Ringen - ringen

    Men det finns ju massor med häftiga ringar för killar.
    Minns inte vilken tråd det var en svart ring med guldränder. Men den var ju supercool


  • Äldre 6 Jun 23:29
    #2

    Era ringar är jättefina tycker jag, enkla, vackra och speciella :)

    Haha ja, den min make har är en svart titanring med guldränder och den är riktigt snygg!! Men den är alldeles för stor och går inte förminska + han tycker att den är för smal.



    Vi "behöver" nya ringar båda två egentligen. Jag får utslag av min och hans trillar av :P Lite synd, för jag tycker om båda våra ringar faktiskt :) Jag skulle väl kanske vilja ha två dock.
  • Äldre 6 Jun 23:30
    #3
    Chicita - Vad står det på era ringar? :)
  • Äldre 6 Jun 23:38
    #4
    daniiel skrev 2012-06-06 23:30:13 följande:
    Chicita - Vad står det på era ringar? :)
    På hans står det: Marie & Daniel 9/3-05  3/9-11
    På min förlovningsring: Daniel & Marie 9/3-05
    På min vigselring: Amor (vit diamant) Vincit (grön diamant) Omnia
    daniiel skrev 2012-06-06 23:29:34 följande:
    Era ringar är jättefina tycker jag, enkla, vackra och speciella :)

    Haha ja, den min make har är en svart titanring med guldränder och den är riktigt snygg!! Men den är alldeles för stor och går inte förminska + han tycker att den är för smal.

    Vi "behöver" nya ringar båda två egentligen. Jag får utslag av min och hans trillar av :P Lite synd, för jag tycker om båda våra ringar faktiskt :) Jag skulle väl kanske vilja ha två dock.
    Trist när det inte blir bra...
    jag kan inte ha mina ringar nu för jag har fått en liten propp på insidan av den innersta fingerleden (alltså inte knogen, utan första fingerleden) så jag är för svullen för att ha ringarna. Har väntat flera månader nu på att få komma till kirurgen och ta bort den...
    (surt sa räven när man är nygift och allt)
     
  • sollan
    Äldre 7 Jun 00:08
    #5

    Mannens förlovningsring är en slät 5mm bred rödguldsring i rak skena.


    Vigselringen är en 6mm bred titan ring med vita och svarta stenar runtom.



    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • sollan
    Äldre 7 Jun 00:10
    #6


    Sådan här vigselring är det mannen har. Köpt på ebay för ett par hundra =) Han är mycket nöjd
    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • lillam­a
    Äldre 7 Jun 07:44
    #7

    Nu hoppar ja in me en ny fråga, har mannen 2 ringar på sitt finger? Har han inte bara 1 o samma o tjejen har 2?
    De kanske e gammalt men alltid de ja fått lära mig : ) (har ja fått lära mig av mina föräldrar som gifte sig för 30år sen typ)

  • Jenny 03
    Äldre 7 Jun 07:45
    #8

    Min sambo kommer ha två ringar när vi gifter oss om 2 veckor och även jag kommer ha det..  Det är valfritt som i Östersjön kan man säga.. :)

  • Äldre 7 Jun 07:46
    #9
    lillama skrev 2012-06-07 07:44:09 följande:
    Nu hoppar ja in me en ny fråga, har mannen 2 ringar på sitt finger? Har han inte bara 1 o samma o tjejen har 2?
    De kanske e gammalt men alltid de ja fått lära mig : ) (har ja fått lära mig av mina föräldrar som gifte sig för 30år sen typ)
    Man gör som man vill :) Traditionellt sett är det väl så, att mannen bara har en ring och därmed har det bara varit brudens ring som välsignats i kyrkan tex. Nu är det nog lika vanligt att mannen har två ringar som en och vice versa, att bruden har bara en ring eller två.
  • Äldre 7 Jun 07:48
    #10
    Chicita skrev 2012-06-06 23:38:28 följande:
    På hans står det: Marie & Daniel 9/3-05  3/9-11
    På min förlovningsring: Daniel & Marie 9/3-05
    På min vigselring: Amor (vit diamant) Vincit (grön diamant) Omnia
    daniiel skrev 2012-06-06 23:29:34 följande:
    Era ringar är jättefina tycker jag, enkla, vackra och speciella :)

    Haha ja, den min make har är en svart titanring med guldränder och den är riktigt snygg!! Men den är alldeles för stor och går inte förminska + han tycker att den är för smal.

    Vi "behöver" nya ringar båda två egentligen. Jag får utslag av min och hans trillar av :P Lite synd, för jag tycker om båda våra ringar faktiskt :) Jag skulle väl kanske vilja ha två dock.
    Trist när det inte blir bra...
    jag kan inte ha mina ringar nu för jag har fått en liten propp på insidan av den innersta fingerleden (alltså inte knogen, utan första fingerleden) så jag är för svullen för att ha ringarna. Har väntat flera månader nu på att få komma till kirurgen och ta bort den...
    (surt sa räven när man är nygift och allt)
    Ah, vad kul att det står era namn och datum och sådär, så att det inte bara är ord liksom :)

    Nej, men hua :/ Det lät ju verkligen inge vidare alls! Varför dröjer det så?
Svar på tråden Visa mannens förlovnings- och/eller vigselring!