• fii

Hjälp Beslutsångest deluxe!!!

Hej! Jag och min m2b har beslutat oss för att gifta oss i år, och ska med kort varsel fixa alla planeringar. Vi har dock redan stött på vårat första hinder.

Vi har kollat flera lokaler idag och vi har hittat två drömlokaler, som båda är perfekta på sina egna vis, den ena har dock jag bruden mer anknytning till det samhället. De båda lokalerna ligger i två olika samhällen ca 5-10 bilväg mellan varandra så avståndet gör egentligen inte så mycket. Båda lokalerna ligger vid havet och vi vill gifta oss ute vid havet så det passar ju bra.

Nu till kruxet, den lokalen som är lite billigare också har ledigt garanterat den 8/9 och ev. 1/9 medans den andre lokalen lite dyrare och inte där bruden har anknytning (spelar dock egentligen inte så stor roll) fanns det ledigt den 25/8. Nu är frågan vilket datum som passar bäst för ett bröllop vid havet som gärna ska ske ute? Vilket hade ni valt? vilket datum tror ni levererar det bästa vädret? Bröllopet kommer att ske på västkusten.

• Svar på tråden Hjälp Beslutsångest deluxe!!!
  • jappetjejen

Så här spontant så känner jag att det inte skiljer så mkt i tid mellan 25/8 och 1/9 så om du verkligen känner mer för det andra stället så kör på det! Vädret rår man inte på så man får försöka göra det bästa av situationen!
    Lycka tillSolig

• Chicita

Det hade varit stor skillnad om det var en månad eller mer emellan. Men bara nån vecka gör inte så mycket skillnad.
    Det är nog lika stor risk för att det regnar, är sol eller något annat oavsett vilket datum du väljer där.
    Kör på den lokal ni helst vill ha och det datum som klingar bäst för er  

• fii

Tack för svaren, känner fortfarande att det är svårt att bestämma datum. Tror dock jag hade haft lika svårt även om jag haft fler val. Känns som att vilket jag än väljer så kommer det säkert va bättre väder det andra datumet. Men det viktiga är ju egentligen att vi blir gifta, oavsett väder.

• daniiel

Välj den lokal som ni helst vill ha och strunta i datumet.

Hur ser det ut med vigseln då? Ska ni gifta er kyrkligt eller borgerligt och är det ledigt någon tid i kyrkan (nu ville ni väl dock gifta er utomhus?) eller finns det någon ledig präst på något av de datumen, alternativt någon borgerlig vigselförrättare ledig då? Det kan ju vara en sak som kan bidra till ett beslut.

• AbbiesMamma

Som de andra säger. Välj det som känns bäst för er. Du kanske kan kolla runt med brudar som gift sig på något av ställena för att se vad som säger och påsåvis kunna bestämma er.

• fii

Tack för alla tips och råd, tar till mig och fortsätter fundera. Senast imorgon har vi sagt att vi ska ha kommit fram till ett beslut! =O)

• nagu

Jag hade valt den lokal som jag kände mest för.
    Så gjorde jag och min sambo. Vi hade först bokat ett slott - men var inte alls nöjd med lokalerna...små och trånga. Inte med engagemanget hos dem som drev slottet heller för den delen.

Så av en slump hittade vi en helt annan lokal där vi båda två kände WOW med en gång.
    Vi valde faktiskt att byta datum på bröllopet (trots att vi redan skickat ut ungefär hälften av inbjudningskorten) bara för att få denna lokalen och killen som arrangerar det hela.

Vi är hittils mycket nöjda med både engagemanget från honom och framför allt med lokalen och dess unika stil.

Så som sagt, kör på det som känns bäst i magen.  

• pulmonate

Jag tror heller inte att datumen spelar så stor roll för vädret, eller för planeringen! En vecka hit eller dit. 
    Jag fyller år den 29e Augusti och det brukar nästan alltid firas ute i kolonin (Malmö). Rent spontant tycker jag att 1/9 låter som ett fint datum! Om det desutom betyder att du som brud har större anknytning till stället så kör på det.
    Gillar du egentligen det första och dyrare stället bättre? 

Svar på tråden Hjälp Beslutsångest deluxe!!!