• MalinLarsson

Vad oroar du dig inför er stora dag?

Som trådrubriken lyder så undrar jag om ni har några farhågor inför er stora dag?

Det kan vara allt från att ni är rädda att bryta en nagel timmen innan vigseln till att ni misstänker att någon kommer att komma, fast de är oinbjudna, och förstöra er dag.

Själv oroar jag mig för att fulgrina mig igenom hela vigseln och bröllopet. Jag har otroligt lätt till tårar när jag blir rörd, och det gör ju inget i vanliga fall, men jag vill inte storböla där framme vid altaret eller på festen när pappa håller tal. Jag blir dessutom jättesnorig lätt och man vill ju inte toksnyta sig framme vid altaret :P

• Svar på tråden Vad oroar du dig inför er stora dag?
  • Chicita

Då ska jag dela med mig av ett tips jag fick här inne...

Ta nässpray en kort stund (typ 20 min) innan ni ska gå in i kyrkan. Gärna av typen Otrivin Comp eller annan som både stoppar snuva och är avsvällande.
    Jag gråter för allt, när jag är glad, ledsen, arg, tja.... allt som sagt.
    Men det var inga problem under vigseln Glad 

Det jag mest oroade mig över var att någon skulle komma och säga att vi inte fick ha eldshowen utanför lokalen.
    Och även att vissa som skulle servera (och sköta baren) inte skulle dyka upp för vi hade lite problem med att hitta tid att träffas innan så jag fick bara lita på ett löfte som var närmare 1,5 år gammalt...
    Men allt klaffade...

Eller tja, inte allt... men det var inget som jag ens hade kunnat drömma om eller planera inför så det var strunt samma, det är sånt man bara får släppa Solig 

• Juni 2012

Jag oroar mig inte, det hjälper ju ändå inte. Tungan ute

Sådant som vore tråkigt, men där varken oro eller planering hjälper, är ju regn/blåst/kyla, sjukdom hos oss eller någon gäst eller att bussen är försenad så vi blir sena till vigseln.

Annat som är tråkigt, men som vi inte kan råda över, är det faktum att några av gästerna vill komma mycket senare än de andra för att slippa träffas.
    Kommentarer om bjudningsformen, m.m. vore också tråkigt, men det kan vi ju inte heller påverka.

Vi planerar det som kan planeras, det vi inte kan styra över har vi släppt. Solig

M2b´s tillägg: Att glömma löftena Tungan ute Botas ju bäst genom att öva.

• MalinLarsson

Chicita, det där om nässtrayen hade jag inte hört men det ska jag absolut prova! TACK!

Näe, man kan ju bara planera så gott det går och sedan så kan man inte göra mera. Jag är inte direkt rädd för att något ska hända, för det är saker som man kan skratta åt. Det värsta vore väl om några av gärsterna börjar bråka eller nått. Men det tror jag inte.

En annan sak jag har funderat på är hus fasen man ska kunna hålla klänningen ren hela dagen! Haha! Är ju en spillapa utan dess like (speciellt när man inte FÅR spilla) så det blir intressant att se :P

• Chicita
    MalinLarsson skrev 2012-06-01 10:28:51 följande:

Chicita, det där om nässtrayen hade jag inte hört men det ska jag absolut prova! TACK!

Näe, man kan ju bara planera så gott det går och sedan så kan man inte göra mera. Jag är inte direkt rädd för att något ska hända, för det är saker som man kan skratta åt. Det värsta vore väl om några av gärsterna börjar bråka eller nått. Men det tror jag inte.

En annan sak jag har funderat på är hus fasen man ska kunna hålla klänningen ren hela dagen! Haha! Är ju en spillapa utan dess like (speciellt när man inte FÅR spilla) så det blir intressant att se :P

Huvudsaken är att den håller sig ren i kyrkan ju Flört
    Se till att ha en rejäl servett där du ska sitta. Kanske till och med att du har ett ihopvikt lakan eller något som du kan drapera över knäet när du sätter dig och så är det ju bara att försöka sitta så nära bordet som möjligt och luta sig fram när man äter så man minimerar spillrisken Glad
  • aniara

Jag oroar mig nog mest för att sminkningen inte ska hålla. Jag svettas lätt ganska mycket i ansiktet och då flyter sminket bort. Jag kommer förstås se till att ha grejer till hands så att jag kan bättra på sminket men det förutsätter också att jag lyckas kyla ner ansiktet. Jag har köpt en solfjäder att ha till hands vid middagen. Men bara för det blir det väl pissväder säkert ;)

• MalinLarsson

Haha, Chicita! Ett lakan ska jag fasen ha som jag kan vira in mig i, den kan jag ju också använda som nässtuk :P

• Juni 2012
    Chicita skrev 2012-06-01 10:40:19 följande:
    Huvudsaken är att den håller sig ren i kyrkan ju Flört
    Se till att ha en rejäl servett där du ska sitta. Kanske till och med att du har ett ihopvikt lakan eller något som du kan drapera över knäet när du sätter dig och så är det ju bara att försöka sitta så nära bordet som möjligt och luta sig fram när man äter så man minimerar spillrisken Glad
    Ska du ha en papperservett så är mitt tips att inte ha en färgad då den kan färgfälla om den blir fuktig...
  • Misswert

Min största oro är att min biologiska mor skall dyka upp. Kommer hon till kyrkan kan ingen göra något om hon inte ställer till något. Men om hon dyker upp vid festlokalen och bara låssas att hon är bjuden och smiter in med alla andra, min svärmor har dessutom väldigt svårt att förstå att jag inte har kontakt med henne.

Men jag hoppas att hon har så pass mycket vett att hon inte dyker upp, att hon inser att det är för många som vet att hon inte är bjuden.

Annars så har jag inte så mycket oro, fast kanske att min kära svärmor kommer försöka bestämma för mycket när vi skall duka dagen innan. Hon har en ganska stark vilja. Men jag har skaffat mig backup, min tärna kommer samt min mamma (en annan kvinna än min biologiska mor) och lillebror. Så förhoppningsvis får jag ha det som jag vill.

• Lilique

Jag oroar mig för att det är sagt att det ska regna. Oerhört deprimerande. Regn i brudkrona ska betyda tur, visst... men hur roligt är det på en skala?

Sen kommer jag garanterat att gråta i kyrkan. Och det är inte små tjejiga Hollywoodsnyftanden när jag drar igång, icke! Har skrivit ner att köpa Otrivin Comp, tack Chicita! ^^
    En ganska löjlig sak som ändå är bland det jag är mest orolig för är att få dubbelhaka på bröllopsbilderna. Jag kommer ihåg att jag fick det på balporträttet och kunde inte förmå mig att rama in det pga det, så jag slängde hela kuvertet med bilder. Är man känslig så är man x)

Hmm, what else..?

Oh! Mensen är beräknad till dagen innan vigseln och jag får smärtorna from HELL oavsett val av smärtlindrare/metoder för att skjuta upp eller minska mensen. Ska bli intressant.

• 2 0 1 2
    Lilique skrev 2012-06-01 13:44:59 följande:
    Jag oroar mig för att det är sagt att det ska regna. Oerhört deprimerande. Regn i brudkrona ska betyda tur, visst... men hur roligt är det på en skala?

Sen kommer jag garanterat att gråta i kyrkan. Och det är inte små tjejiga Hollywoodsnyftanden när jag drar igång, icke! Har skrivit ner att köpa Otrivin Comp, tack Chicita! ^^
    En ganska löjlig sak som ändå är bland det jag är mest orolig för är att få dubbelhaka på bröllopsbilderna. Jag kommer ihåg att jag fick det på balporträttet och kunde inte förmå mig att rama in det pga det, så jag slängde hela kuvertet med bilder. Är man känslig så är man x)

Hmm, what else..?

Oh! Mensen är beräknad till dagen innan vigseln och jag får smärtorna from HELL oavsett val av smärtlindrare/metoder för att skjuta upp eller minska mensen. Ska bli intressant.
    Har du provat Cyklo-F? De fungerar mycket effektivt för mig!
Svar på tråden Vad oroar du dig inför er stora dag?