• Milano
    Äldre 5 Jun 20:15
    10867 visningar
    30 svar
    30
    10867

    Vad ger ni som favors? Inspiration och GÄRNA BILDER!

    Jag och min blivande håller bara på att komma igång med planeringen inför nästa sommars bröllop (oj vad galet det känns att säga så) men idéerna är många... förutom när det kommer till favors till gästerna!

    Vad ger ni era gäster för favors?
    Har ni askar som ni pysslat ihop själva eller köper ni på t.ex. Calligraphen eller Ebay?
    Här kan vi diskutera och ge varandra idéer

    Kan sätta bollen i rullning:
    Hittade dessa söta askar på Ebay, något för ett riktigt prinsessbröllop 100pcs Enchanted Carriage Cinderella Favor Box Boxes Wedding banquet Party

  • Svar på tråden Vad ger ni som favors? Inspiration och GÄRNA BILDER!
  • Äldre 5 Jun 20:22
    #1

    Lite OT egentligen, men vill bara inflika att favors är långt ifrån ett måste, så känn ingen press över att hitta på något. Jag tycker favors många gånger är väldigt överflödiga och lite slöseri med pengar nästan. Om man nu mot all förmodan ska ha favors, så tycker jag att det ska vara något personligt. Något som verkligen speglar brudparet och/eller bröllopet.


  • Milano
    Äldre 5 Jun 20:36
    #2

    Oh, jag vet! Men det känns fint att ge någonting till våra gäster och vi båda vill ha godisbuffé så vi behöver lite inspiration på vad man kan ge istället för typ en pralin

  • FruNov­ember
    Äldre 5 Jun 20:36
    #3

    Vi tänkte först inte alls ha gåvor till gästerna, men vi ska ha ett enkelt, lantligt brölop och jag har tänkt koka marmelad/ äppelmos och ge till våra gäster, personligt, billigt, enligt temat och något som förmodligen kommer att användas upp senare

  • Milano
    Äldre 5 Jun 20:41
    #4

    Åh, det låter som en jättebra idé Är lite emot att ge bort saker som förmodligen bara ligger och skräpar i framtiden även om det ligger en fin tanke bakom. Att koka egen marmelad eller äppelmos var en sjukt bra idé!

  • FruNov­ember
    Äldre 5 Jun 20:47
    #5

    Så roligt att du tycker det! Är övertygad om att det blir toppen, måste dock börja klura på burkfrågan nu.. kan iofs kanske vara kul att ha olika modeller på glasburkar, och sätta samma tyg på locket och likadana etiketter?

  • Äldre 5 Jun 20:47
    #6

    Vi kommer bara att ha organzapåsar med 2 lila chokladhjärtan & en karamell där det står "just married" på. 

    nikki, favors 010.JPG

    Bubblorna som ska delas ut före vigseln kom oxå med på bilden.  

  • Milano
    Äldre 5 Jun 21:03
    #7
    FruNovember skrev 2012-06-05 20:47:13 följande:
    Så roligt att du tycker det! Är övertygad om att det blir toppen, måste dock börja klura på burkfrågan nu.. kan iofs kanske vara kul att ha olika modeller på glasburkar, och sätta samma tyg på locket och likadana etiketter?
    Ja, där har du nog en rolig utmaning! Tycker det låter bra att ha olika typer av burkar men samma typ av "pynt" eller vad man ska kalla det.. Och det är ju väldigt budgetsmart att typ ta använda (urdiskade) glasburkar från saker man själv använt och använda
  • Milano
    Äldre 5 Jun 21:04
    #8
    Nikkita skrev 2012-06-05 20:47:43 följande:
    Vi kommer bara att ha organzapåsar med 2 lila chokladhjärtan & en karamell där det står "just married" på.

    nikki, favors 010.JPG

    Bubblorna som ska delas ut före vigseln kom oxå med på bilden.
    Åh, fina påsar! Får man fråga var har du fått tag på "just married"-karamellerna?
  • Äldre 5 Jun 21:14
    #9
    Milano skrev 2012-06-05 21:04:33 följande:
    Åh, fina påsar! Får man fråga var har du fått tag på "just married"-karamellerna?
    Tack! Tycker de är super söta & blev så glad när jag hittade godiset.

    Längst ner på denna sida har du både vita/grå & vita/rosa. Finns även choklad med den texten Gladhttp://www.myheart.se/40-godis
  • Milano
    Äldre 5 Jun 21:26
    #10

    Tack för tipset! De kanske inte hamnar i favors-askarna, utan snarare på godisbuffé-bordet. Jag älskar dem


    Nikkita skrev 2012-06-05 21:14:59 följande:
    Tack! Tycker de är super söta & blev så glad när jag hittade godiset.

    Längst ner på denna sida har du både vita/grå & vita/rosa. Finns även choklad med den texten Gladwww.myheart.se/40-godis
Svar på tråden Vad ger ni som favors? Inspiration och GÄRNA BILDER!