• PiaB

    Kyrka bokad 3/8-13!

    Ååh, vad glad jag är nu!


     


    Nu har vi bokat kyrka och det var tydligen inte en sekund för tidigt. Tur att vi inte lyssnat på alla som tyckt att vi är tokiga som är så tidigt ute.


     


    Vi har bestämt oss för Lida kyrka och ska ha middagen/festen i Lida värdshus 100 meter därifrån. Värdshuset har vi preliminärbokat redan eftersom det är ett populärt ställe.


     


    Idag ringde jag församlingen och blev lite orolig då hon som jag pratade med var tyst länge, och jag kunde nästan se hur hon kliade sig i huvudet. Tillslut sa hon att det nästan inte finns några lördagar kvar nästa sommar, men just våran lördag fanns det klockan 16.00! Det måste vara ett tecken! Vi hade planer på ett eftermiddagsbröllop eftersom vigseln är på samma ställe som middagen. Går ju inte åt någon tid till transport och vi vill inte äta hur tidigt som helst.


     


    Så nu kan vi börja planera på allvar och bjuda folk Visserligen vet alla om det men det blev lite mer "på riktigt" nu <3


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-05 19:25
    Lägger till länken till Lida ifall någon vill titta. Kan rekommendera bilderna på kyrkan, kolla panoramafönstret. Jag dör lite när jag tänker på att det är där vi ska stå och säga ja till varandra
    www.lida.nu
  • Svar på tråden Kyrka bokad 3/8-13!
  • sommaren13

    Aah vad härligt att höra Vi bokade våran kyrka och lokal för en och en halv månad sen...vi ska gifta oss den 24/8-13

  • Syllis 2012

    Kyrkan får man boka i tid det gjorde vi också.
    Vad skönt att ni har bokat nu Glad.

  • PiaB

    Tack tjejer! Härligt med fler som är/var tidigt ute. Vad mysigt det är att planera bröllop. Jag tänker inte på mycket annat. Även om det just är tänker jag gör. Försöker att inte prata om det ständigt och jämt med tanke på att vår stora dag inte är alla andras stora dag, fast man gärna vill tro det. Vad kan vara viktigare för någon liksom


  • Anaa

    Vi har också bokad kyrka idag, samma datum som du TS, 3/8-2013:D

    Vi ska gifta oss i Barkåkra kyrka i Ängelholm som tydligen är en väldigt populär kyrka för bröllop, men vi hade tur och vårat datum var ledigt! Så glad just nu, men nu gäller det bara stället vi är intresserade att ha festen på svarar på mitt mail:)

  • PiaB

    Tack igen!


    Vad häftigt att vi bokade samma datum och att vi bokade igår Anaa! Hoppas verkligen att ni får stället ni vill ha också!


  • CoG
    PiaB skrev 2012-06-05 18:50:02 följande
    Jag dör lite när jag tänker på att det är där vi ska stå och säga ja till varandra www.lida.nu
    hihi

    gillade den där meningen :)
  • Tilda93

    Åh så underbart! , själv har vi bokat vår kyrka efter många försök till att ringa till dem, men dom svarade inte och det var ju inte så konsigt då det var fel nummer. Men det blir bröllop fredagen den 7 juli 2013 - tid har inte sats än. åh är så lycklig :D

  • Tösen

    Vi var också ute i god tid, smultronställena går ju riktigt fort. Bokade lokal i lördags och kyrka i tisdags. Vi ska också gifta oss den 3/8-13. Nu kan man "pusta" ut ett tag, för att sedan komma igen senare i höst!Glad

  • PiaB

    Grattis till bokningen tjejer! Visst känns det lite mer verkligt nu när kyrkan är klar? Kul Tösen att vi har samma datum Och jag känner som du att nu kan man slappna av och bara njuta av tanken att man ska gifta sig. Har dessutom köpt klänning och ringar så det känns som de viktigaste är gjort


  • Vinterbrud121212

    grattis till bröllopet
    och vilken härlig kyrka...

    WOW 

  • Nicch

    Haha va bra att många andra är ute i god tid. 
    Vi, eller jag ringde församlingen redan i början av den här månaden för bröllop i juli 2013.  

Svar på tråden Kyrka bokad 3/8-13!