• jakother

Kärlekslåt på fiol !!!??? hjälp!

Jag behöver hjälp med en sak.. Någon som har instrumentell musik av enbart fiol, hur fungerar det med låtarna, hör man vad det är för låt, eller måste man ha någon speciell låt för att det ska höras va det är... Vi ska ha borgerlig vigsel och vår vigselförrättare är min gamla musiklärare så jag tänkte höra om han kunde spela fiol mitt i akten eller i början.. vi ska inte ha något mer så känns kort annars, Någon som kan hjälpa mig med detta??

:)

För All Tid 2012-08-25
  • Svar på tråden Kärlekslåt på fiol !!!??? hjälp!
  • Nudax

Klart det går =) Vi ska ha fiol (enbart) till vår vigsel.
    Vi har två violinister dock, så de kan ju få låten lite mindre platt på så vis, men det går ändå. Det hörs ju vilken låt det är och speciellt om ni väljer en vacker "enkel" kärlekslåg.

Denna ska vi ha:

Den här är också väldigt fin:

Gå in på youtube och skriv in vilken låt det än är ni tänker er eller önskar och sen lägg till "violin" i sökfältet, och se vad ni får upp för resultat och se vad ni tycker om det.

Som den sista låten jag länka, där sökte jag alltså på "the calling wherever you will go violin"

Lycka till!

• Cantaton

Fiol är ju ett "melodiinstrument", så väljer ni bara en låt med en tydlig melodi kommer det absolut att höras vilken det är!

• jakother

jag är typ kär!

För All Tid 2012-08-25
  • dazzlinganddating

Lägg märke till att det inte bara är fiolstämma, det är fler stråkstämmor pålagda samt gitarr, kör och slagverk, du kan inte få den effekten med en liten fiol ;)

• jakother

Nej jag vet :)

För All Tid 2012-08-25
Svar på tråden Kärlekslåt på fiol !!!??? hjälp!