• Äldre 5 Jun 20:12
    4339 visningar
    13 svar
    13
    4339

    Så ledsen och besviken!

    Jag måste bara få skriva av mig lite, jag vet inte vem jag skulle prata om det här med..

    Min blivande är något av det snällaste jag vet, han finns alltid där om någon skulle behöva honom och vi har rest en hel del när det är någon av våra vänner som fyller år eller gifter sig eller skaffar barn eller you name it. För oss båda, men speciellt för honom, är det så självklart att finnas där.

    Nu ska vi gifta oss i juli och det är helt otroligt underbart. Hans lillebror ska vara marskalk och ordna svensexa, eller det trodde åtminstone jag. För ett tag sedan fick jag frågan om två datum, ifall något av dem eller båda möjligen skulle passa för en svensexa, varpå jag blev jätteglad och svarade att absolut, det ena av dem perfekt men det andra blir svårt för det var enda gången innan bröllopet som prästen kunde träffa oss. Det datum som "bestämdes" var nu på lördag.

    Så idag tycker jag att jag kanske skulle kolla om det faktiskt ska bli något, jag har inte hört ett pip. Men nä, jag fick svaret att han har inte tid att fixa längre, han "håller på heltid på att leta efter en ny lägenhet" och har inte alls tid att ordna med någon svensexa förrän tidigast någon vecka efter bröllopet. Och så pass väl känner jag honom så jag vet att blir det inte nu, då blir det inte alls.

    Och jag blir så himla, himla ledsen för min älskade sambos skull! Han som alltid finns där för andra, men det finns fan ingen där för honom när det väl är hans tur!! Så jäkla mycket snack om att jomen självklart, vi fixar, vi hittar på, bara inte just nu, oj, nu passar det inget bra. Ska jag berätta det här för honom? Så att han åtminstone är förvarnad? För nu tror jag ändå att han hoppas på att det ska bli något, vad som helst, med tanke på hur mycket han har fixat med inför andras fester och svensexor..

    Usch, jag blir helt gråtfärdig.. Ville väl egentligen inte något speciellt med det här mer än att skriva av mig.. 

  • Svar på tråden Så ledsen och besviken!
  • Äldre 5 Jun 20:18
    #1

    Med tanke på att jag själv var i ganska exakt den sitsen, jag fick veta att absolut skulle jag få en möhippa, de planerade och höll på.. sedan blev det ingen som hade tid före bröllopet, men efter, ja, då skulle jag minsann få en, vilket jag såklart inte fick.. så tycker jag att du ska berätta det för din blivande. Det är så otroligt tråkigt och jobbigt att gå och vänta på och förvänta sig något som inte blir av. Om det nu skulle visa sig att han får en svensexa iaf, så blir det ju då en trevlig överraskning.

    Alternativt att du kontaktar någon annan av hans vänner och hör om inte de planerat/vill planera något innan du berättar för din blivande. Det måste ju inte vara hans bror/marskalk som planerar. Egentligen ska ju alla hans vänner planera svensexan tillsammans, men det är klart att det är bra om det är en eller två som är lite extra ansvariga och tar tag i saken.


  • Äldre 5 Jun 20:23
    #2

    Tack för ditt svar, jag har för mig att jag har läst det där i någon annan tråd.. Så sjukt trist med såna människor, som lovar och som pratar med dig om det och sedan bara låter det rinna ut i sanden! Jag är verkligen ledsen för din skull!

    Ja, jag tror att de har varit ganska många som har planerat, så varför det fullständigt klappar ihop är lite av ett mysterium men kanske beror på just att min sambo inte alls prioriteras. Vilket gör att jag inte riktigt vill berätta det, för han blir så ledsen. Det är ju inte direkt första gången, liksom. Men om jag inte berättar det kanske han bara blir besviken istället när han märker att det inte blir. Och att ta kontakt med någon annan, det kanske är den bästa idén. Och hoppas att någon mer än jag tycker att han är värd att avsätta tid för... 

  • Green
    Äldre 5 Jun 20:24
    #3

    Jag hade nog också ringt upp bästa kompisen och kollat läget först.
    Många är ju lite bekväma och tror att någon annan fixar allt och hör bara av sig sen när allt är klart.....................
    Säger kompisen också nej, det blir inget! så hade jag berättat det för gubben.

    Det känns ändå lite skönt att detta är ett "ickeproblem" i vårat hushåll.
    Varken jag eller sambon lär få någon möhippa/svensexa men det är bra att man vet det så blir man inte besviken.

  • Äldre 5 Jun 20:33
    #4

    Tack för svaret, jag ska försöka få tag på någon som kanske har någon idé om hur man kan lösa det.. Jag får bara lite ont i magen av att veta att jag måste berätta det för honom, att det inte blir något.. Får försöka avstyra om mina tjejkompisar har tänkt göra något på bröllopsfesten gällande möhippan med, det hade varit lite väl att gnugga in salt om det inte skulle bli något är jag rädd.

  • Äldre 5 Jun 20:35
    #5

    Jag tycker anledning hans bror gav var väldigt konstig också. Visst, det kan ta mycket tid och energi att leta boende, men herregud.. så fruktansvärt tidskrävande kan det väl ändå inte vara?

    Nåja, jag hoppas verkligen att någon annan kommer ta tag i det så din blivande får den svensexan han verkar förtjäna!


  • ume201­2
    Äldre 5 Jun 20:44
    #6

    Vad tråkigt =(
    De behöver ju inte göra värsta grejerna, kan ju räcka med att ha en trevlig hemmakväll/grilla och gå ut el nåt, tar ju ingen tid alls att planera =(

  • Äldre 7 Jun 20:49
    #7

    Fy så trist, men som några andra säger: kontakta hans vänner!!


     


    Jag har också världens underbaraste(blivande) man och jag blev så orolig att jag började kolla läget i april (gifter oss på midsommarafton) och jag tror faktiskt det var tur för alla trodde nog att ngn annan skulle hålla i det och de två som är drivande nu sa båda att de inte hade tänkt vara det från början.


     


    Man kanske inte ska lägga sig i så mkt men ibland tror jag faktiskt det är bra. :)

  • georgi­alee
    Äldre 7 Jun 20:53
    #8

    Ja, kolla upp med några andra vänner! Och om de behöver någon som styr och drar i trådarna - styr upp det åt dom! Googla och kom på ideer på vad ni kan göra i er stad i helgen och hjälp dom på traven. 

    Om det inte går att få ihop, försök att "lura" din man att svensexan blev efter för att de ville överraska honom och "lura" honom att han blev utan. Att han skulle tro att han var "säker" fast han inte alls var det utan att de tog honom när han minst anade det. Min m2bs kompis blev "lurad" på det viset i somras.  

  • Äldre 8 Jun 09:10
    #9

    Tack alla! Jag har pratat med hans kompisar, och det verkar vara lite som jag trodde att lillebrorsan har varit en stoppkloss i hela planeringen. Så nu blir det av verkar det som, de blir tyvärr inte värst många, men det blir åtminstone något. Fy, jag hade gått sönder om vi hade suttit där på bröllopet och det ska pratas om min möhippa och han får sitta där och känna att ja, nä, jag var alltså inte värd några timmar av deras liv... Skönt att något händer!

  • Äldre 8 Jun 10:35
    #10
    niriel skrev 2012-06-08 09:10:03 följande:
    Tack alla! Jag har pratat med hans kompisar, och det verkar vara lite som jag trodde att lillebrorsan har varit en stoppkloss i hela planeringen. Så nu blir det av verkar det som, de blir tyvärr inte värst många, men det blir åtminstone något. Fy, jag hade gått sönder om vi hade suttit där på bröllopet och det ska pratas om min möhippa och han får sitta där och känna att ja, nä, jag var alltså inte värd några timmar av deras liv... Skönt att något händer!

    Det behöver inte vara många för att det ska bli bra. Den bästa möhippa jag varit på (förutom min egen då vi var 8 pers) var syrrans med 4 pers. Mindre gäng = mer tid för varandra. :)


    Skönt att det blir något!!

  • Äldre 8 Jun 11:39
    #11

    Ja ring någon annan i bekantskapskretsen, eller varför inte flera av dom.
    Om din blivande är en sån som har varit med och fixat alla svensexor och ställer upp på alla vänner så kan du väl poängtera det också.
    "Han ställer alltid upp på er, och nu ska han inte få en svensexa. Dålig stil hörrni, fattar ni hur ledsen han kommer att bli?"

    Det behöver ju inte vara värsta röjarfesten liksom eller massa aktiviteter planerade.
    Kan dom inte åka och bowla, spela biljard, åka go-cart eller folkraceing eller nåt sånt som inte behöver så mycket planering liksom. Och sen äta på något bra och grabbigt ställe (eller hemma hos någon) och sen bara ha en vanlig utekväll.
    Det är inte mycket att planera för någon. Typ 3 telefonsamtal för att boka bord och någon / några aktiviteter och sen låta djungeltrumman gå i bekantskapskretsen.

    Ge dom en stor fet spark i röven. {#emotions_dlg.djavulsk} 

  • Äldre 9 Jun 11:14
    #12

    Mm, en stor fet spark i röven sparar jag till hans lillebrorsa, den ska banne mig vårdas ömt och växa till sig innan han får den.. Fräs. {#emotions_dlg.djavulsk}

    Men som sagt, nu blir det av, just för att jag lyckades få tag på de kompisar med lite driv i och spela ut alla dåligt-samvete-kort jag hade. Så tack igen för ert stöd och att ni lyssnade på mitt gnölande!

  • Äldre 9 Jun 11:54
    #13

    Vad konstigt... ditt inlägg om att det löste sig fanns inte där när jag skrev och postade mitt inlägg...
    Men men, huvudsaken är att det blir av Glad 

Svar på tråden Så ledsen och besviken!