• zoolin

Tips på vegetarisk till denna buffé.

Vi funderar på att ha grillbuffé och den ser ut så här : "Ananasglazerad fläskkaré, rökt fläskytterfilé, marinerad kycklingfilé, rostade grönsaker, bearnaisesås, BBQ-sås, blandsallad, potatisgratäng, färsk frukt, bröd & smör.".

Men nu till mitt lilla bekymmer. Vad kan vi ha för vegetariskt som alternativ till? Jag tänker mest på proteinbiten. Önskar bra tips!

• Svar på tråden Tips på vegetarisk till denna buffé.
  • Juni 2012

Quornfiléer är en enkel lösning, fast jag tycker att de blir brända lätt. Gör man hamburgare på quornfärs bör de ligga på folie så de inte ramlar sönder. Finns ju färdiga hamurgare och schnitzlar att köpa, de håller ihop bättre.
    Som veggo hade jag även uppskattat haloumi-ost.

Solig

• Avellana

grillad portobellosvamp kanske? (om det är gott har inte testat själv....)

• zoolin

Tack för tipsen men glömde visst att säga att vi ska ha catering och maten kommer komma färdig i värmeskåp och det finns inga tillagningsmöjligheter i lokalen där vi ska vara. Så därför är vi ganska begränsade. Finns det något som man skulle kunna äta kallt?

• UngBrud2012

Tzayspett i kall jordnötssås är jättegott!

Funderar själv på att äta det när jag gifter mig i juli och jag är den enda vegetarianen. Om du bor i sthlm finns tzayspett att köpa på goodstore på söder. Jordnötssås gör man själv jättelätt.

• wiii

Det är ju visserligen inte grillat, men när vi hade fest senast så hade jag gjort spenatbiffar till vegetarianerna, väldigt uppskattat!

• Cosy

falaffel

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Juni 2012
    Cosy skrev 2012-05-30 21:43:33 följande:
    falaffel

Ramlar inte de rakt igenom grillgallret?
  • zoolin

Tzayspett - kan man tillaga dem och sen äta dem kallt?

Det ska ju helst vara något proteinliknande men som man kan äta kallt.

• Cosy
    Juni 2012 skrev 2012-05-30 22:22:10 följande:
    Ramlar inte de rakt igenom grillgallret?
    med tanke på att tz skrev följande
    zoolin skrev 2012-05-30 21:18:43 följande:
    Tack för tipsen men glömde visst att säga att vi ska ha catering och maten kommer komma färdig i värmeskåp och det finns inga tillagningsmöjligheter i lokalen där vi ska vara. Så därför är vi ganska begränsade. Finns det något som man skulle kunna äta kallt?
    sjäälv tydker jag falafel är kall gott, grillad marinerad paprika är också gott. Burgare på bönner och röbetor är mycket goda
  • Pekkiisch4

Jag tycker om morotsbiffar, men haloumi är väldigt bra alternativ :)

• UngBrud2012
    zoolin skrev 2012-05-31 08:34:31 följande:
    Tzayspett - kan man tillaga dem och sen äta dem kallt?

Det ska ju helst vara något proteinliknande men som man kan äta kallt.
    Tzayspett kan man absolut äta kallt! Indränkta i en god vegetarisk sås är det supergott.
  • Lilique

Tänkte förslå quorn, men flera hann före så det vore slöseri med inlägg :) Grilla zucchini annars (finns många goda recept online). Kalasgott!

• Juni 2012

Ja, quorn funkar ju till de som äter ägg.
    Såg någon här inne som tänkte servera quorn till veganer Tungan ute

Svar på tråden Tips på vegetarisk till denna buffé.