• chesa
    Äldre 2 Jun 09:46
    2735 visningar
    3 svar
    3
    2735

    Tips på olika transportmedel till vigsel och bröllopsfest!

    Hej!
    Jag har funderat på hur man ska ta sig till bröllopet och festen..vanlig vil känns så vanligt, finns det nåt mer transportmedel? Tips tack!=) 

  • Svar på tråden Tips på olika transportmedel till vigsel och bröllopsfest!
  • Äldre 2 Jun 10:01
    #1

    Häst och vagn är ju också en klassiker. Hm. Utöver det finns det ju väldigt många transportmedel. Det beror ju dock lite på väder, hur långt det är och hur kyrkan/vigselplatsen och festlokalen ligger. Har man nära till vatten, så är ju båt ett alternativ. Annars kan man ju välja motorcykel med sidovagn tex, om en av er nu får köra motorcykel. flakmoppe, cykel med cykelkärra, tandemcykel, skateboard, kickbikes, traktor osv.

    Jag vet inte hur det är i andra städer, men här där jag bor, så brukar de flesta försöka bräcka varandra i speciella och annorlunda trasportmedel till avslutningsbalen i gymnasiet. Där kan man nog hämta mycket inspiration. Här är det de som använt alla transportmedelen jag skrivit ovanför, ja, inklsuive båt (den stog på en trailer). Annars är det de som åkt i soffor som stått på en släp, glassbil, blivit burna på såna stolar med långa pinnar under som de som bär kan hålla i (typ som en tron). Ja, egentligen är det ju bara fantasin som sätter gränserna :)


  • Äldre 2 Jun 11:52
    #2

    TIll och från vigseln åker vi stadsbuss :) Det kommer vara studentexamen samma dag så det skulle bli svårt att få parkeringsplats.

  • Hanna0­5
    Äldre 2 Jun 13:28
    #3

    Jag och min sambo åkte glassbilen till balen, det var 06. Vi var först meed detta , efter det har det varit många som valt det. Ganska kul! Hos glassbilen i Skellefteå hänger fotot på jag och min blivande i deras personalrum ;)

Svar på tråden Tips på olika transportmedel till vigsel och bröllopsfest!