• lillama

Lite hjälp skulle inte sitta fel.

Nu är kyrkan bokad 29 september 2012.

Men alla skriver om färgtema, bör man ha de? Isåfall, kan man ha svart och vit?
    Tänkte mig såhär, vita dukar, svarta rosblad på bordet samt några ljusstakar som är vita.
    Några vita blommor.

Tårtan och klänningen kommer vara vita med svarta blommor.

• Svar på tråden Lite hjälp skulle inte sitta fel.
  • CoG

Man kan väl ha de färgen man själv vill och tycker om och vill man att samma färger återkommer i allt så gör man så.
    Jag tycker att man bör göra det så som man själv vill ha det.

Det går ju att googla på olika färgteman och se vad man tycker om.
    har man svart/ vitt då kan man ju lägga till en tredje färg som en liten färgklick om man VILL.

Vi har grönt och vitt bara, inget annat.

• lillama
    CoG skrev 2012-06-06 10:30:03 följande:
    Man kan väl ha de färgen man själv vill och tycker om och vill man att samma färger återkommer i allt så gör man så.
    Jag tycker att man bör göra det så som man själv vill ha det.

Det går ju att googla på olika färgteman och se vad man tycker om.
    har man svart/ vitt då kan man ju lägga till en tredje färg som en liten färgklick om man VILL.

Vi har grönt och vitt bara, inget annat.
    okej så vi skulle kunna ha alla möjliga färger om vi vill de : )
    Får kolla på google : )
  • daniiel

Vad roligt :)

Färgtema är inget måste. De flesta använder det för att knyta samman allt, så det ska kännas enhetligt. Har man väldigt många olika färger kan det kännas lite spretigt, men det kan också bli jättebra. Vissa använder sig av tex blått, rött och vitt och har då en hel massa blåa och röda nyanser, medan andra fokuserar på en specifik nyans, tex marinblått och vinrött.

Svart och vitt är ju väldigt tacksamt på sätt och vis, för det mesta finns ju i svart och vitt. Är det färgerna du vill ha, så kör på det :) Det kan ju kännas väldigt stilrent och modernt.

• CoG
    lillama skrev 2012-06-06 10:31:57 följande:
    okej så vi skulle kunna ha alla möjliga färger om vi vill de : )
    Får kolla på google : )
    Jag tycker absolut att man ska göra på det sätt man själv känner att det blir bäst.
    Men vill man ha inspiration och se hur andra har det så finns det säkert trådar om temafärger.
  • moonlightgirl

Håller med daniiel att du kan göra massor med svart och vitt. Vill ni ha de som färgtema så kör på det tycker jag.
    Vi hade svart, vitt, rött och rosa.  =)

Som de andra sa goggla och kika runt lite, jag tror att du kan hitta hur mycket som hellst som du kan få idéer ifrån.  =)

Lycka till

• Juni 2012

Vi har inget tema alls. När kom trenden med färgtema? Känns som att det är ganska nytt i Sverige?

• lillama
    Juni 2012 skrev 2012-06-06 13:13:40 följande:
    Vi har inget tema alls. När kom trenden med färgtema? Känns som att det är ganska nytt i Sverige?
    jag har ingen aning.
    Já tycker de e så många frågetecken hos mig så ja blir helt galen..
  • Chicita

Färgtema är något som ska underlätta.
    Det finns millioners variationer på hur man ska duka, eller utseende på inbjudningar mm mm.

Färgtemat kan vara en hjälp till att sålla.
    Om ni känner att svart och vitt är den stil ni vill ha på bröllopet så kanske ni ska kika på de inspirationsbilder som rör ett mera grafiskt bröllop.

Om ni hade tyckt att rött var en jättevacker färg så behöver ni ju inte sitta och kolla på blåa inbjudningar, buketter, tårtor osv...

Så se det som en hjälp och inte ett hinder.

• Krystal

Vi ska ha mörkrött och vitt, med inslag av guld och/eller silver. Valet av färger var rätt självklart, då det är färgerna i m2b:s familjevapen. Så en och en annan fleur de lis kommer nog att smyga sig in också (har redan några i kronan)

Men det kommer inte att vara dominerande, utan kommer väl mest att synas i texten på save-the-date/inbjudningskort, lite i bordsdukning (servetter och ljus) och i brudbuketten (röda rosor och tre vita liljor)

Svar på tråden Lite hjälp skulle inte sitta fel.