• 2 0 1 2

Vägskylt? Beställa, göra själv - hur gjorde ni?

Satt igår och klickade runt på Vistaprints hemsida och konstruerade en skylt. Samma tryck på båda sidor men pilarna var såklart omvända så man kan följa skylten oavsett vilket håll man kommer ifrån. Den kostade, med skylthållare, 202 kronor men frakten! 94 spänn! Jag vet att det inte låter mycket, eller ens är mycket pengar, men det är många sådana här poster som kostar "några hundralappar bara" och det addar upp rätt snabbt har jag märkt.

Hur har ni gjort med skylt? Har ni någon? Hur ser den ut? Varifrån och kostnad? Visa gärna bilder om ni har skyltar!

• Svar på tråden Vägskylt? Beställa, göra själv - hur gjorde ni?
  • FruHassel
    2 0 1 2 skrev 2012-06-04 12:26:07 följande:
    Åh jag missade beskrivninge, tack!!
    Det  kommer bli kanon!!! Ska själv göra såna skyltar till vårt bröllop .... 
  • 2 0 1 2
    FruHassel skrev 2012-06-04 12:34:26 följande:
    Det kommer bli kanon!!! Ska själv göra såna skyltar till vårt bröllop ....
    Tack! Visa gärna =0). Alltid roligt med inspiration. Nu blir jag sådär ställd... var får man tag i en jävla planka? Får fråga svågern, han brukar ha sånt hemma.
  • Juni 2012

Tänk på att om skylten ska sitta på en allmän, kommunal väg, så krävs det ju tillstånd så ansök i tid  Solig

• 2 0 1 2
    Juni 2012 skrev 2012-06-04 12:56:36 följande:
    Tänk på att om skylten ska sitta på en allmän, kommunal väg, så krävs det ju tillstånd så ansök i tid Solig
    Va? Tillstånd? För en tillfällig "We did"-skylt? Varför? Men tack för heads-up!
  • 2 0 1 2

Jag mailade och fick följande svar;

Hej!

Du har alldeles rätt, det krävs tillstånd för att få sätta upp en skylt vid en allmän väg. Men när det gäller en liten skylt som bara ska sitta uppe en dag för ert bröllop kan vi göra undantag från den bestämmelsen. Då utgår jag ifrån att skylten är liten (inte farlig att köra på om man kör av vägen), att den sätts upp på morgonen och att den tas ner samma dag efter bröllopet.

Hoppas att allting fungerar bra på det sättet och att ni får ett fint bröllop.

Med vänlig hälsning

Nationell samordnare
  • FruHassel
    2 0 1 2 skrev 2012-06-04 12:36:14 följande:
    Tack! Visa gärna =0). Alltid roligt med inspiration. Nu blir jag sådär ställd... var får man tag i en jävla planka? Får fråga svågern, han brukar ha sånt hemma.
    Ska inte gifta oss förrän nästa år .... 

Plankor hittar du på en byggvaruhandel  
  • 2 0 1 2
    FruHassel skrev 2012-06-04 13:37:37 följande:
    Ska inte gifta oss förrän nästa år ....

Plankor hittar du på en byggvaruhandel
    Jo det är klart, dit kan man åka och köpa en planka! =)
  • Chicita
    2 0 1 2 skrev 2012-06-04 12:13:13 följande:

Åh. För att förtydliga lite, vi gifter oss i en kyrka och därefter är det 1,5 mils färdväg ut på landet, rätt avsides så att säga och kan vara svårt att hitta för den som inte kommer härifrån. Därför skylt! =0) På skylten ska det stå

"WE DID - Charlotte & Philip", jag tycker det känns personligt och lite roligt.

Då skulle jag gjort skylten själv helt klart Glad
    Betydligt mer personligt

En utskrift med fin font, karbonpapper eller liknande samt en planka och lite färg är ju vad som behövs  
  • 2 0 1 2
    Chicita skrev 2012-06-04 14:01:43 följande:
    Då skulle jag gjort skylten själv helt klart Glad
    Betydligt mer personligt

En utskrift med fin font, karbonpapper eller liknande samt en planka och lite färg är ju vad som behövs
    Japp! Så får det nog bli. =0) Tack för era synpunkter!
  • Rosi

Jag köpte planka på panduro för 39kr (träfärjad) Sen så köpte jag målarfärg å målade lite.. =) står på båda sidorna...
  • pulmonate

Vi har också tänkt ha en skylt, men mest för skojs skull.
    En med avstånd till länderna där gästerna kommer ifrån. Lite kul eftersom vi har gäster ifrån många olika länder, så det kan ju bli något o snacka om. 

• 2 0 1 2
    pulmonate skrev 2012-06-04 18:31:36 följande:
    Vi har också tänkt ha en skylt, men mest för skojs skull.
    En med avstånd till länderna där gästerna kommer ifrån. Lite kul eftersom vi har gäster ifrån många olika länder, så det kan ju bli något o snacka om.

Kul idé!
Svar på tråden Vägskylt? Beställa, göra själv - hur gjorde ni?