Hur länge ska "bröllopet" pågå?
Som rubriken lyder. Timmar eller rent av dagar?
Som rubriken lyder. Timmar eller rent av dagar?
Förstår inte riktigt hur du menar här faktiskt...
Undrar du hur länge som andra har firat?
Eller är det själva vigselakten du undrar över?
Eller...?
Jag förstår inte heller vad du undrar men våran dag och firandet började kl. 07.30 med förberedelserna och frukost med närmsta vännerna och vi kom hem ungefär kl. 02.00. Gästerna började fira kl 14.30 då vi inledde vigseln och lutade även de vid två tiden.
Men sen åkte ju vi vidare dagen därpå och spenderade sen två nätter på hotell, så vi fortsatte väl på sätt och vis firandet några dagar till.
Men finns inget rätt eller fel hur, var, när eller hur länge man ska fira bröllop. =)
Självklart menar hon ju hur länge själva bröllopet firas. Det vanligaste är ju en hel dag typ, men en del kör hela helgen med fester o middagar. Hon menar ju såklart inte om själva vigseln pågår i flera dagar!
Nästan alla våra gäster kommer att resa långt + att vi verkligen vill få tillfälle att njuta. Så vi kommer ha en lite enklare träff dagen innan för våra närmsta vänner. Lite mat o dryck. På så sätt får vi chans att verkligen kramas med alla och mina o min älskades vänner får träffa varandra innan dagen D. Sen har vi frukost/brunch dagen efter.
Jag menade vigseln och festen.
Till Chicita: Ja, så menade jag. Den marockanska bröllopet som jag var på hade vigseln två dagar innan festen. Själva festen varade från 21.30 - 06.00
Då hänger jag med... Och alla andra också ser det ut som
Det jag var mest fundersam över var om du menade "hur det ska vara". Alltså om det fanns några regler om hur länge festligheterna måste hålla på.
Och det finns det ju inte
Vi kör på tre dagars, middag på fredag, vigsel och fest lördag och frukost tillsammans på söndag. Vi blir ca 30 på fredag och sen ansluter resten i kyrkan på lördag. Vi blir 75 totalt på lördagen. Nästan alla sover över. Dom som kommer på fedagen övernattar alltså två nätter.