Sirenne skrev 2012-06-03 17:00:10 följande:
Dessutom är jag lite orolig för att en av gästerna ska dricka sig redlös långt innan kvällen lider mot sitt slut. Han har ingen koll på hur mycket han tål. Tack och lov blir han bara trött och lite fånig - inte otrevlig eller arg, så jag får väl be någon som känner honom väl sparka honom på smalbenet och trycka i honom extra vatten och kaffe...
/S
Kan dela med mig av några tips... Vi hade några sådana i bekantskapskretsen jag och exet. Men det är kompisar till exet så jag slipper dom nu som tur är

Exet var väl inte den som sparade på drickat heller...
Om ni har bemannad bar så kan ni blanda lättöl med mellanöl till honom (samma kan man göra med vin, blanda alkoholfritt vin med vanligt vin).
Om han dricker drinkar så kan dom ge honom 3:or istället för 4:or. Det kan tyckas marginellt men det gör skillnad om han dricker mycket.
Det är också smart att blanda en drink helt utan sprit (eller med ytterst lite) och om han tycker att den smakar saft så får den som står i baren be om ursäkt och säga att han får en starkare nästa gång...
Nästa gång ger dom honom en 2:a eller 3:a då, så kommer det att smaka sprit och han blir nöjd...
Att spä ut spriten direkt i flaskorna är ett annat alternativ. I klar sprit så kan man ha i lite vatten så gör det inget om man mäter upp en 6:a i drinken. Det kanske bara motsvarar en 3:a eller 4:a i alla fall