• Äldre 31 May 07:15
    10408 visningar
    33 svar
    33
    10408

    GÖr det till en sport att hitta billigare alternativ

    Jag tänker fråga fästmannen om vi ska gifta oss 2013. på vår 4års dag. Jag har redan börjat planera lite och har gjort det till en sport att hitta billigare alternativ.
    Jag har inte kommit så långt än men:

    Brudklänning 1000
    Min ring 300

    Vad är era billigare alternativ. Dekorationer? Inbjudan? Placeringskort? osv. Snälla hjälp mig till att få en underbar men billigdag! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-11 20:51
    HIttat en annan ring. Bestämde mig för att jag vill ha vitguld och dimanter. Så den hamnar kanske på 2500

  • Svar på tråden GÖr det till en sport att hitta billigare alternativ
  • Cosy
    Äldre 5 Jun 10:26
    #11

    vi har aluminium burkar som ljushållare och små glas burkar och glasflaskor som vaser. det anser jag vara ganska billigt alltenativ


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Äldre 5 Jun 20:52
    #12

    Bilden är tagen då en eldoradovärmeljus ligger i. De är lite lägre än vanliga värmeljus. Kommer använda ikeas som är djupare och går nån mm över kanten på ljusstaken.

  • Sara61­4
    Äldre 8 Jun 08:41
    #13

    Vi vill oxå ha de så billigt som möjligt. Jag ska göra detta själv: Buffé Tårta Inbjudningskort Mina naglar Mitt smink Vi ska ha festen hemma i trädgården Mannen tar kostymen han redan äger Vi ska köpa alkohol i Tyskland

  • Drulle­n
    Äldre 8 Jun 08:51
    #14

    Nu vet ja inte om det är så många som köper eget porslin, men vi insåg efter att vi fått veta att lokalen inte har porslin att det blir nog dyrare att hyra än att köpa.


    Om vi hyr o nåt går sönder så blir det dyrt ofta, så vi bestämde att vi skulle köpa, det som blir kvar kan man ju sälja sen.


    Runt nyår rea IKEA ut sina champagneglas för 9 kr / 6 st, istället för 39 kr /6 st. (Dom har för övrigt rea på dem nu oxå fast 19 kr / 6 st) snabbt va vi där o köpte de.
    Vi har väntat o väntat, inget rea kommer. Nu helt plötsligt har de sommarrabatt på vattenglas, oxå 9 kr / 6 st (istället för 19 kr i vanliga fall men alla röda priser är bra) De köpte vi dubbelt av för de kan passa till Whiskey o Baileys eller liknande till kaffet...
    Nu går vi o hoppas på fler rabatter, annars är det ju riktigt billigt på IKEA ändå, men billigare är aldrig fel.


    För övrigt Äriqa: Helläckra ljusstakar, hade ja inte redan köpt blockljus, så hade ja nog snott din idé!

  • Äldre 8 Jun 09:04
    #15

    Våra billiga alternativ:

    *Placeringskort:
    I ståltråd och en liten pappersbit med namnet på. Pappret blir väldigt billigt eftersom vi köpt stora ark och rivit i mindre bitar.
    Ståltråden kostade inte många kronor ;)

    Dekorationer på borden:
    Uppochnedvänt vinglas med små blommor i.
    Blommorna (grön krysantemum) sätter vi i ett "virrvarr" av ståltråd. Ovanpå glaset sätter vi ett värmeljus.
    Billiga glas finns på Ikea eller i lokalen man hyr ;)
    Blommorna köper vi i kruka i mataffären.
    Blommorna på bilden är dock inklippta från paint så därför ser de lite mysko ut.. ;)

    Servettringar:
    Ståltråd och pärlor. Alternativt inga servettringar alls :)

    Stolsöverdrag:
    Markväv (eller inget alls är ännu billigare, men stolarna i den lokalen vi ska vara i är fruktansvärt fula med brunt tyg i sitsen och ryggen)

    Det ser bättre ut i verkligheten och detta är lite slarvigt gjort.

  • queene­mma
    Äldre 8 Jun 10:17
    #16

    Vi kommer använda gamla barnmatsburkar som bordsplacering. Ska sätta dit gästernas namn sen stoppa ner värmeljus. Blir då både placeringskort, bordsdekoration och gåva till alla gäste :) blir inte många kronor då dom flesta av mina vänner har barn så har frågat dom även jag har 3 småttingar så man kan få ihop ett par stycken :)

  • sanna8­8
    Äldre 17 Jul 22:17
    #17

    Vet inte om detta är aktuellt i denna grupp men vill tipsa om en grej som jag gjort,


    2 av våra näbbar 11 och 10år gamla har jag på tradera köpt klänningar åt, eftersom deras mått passade in på stl 32 så bjöd jag på dam 32 och fick 2 klänningar för 1kr/st + 180 i frakt alltså 182 pix så om de skulle behöva göras några justeringar är de inte hela världen. Så tipset är alltså att köpa små damstl till äldre näbbar/yngre tärnor då de inte är så många som bjuder på dom av den enkla anledningen att de inte är så många i vårat avlånga land som bär stl 32 =)


     


     

  • sanna8­8
    Äldre 23 Jul 09:03
    #18

    Här kommer lite borsdekorationtips billigt! Hade dessa på min papaps 50-års kalas men funkar lika bra på ett bröllop tycker jag =)


    Allt du behöver är barnmatsburkar, ståtråd och nått tyg du gillar =)


  • sanna8­8
    Äldre 23 Jul 09:04
    #19

  • sanna8­8
    Äldre 23 Jul 09:04
    #20

Svar på tråden GÖr det till en sport att hitta billigare alternativ