• Estelle

Hur länge ska "bröllopet" pågå?

Som rubriken lyder. Timmar eller rent av dagar?

• Svar på tråden Hur länge ska "bröllopet" pågå?
  • Chicita

Förstår inte riktigt hur du menar här faktiskt...

Undrar du hur länge som andra har firat?
    Eller är det själva vigselakten du undrar över?
    Eller...?

• Strawberry

Jag förstår inte heller vad du undrar men våran dag och firandet började kl. 07.30 med förberedelserna och frukost med närmsta vännerna och vi kom hem ungefär kl. 02.00. Gästerna började fira kl 14.30 då vi inledde vigseln och lutade även de vid två tiden.

Men sen åkte ju vi vidare dagen därpå och spenderade sen två nätter på hotell, så vi fortsatte väl på sätt och vis firandet några dagar till.  

Men finns inget rätt eller fel hur, var, när eller hur länge man ska fira bröllop. =)

• Stike

Självklart menar hon ju hur länge själva bröllopet firas. Det vanligaste är ju en hel dag typ, men en del kör hela helgen med fester o middagar. Hon menar ju såklart inte om själva vigseln pågår i flera dagar!

• Ellis
    Estelle skrev 2012-05-28 16:35:58 följande:
    Som rubriken lyder. Timmar eller rent av dagar?
    Vigseln startar 15:00 varpå festen följer direkt. Vi har inte satt någon sluttid på festen men vi måste åtminstone vara ute ur festlokalen så att städpersonalen hinner städa förmiddagen efter Flört Fast jag kan ju inte föreställa mig att jag orkar hålla fest från ca 16-tiden till 10 förmiddagen efter.
  • Tokig

Nästan alla våra gäster kommer att resa långt + att vi verkligen vill få tillfälle att njuta. Så vi kommer ha en lite enklare träff dagen innan för våra närmsta vänner. Lite mat o dryck. På så sätt får vi chans att verkligen kramas med alla och mina o min älskades vänner får träffa varandra innan dagen D. Sen har vi frukost/brunch dagen efter.

• Naive
    Tokig skrev 2012-05-29 07:05:23 följande:
    Nästan alla våra gäster kommer att resa långt + att vi verkligen vill få tillfälle att njuta. Så vi kommer ha en lite enklare träff dagen innan för våra närmsta vänner. Lite mat o dryck. På så sätt får vi chans att verkligen kramas med alla och mina o min älskades vänner får träffa varandra innan dagen D. Sen har vi frukost/brunch dagen efter.
    VI har precis samma: välkomstdrink dagen innan, sedan Dagen D, och till sist en brunch dagen efter. Välkomstdrinken & brunchen är till för de som rest långt för att vara med oss, de som bor här kan vi ju ändå se lite enklare i vardagen.
  • niriel
    Naive skrev 2012-05-29 08:47:31 följande:
    VI har precis samma: välkomstdrink dagen innan, sedan Dagen D, och till sist en brunch dagen efter. Välkomstdrinken & brunchen är till för de som rest långt för att vara med oss, de som bor här kan vi ju ändå se lite enklare i vardagen.
    Vi har också något liknande, en utflykt kvällen innan för de som har kommit långväga, själva bröllopsdagen och hotellfrukost (inte riktigt brunch och "bara" för de som övernattar på hotellet där festen är) dagen efter.
  • Estelle

Jag menade vigseln och festen.

• Chicita
    Estelle skrev 2012-05-29 11:47:52 följande:
    Jag menade vigseln och festen.
    För att förtydliga...
    Du undrar hur länge andra kommer att fira sitt bröllop? Om dom börjar innan vigseln eller fortsätter med fest flera dagar efteråt...
    Är det rätt? Glad 

I så fall vigdes vi 15,00 och festen avslutades 01,00. Alltså inte ens ett halvt dygn Flört 
  • Estelle

Till Chicita: Ja, så menade jag. Den marockanska bröllopet som jag var på hade vigseln två dagar innan festen. Själva festen varade från 21.30 - 06.00

• Chicita

Då hänger jag med... Och alla andra också ser det ut som Flört

Det jag var mest fundersam över var om du menade "hur det ska vara". Alltså om det fanns några regler om hur länge festligheterna måste hålla på.
    Och det finns det ju inte Glad

• Mariem

Vi kör på tre dagars, middag på fredag, vigsel och fest lördag och frukost tillsammans på söndag. Vi blir ca 30 på fredag och sen ansluter resten i kyrkan på lördag. Vi blir 75 totalt på lördagen. Nästan alla sover över. Dom som kommer på fedagen övernattar alltså två nätter.

• Estelle
    Chicita skrev 2012-05-29 12:19:36 följande:
    Då hänger jag med... Och alla andra också ser det ut som Flört

Det jag var mest fundersam över var om du menade "hur det ska vara". Alltså om det fanns några regler om hur länge festligheterna måste hålla på.
    Och det finns det ju inte Glad
    Nejdå! :)

Jag syftaade inte på några regler utan på hur alla inne på BT skulle ha det.
  • Chicita
    Estelle skrev 2012-05-29 22:59:25 följande:
    Nejdå! :)

Jag syftaade inte på några regler utan på hur alla inne på BT skulle ha det.
Svar på tråden Hur länge ska "bröllopet" pågå?