• Anonym (Sårad­)
    Äldre 30 May 20:32
    42744 visningar
    57 svar
    +1
    57
    42744

    Tjejer med dåligt självförtroende - porr...

    Hur ser ni på att era partners kollar på nakna tjejer/porr - ni med dåligt självförtroende? Jag har fruktansvärt dåligt självförtroende, trivs inte alls med min kropp. (och det vet min sambo mkt väl) och dör av bara tanken att han skulle bli upphetsad av någon annan tjej.... Jag och min sambo har haft en svacka ett tag och därav inget sex men massa bråk och tjafs. Han har haft svårt att vara ärlig många ggr under förhållandet, och ja, jag har kollat igenom hans tele...jag hittade att han kollat på massa nakna tjejer, bara några dagar efter vi löst allt och haft sex flera ggr, frågade lite igår om porr och sådant för att se om han skulle vara ärlig. Han sade bara att han kollat för 3-4 mån sen.... Vilket är en ren lögn. Nu mår jag både dåligt för att han ljugit och för att han tydligen kollat på andra tjejer sen länge.... Det här tar död på mitt självförtroende helt och hållet...... Man gör man?!??? Rörigt blev det nu kanske, men hoppas på att få lite svar utifrån andras perspektiv.

  • Svar på tråden Tjejer med dåligt självförtroende - porr...
  • Cosy
    Äldre 1 Jun 12:23
    #31

    Håller med marioteten av den här tråden. även om ts behöver prata av sig lite. så är det bättre att att göra det med någon som har utbildning för det.


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Anonym (Oboy)
    Äldre 1 Jun 19:18
    #32

    Men om man läser trådrubriken så känns det mest som att det har med självförtroendet att göra. Och tyvärr så är det en själv som måste bygga upp sitt eget självförtroende, det går bara inte genom att andra ska ge en komplimanger. Men om ni ser en vanlig film där det förekommer lite halvnakna tjejer? Är det något skillnad för dig då? Eller är det bara porr som gör att du hamnar på botten?


    Jag kan säga att jag och m2bi hade ett krisår där även en annan tjej skickade mindre roliga sms till min m2b och han var inte ärlig mot mig om det, det med andra faktorer resulterade att vi breakade totalt. Och något gick sönder inom mig, jag började jämföra mig med den där tjejen och kände helt enkelt att jag aldrig kunde bli så bra som henne. Utseende, personligt osv. Det gjorde mig svartsjuk. Men vi lärde oss att prata med varandra och växte ihop tillslut. Jag är inte svartsjuk längre, har lärt mig att lita på vem jag är och att jag duger för den jag är. OCh vet att det som jag inte trivs med kropsligt (vikt) kan bara jag göra något åt. Ingen annan kan träna bort det åt mig. Men någonstans i det hela har jag aldrig reagerat över porr, för det är fiktivt, det är inte några verkliga personer. Det finns inget där att ta på. För övrigt så har jag aldrigt haft något problem med det, men du kanske förstår hur jag tänker?


     


    Jag hoppas att du lyckas bygga upp ditt självförtroende och tillit på dig själv, för det gör så mycket annat lättare i livet. Och att ni kan lära er att förstå varandra.

  • missca­t
    Äldre 2 Jun 09:37
    #33

    Låter inte roligt alls TS.
    Nu har jag inte läst allt men som jag har uppfattat det hela så lyssnar inte din man och tar till sig att du mår dåligt av att han tittar på bilder av andra nakna kvinnor. Samtidigt kan inte du förbjuda honom att göra det heller. I det här läget  är det ju väldigt lätt att båda parter blir djupt sårade av varandra.

    Jag tror att ni skulle få hjälp genom att gå på  familjeterapi/rådgivning. Där har ni möjlighet att prata igenom detta och ni har en tredje oberoende part som "guidar" er framåt. Komunen brukar erbjuda familjerådgivning till en billig kostnad liksom svenska kyrkan. Har vänner som gått och fått BRA hjälp både via kyrkan och komunen.

  • MiaBel­la
    Äldre 2 Jun 11:20
    #34
    Anonym (Sårad) skrev 2012-05-30 20:32:52 följande:
    Hur ser ni på att era partners kollar på nakna tjejer/porr - ni med dåligt självförtroende? Jag har fruktansvärt dåligt självförtroende, trivs inte alls med min kropp. (och det vet min sambo mkt väl) och dör av bara tanken att han skulle bli upphetsad av någon annan tjej.... Jag och min sambo har haft en svacka ett tag och därav inget sex men massa bråk och tjafs. Han har haft svårt att vara ärlig många ggr under förhållandet, och ja, jag har kollat igenom hans tele...jag hittade att han kollat på massa nakna tjejer, bara några dagar efter vi löst allt och haft sex flera ggr, frågade lite igår om porr och sådant för att se om han skulle vara ärlig. Han sade bara att han kollat för 3-4 mån sen.... Vilket är en ren lögn. Nu mår jag både dåligt för att han ljugit och för att han tydligen kollat på andra tjejer sen länge.... Det här tar död på mitt självförtroende helt och hållet...... Man gör man?!??? Rörigt blev det nu kanske, men hoppas på att få lite svar utifrån andras perspektiv.

     


    Jag förstår dig fullt ut! Jag tycker du är stark som vågar ta upp det även om du är anonym för det finns folk med olika åsikter och så är det om allt. Jag tycker inte allt ska ligga på hur dåligt sjäålvförtroende du har och även om du behöver jobba på det för DIN egen skull sår rör inte detta porrtittande...jag har väldigt bra självförtroende och tycker inte heller om porrbiten och jag och min pojkvän pratar öppet om detta och vi står på samma våglängd gällande hela biten...OCH jag tycker inte man ska vända allt på tjejen...varför ska det vara ok att låta killar titta på nakna tjejer när man är i ett seriöst förhållande? Nakenhet och sexliv är ju en magisk sak att ha mellan varandra och något fint man delar och man vill ju vara den som tillfredsställer sin partner både fantasimässigt och kroppsligt. Så ser jag på det och det är säkerligen jättemånga där ute som inte tycker samma som jag. Men det är ju deras liv. Inte mitt. Jag vill inte dela mitt liv och mina känslor och värderingar med någon som inte tycker som jag eller förstår mig. Uppenbarligen så respekterar inte din pojkvän dig och jag tror inte det kommer bli bättre tyvärr...ni har pratat om det och han fortsätter med det. Jag hade inte klarat av att gå runt och må så dåligt som du verkar göra. Du behöver komma ifrån han ett tag och ta hand om dig själv och gör saker du må bra av. Sedan kan du ju tänka på hur du vill göra. Hur DU vill leva och söker. Ingen annan ska ta det ifrån dig eller tycka du ska göra annorlunda. Stå på dig det är det du kommer må bra av till slutändan. Jag tror på dig och tycker du ska följa din känsla.


    Kramar i massor till dig!


     


     

  • Anonym (först­år precis­.)
    Äldre 2 Jun 18:31
    #35

    Jag förstår precis vad du pratar om. Själv har jag ända sedan jag varit liten försökt duga. T om nu på vårt bröllop så kunde min far inte säga rakt uta att jag var vacker.. och det var jag. Pga min uppväxt och mycket som hänt där har jag alltid haft låg självkänsla och varit oerhört svartsjuk. Har liksom inte tyckt att jag var bra nog.


    Jag håller dock med en del inlägg. Det är inte ok att kolla hans telefon eller mail, Det är inte ok att ta bort vänner på hans fb för att jag vet att dom varit tillsammans i ungdomens dagar, eller att dom är eller tidigare har visat intresse för min man.( det har jag tidigare gjort) Det är inte ok någon stans. Jag är så stolt över mig själv varje gång som tanken dyker upp i huvudet att kolla telefonen eller gå in på hans fb (vet hans lösen) varje gång jag kan låta bli..(o tro mig nu gör jag det oerhört sällan) varje gång blir jag oerhört stolt över mig själv.


    Min make är snygg.. och det kommer säkerligen alltid att finnas någon eller några kvinnor som tycker det. Kvinnor som försöker fånga hans uppmärksamhet. Det kommer säkerligen även att finnas kvinnor som han tycker är vackra eller sexiga.. inte ett piss jag kan göra åt det faktum.Men jag försöker tänka det är mig han är med.. mig han sover med varje natt.. mig han säger att han älskar.


    Att sedan se min man må dåligt över mitt beteende är inte heller kul.. att höra frågor som "vad kan jag göra för att du ska fatta att du är den enda kvinnan för mig?" Vad gör jag för fel? Visar jag inte min kärlek tillräckligt mycket?


    Samtidigt mår jag dåligt för att jag beter mig som jag gör.. att jag blir arg och svartsjuk.


    Detta har blivit mycket bättre, jag jobbar med det dagligen. Men saker som hjälpt mig är bla KBT kognitiv beteende terapi. Där får man verktyg för hur man ska hantera olika situationer när dom uppkommer, att förstå och kunna hantera sitt beteende. Vi har även redan från början pratat väldigt mycket om min svartsjuka och mina upplevelser sedan tidigare. En sak som är bra för dig.. och ett gott steg på vägen är att du är medveten om problemet. Medvetenhet är första steget att kunna hantera detta.


    Min make märker direkt när jag blir svartsjuk..och vi har tillsammans med hjälp av vertyg från KBT utvecklat våra egna metoder att hantera detta. Tex idag..när en kvinna (som är på alla karlar hon ser) enligt min uppfattning "fjäskade" för min man.. då sa han till mig efter samtalet med henne.. sluta med det..det klär dig inte.. du är den enda för mig. Låter kanske lite löjligt men just nu så behöver jag det och det funkade. Jag kunde släppa saken..visst lite irritation har jag fortfarande gentemot den kvinnan.. men det förstör inte mitt humör för resten av dagen.


    Jag vet att min man ibland valt att inte berätta saker för mig just för att han vet hur jag skulle reagera, Kan det vara så med din sambo? han kanske vet det.. Och egentligen om vi ska vara ärliga.. många kvinnor i porrfilmer är faktiskt inte speciellt vackra... visst det finns en del.. Tidigare så var porr verkligen tabu för mig men om vi ska vara ärliga.. dom kan inte ta honom ifrån mig. Numera så tittar vi faktiskt på porr tillsammans, kan själv tycka att det är upphetsande.. inte för att jag vill ha sex med varken kvinnan eller mannen på filmen utan hela situationen.. vi har även fått en del "tips" och ideer för att hetta upp vårt eget sexliv. Eftersom jag själv inte tänker att jag skulle vilja ha sex med dom så tror jag iaf inte att det är den tanken min man har heller. Nu säger jag inte att du ska tvinga dig själv att se något du inte vill.. men fundera över vad det är som tänder?? tanken på andra som har sex.. ?? ljudet av andra som har sex? ( personligen tycker jag om det) Att se andra njuta? att få tips och ideer? Min man eller jag för den delen behöver inte smyga med det. Men ärligt så kan jag förstå att din man inte är helt ärlig med vad han gjort... eller varför han gör det?? Inte för att han vill ljuga.. utan jag tror att det är för att han vet hur ledsen och sårad du blir. Många kvinnor och män har fantasier kring sex som dom aldrig skulle våga säga eller ens drömma om att säga till sin partner... och det tycker jag är väldigt synd.. för tro mig sexet blir mycket mycket bättre när man släpper efter och vågar njuta och vara sig själv. Det är din kropp han vill ha.. det är dig han har sex med inte dom. Har en vän som arbetar med telefonsex.. där är många män som ringer till dom.. gifta, förlovade, direktörer, snickare.. ja alla möjliga, tro mig.


    Det jag skulle rek dig är .. prata prata prata.. med din blivande. Samt att testa KBT det har hjälpt mig oerhört. Som en del antyder.. såna här saker kan förstöra mer än man är redo att satsa..och om det tar slut.. så kommer det beteendet att följa dig i nästa relation.. så kära du.. Från en som vet hur det är..och som kommit långt på väg.. Hoppas att mina råd som sagts i all välmening kan vara till någon hjälp. Och en sak är säker..Om man aldrig haft eller upplevt något sådant själv så vet man inte hur jobbigt det är.. hur dåligt man mår av sitt eget beteende. En sak som jag ofta sökt i min svartsjuka är någon som håller med o bekräftar mitt beteende.. med kommentarer som typ.. JAAAAAAAAa jag hade oxå blivit vansinnig om min man gjort si eller så.. Jag har blivit arg och ledsen när folk sagt till mig.. Men jag tycker du tänker fel där.. eller det kommer att förstöra mellan er om du inte gör något. Men så är det faktiskt.


    Lycka till och jag hoppas att du orkar och kan göra något åt din situation. Styrkekramar till dig.


     

  • Anonym
    Äldre 3 Jun 08:12
    #36
    MiaBella skrev 2012-06-02 11:20:06 följande:

     


    Jag förstår dig fullt ut! Jag tycker du är stark som vågar ta upp det även om du är anonym för det finns folk med olika åsikter och så är det om allt. Jag tycker inte allt ska ligga på hur dåligt sjäålvförtroende du har och även om du behöver jobba på det för DIN egen skull sår rör inte detta porrtittande...jag har väldigt bra självförtroende och tycker inte heller om porrbiten och jag och min pojkvän pratar öppet om detta och vi står på samma våglängd gällande hela biten...OCH jag tycker inte man ska vända allt på tjejen...varför ska det vara ok att låta killar titta på nakna tjejer när man är i ett seriöst förhållande? Nakenhet och sexliv är ju en magisk sak att ha mellan varandra och något fint man delar och man vill ju vara den som tillfredsställer sin partner både fantasimässigt och kroppsligt. Så ser jag på det och det är säkerligen jättemånga där ute som inte tycker samma som jag. Men det är ju deras liv. Inte mitt. Jag vill inte dela mitt liv och mina känslor och värderingar med någon som inte tycker som jag eller förstår mig. Uppenbarligen så respekterar inte din pojkvän dig och jag tror inte det kommer bli bättre tyvärr...ni har pratat om det och han fortsätter med det. Jag hade inte klarat av att gå runt och må så dåligt som du verkar göra. Du behöver komma ifrån han ett tag och ta hand om dig själv och gör saker du må bra av. Sedan kan du ju tänka på hur du vill göra. Hur DU vill leva och söker. Ingen annan ska ta det ifrån dig eller tycka du ska göra annorlunda. Stå på dig det är det du kommer må bra av till slutändan. Jag tror på dig och tycker du ska följa din känsla.


    Kramar i massor till dig!


     


     


    kunde inte sagt de bättre själv!!
  • wiii
    Äldre 3 Jun 09:51
    #37
    MiaBella skrev 2012-06-02 11:20:06 följande:

     


    Jag förstår dig fullt ut! Jag tycker du är stark som vågar ta upp det även om du är anonym för det finns folk med olika åsikter och så är det om allt. Jag tycker inte allt ska ligga på hur dåligt sjäålvförtroende du har och även om du behöver jobba på det för DIN egen skull sår rör inte detta porrtittande...jag har väldigt bra självförtroende och tycker inte heller om porrbiten och jag och min pojkvän pratar öppet om detta och vi står på samma våglängd gällande hela biten...OCH jag tycker inte man ska vända allt på tjejen...varför ska det vara ok att låta killar titta på nakna tjejer när man är i ett seriöst förhållande? Nakenhet och sexliv är ju en magisk sak att ha mellan varandra och något fint man delar och man vill ju vara den som tillfredsställer sin partner både fantasimässigt och kroppsligt. Så ser jag på det och det är säkerligen jättemånga där ute som inte tycker samma som jag. Men det är ju deras liv. Inte mitt. Jag vill inte dela mitt liv och mina känslor och värderingar med någon som inte tycker som jag eller förstår mig. Uppenbarligen så respekterar inte din pojkvän dig och jag tror inte det kommer bli bättre tyvärr...ni har pratat om det och han fortsätter med det. Jag hade inte klarat av att gå runt och må så dåligt som du verkar göra. Du behöver komma ifrån han ett tag och ta hand om dig själv och gör saker du må bra av. Sedan kan du ju tänka på hur du vill göra. Hur DU vill leva och söker. Ingen annan ska ta det ifrån dig eller tycka du ska göra annorlunda. Stå på dig det är det du kommer må bra av till slutändan. Jag tror på dig och tycker du ska följa din känsla.


    Kramar i massor till dig!


     


     


    Självklart får man lov att tycka olika! :)
    Och det är ju jättebra att du och din respektive har samma åsikt, då är det ju inga problem.
    Men i det här fallet har ju uppenbarligen ts och hennes man inte samma tänk kring det hela.
    Du säger då att han inte respekterar henne, det är ju en fin balansgång, då hon måste respektera hans tänk också. Finns inget rätt eller fel här, bara olika åsikter, och då blir det vanskligt att skuldbelägga åt endera hållet.
     
  • Anonym (hålle­r med ts)
    Äldre 20 Jul 14:13
    #38

    Håller med dig, TS! Hatar det faktum att han kollar på andra nakna tjejer eller porr eller dylikt. Det gör mig så äcklad på nåt sätt. 
    Han vet om det här och så vitt jag vet kollar han inte. När vi hade den här diskussionen uppe försökte förklara hur det påverkade mig, att jag på nåt sätt blir sårad över att han måste kolla på sånt, duger inte jag, känner mig inte sexig när jag vet att han kollar på smala blonda pattlisor med musen i högsta hugg, ja ni vet, den där kvinnliga ramsan vi har som är svårt för en man att ta in.
    Jag sa då: skulle du uppskatta om jag satt o kollade på massa bilder av snygga killkompisar?
    svaret blev nej, som väntat.
    -Varför?
    -Du har ju mig, då ska du ju inte behöva titta på en massa andra killar ju...då känner ju jag att jag inte räcker till, är tillräckligt snygg och så...

    Exakt. Poängen gick fram. Hans porrtittande sårar mig lika mycket som det skulle såra honom att jag tittar på andra killar.
    O till er tjejer som killen kollar på porr fastän han vet att ni mår dåligt av det; hitta alla möjliga snygga karlar att titta på, både bekanta o obekanta, titta o dregla tills han fattar. Får han, så får ni. Förhållanden handlar ju om att ge o ta eller hur?

  • Linda L
    Äldre 20 Jul 15:08
    #39

    Men hallå brudar..
    Detta ämne är ofta ett problem för många tjejer i olika stadier i livet. 
    Så det är jävligt lågt att hacka på TS när hon säger att hon mår dåligt över detta. va inte anonyma isf. 
    Attityd är nog det sista hon behöver, stötta eller håll käft.

    TS, om jag får komma med ett råd så är det som några andra redan sagt.
    Han älskar uppenbarligen DIG, försök att tänka på det istället för att ta illa upp när han glor på porr eftersom han nu ändå gör det i smyg. 
    Prata med honom ordentligt och säg att du blir djupt sårad!
    Testa att prata med en terapeut?
    Förbjud inte, då blir det nog bara en grejj av det. Och så kan man inte hålla på i längden.

    Önskar dig lycka till och hoppas ni reder ut detta.
    {#emotions_dlg.flower}

  • Pebble­s
    Äldre 20 Jul 15:12
    #40

    Som svar på frågan "hur gör man?" skulle jag föreslå att du satt dig ner med mannen och förklarade hur du känner, att du vet att han tittat och låta honom förklara varför han känner ett behov av att titta på porr när det får dig att må dåligt.

    En del har skrivit i tråden att man inte kan äga en annan persons sexualitet, och visst är det så, men i ett förhållande där man ämnar gifta sig och det är ett så stort probelm för ens partner att tilliten i förhållandet påverkas så känns porr som en ganska värdslig sak att "ge upp". Om jag förstått ts rätt handlar det ju inte om att blivande mannen ska gå runt med ögonbindel och aldrig titta på en annan kvinna, men att just porren ger en väldigt påtaglig påverkan på hennes självförtroende.

    Personligen gillar jag inte den sliskiga porridusrin som utnyttjar människors kroppar för pengar och det skulle aldrig falla mig in att titta på porr av ideella skäl (och tycker det är intressant att ingen annan i tråden har nämnt det, jag brukar inte vara helt ensam om det annars Flört).


    Loves it!
Svar på tråden Tjejer med dåligt självförtroende - porr...