• 2 0 1 2

Vägskylt? Beställa, göra själv - hur gjorde ni?

Satt igår och klickade runt på Vistaprints hemsida och konstruerade en skylt. Samma tryck på båda sidor men pilarna var såklart omvända så man kan följa skylten oavsett vilket håll man kommer ifrån. Den kostade, med skylthållare, 202 kronor men frakten! 94 spänn! Jag vet att det inte låter mycket, eller ens är mycket pengar, men det är många sådana här poster som kostar "några hundralappar bara" och det addar upp rätt snabbt har jag märkt.

Hur har ni gjort med skylt? Har ni någon? Hur ser den ut? Varifrån och kostnad? Visa gärna bilder om ni har skyltar!

• Svar på tråden Vägskylt? Beställa, göra själv - hur gjorde ni?
  • Chicita

Det är redan skyltat till vår kyrka, och festplatsen var i församlingshemmet.
    Det är 3 vigslar per dag där vi var, så vi tyckte att det kändes väldigt onödigt att skylta upp ännu mer.

Dels kunde det ju göra att dom som kom efter oss (vi hade första vigseln) kanske skulle tro att dom åkt fel eftersom att inte namnen stämde på skyltarna med den inbjudan dom hade.
    Och dels så var det ju väldigt enkelt att skriva "Torsångs K:a" på inbjudan och så följer dom skyltarna dit...

De flesta har ju gps nu också på ett eller annat sätt, om det är svårt att hitta till festplatsen exempelvis.
    Och det brukar alltid vara någon i brudföljet som hittar så då är det bara att ta rygg på denne och åka efter om man behöver förflytta sig efter vigseln.
    Så jag ser ingen direkt anledning att ha skyltar...
    Det känns mest som en sån där onödig "måste ha-sak" som bröllopsföretagen har hittat på...

Det vore kanske annat om man skulle gifta sig på ett väldigt avsides ställe som det inte är skyltat till annars (typ faster Agdas sommarfädbod)... 

• 2 0 1 2
    Chicita skrev 2012-06-04 12:09:51 följande:
    Det är redan skyltat till vår kyrka, och festplatsen var i församlingshemmet.
    Det är 3 vigslar per dag där vi var, så vi tyckte att det kändes väldigt onödigt att skylta upp ännu mer.

Dels kunde det ju göra att dom som kom efter oss (vi hade första vigseln) kanske skulle tro att dom åkt fel eftersom att inte namnen stämde på skyltarna med den inbjudan dom hade.
    Och dels så var det ju väldigt enkelt att skriva "Torsångs K:a" på inbjudan och så följer dom skyltarna dit...

De flesta har ju gps nu också på ett eller annat sätt, om det är svårt att hitta till festplatsen exempelvis.
    Och det brukar alltid vara någon i brudföljet som hittar så då är det bara att ta rygg på denne och åka efter om man behöver förflytta sig efter vigseln.
    Så jag ser ingen direkt anledning att ha skyltar...
    Det känns mest som en sån där onödig "måste ha-sak" som bröllopsföretagen har hittat på...

Det vore kanske annat om man skulle gifta sig på ett väldigt avsides ställe som det inte är skyltat till annars (typ faster Agdas sommarfädbod)...

Åh. För att förtydliga lite, vi gifter oss i en kyrka och därefter är det 1,5 mils färdväg ut på landet, rätt avsides så att säga och kan vara svårt att hitta för den som inte kommer härifrån. Därför skylt! =0) På skylten ska det stå

"WE DID - Charlotte & Philip", jag tycker det känns personligt och lite roligt.

• FruHassel

Ta en träplanka och skriv på istället!!

• 2 0 1 2
    FruHassel skrev 2012-06-04 12:15:24 följande:
    Ta en träplanka och skriv på istället!!
    Ja det går ju bra, fast jag vill ha det snyggt också . VI har inte så många detaljer kring bröllopet så det som finns vill jag ha bra. Vore roligt med bilder på fina skyltar så kunde jag kanske göra en själv, har dock rätt dålig fantasi.
  • FruHassel

skriv ut med fint teckensnitt från datorn med den text du vill ha, sen fyller du i bokstäverna på baksidan med en blyerts och sen lägger du pappret med rätsidan uppåt på plankan och fyller i bokstäverna igen och kalkerar av på plankan, sen är det bara att fylla i med en permanentpenna och så kanske spraylacka för säkerhetsskull!!!

• 2 0 1 2
    FruHassel skrev 2012-06-04 12:17:54 följande:
    Väldigt tjusig, men jag skulle aldrig lyckas få texten sådär snyggt..!
  • FruHassel

Jooooo klart du får om du gör som jag beskrev.....

• 2 0 1 2
    FruHassel skrev 2012-06-04 12:20:17 följande:
    Jooooo klart du får om du gör som jag beskrev.....
    Åh jag missade beskrivninge, tack!!
Svar på tråden Vägskylt? Beställa, göra själv - hur gjorde ni?