• gbg2012

    Om en vecka gifter jag mig och det ska bli jättekallt! =(

    Jag gifter mig den 2 jun i, så om en vecka. Nerverna sitter utanpå och jag är jätteorolig för värdet! Vi hade först tänkt gifta oss den 26 maj men ändrade datum. Nu ska vår stora dag bli sex grader och regn. =(

    Hoppas verkligen att det inte stämmer....Blir så mycket som inte fungerar i våran planering, brudskål i den lummiga trädgården, krama folk utanför kyrkan, tipspromenaden...

     

  • Svar på tråden Om en vecka gifter jag mig och det ska bli jättekallt! =(
  • daniiel

    Fy vad tråkigt, men det är ju sådär. Vädret kan man, tyvärr, aldrig lita på. Jag var in på yr.no och kollade deras långtidsprognos och den sa 13 grader och sol (0,6mm nederbörd under dygnet). Jag räknade med att det är i Göteborg ni ska gifta er? Jag vet inte hur det är nere hos er, men här uppe har då yr oftare rätt än smhi angående vädret. Smhi sa förövrigt regn nästa lördag.

    Nåja, vädret kan ju svänga fort och det är ju inte alls säkert att det blir kallt och/eller regn alls nästa helg. Jag ska hålla tummarna för er :)

    Trots det kan det ju dock vara en bra idé att planera för eventuellt dåligt väder :/


  • gbg2012
    daniiel skrev 2012-05-26 09:26:19 följande:
    Fy vad tråkigt, men det är ju sådär. Vädret kan man, tyvärr, aldrig lita på. Jag var in på yr.no och kollade deras långtidsprognos och den sa 13 grader och sol (0,6mm nederbörd under dygnet). Jag räknade med att det är i Göteborg ni ska gifta er? Jag vet inte hur det är nere hos er, men här uppe har då yr oftare rätt än smhi angående vädret. Smhi sa förövrigt regn nästa lördag.

    Nåja, vädret kan ju svänga fort och det är ju inte alls säkert att det blir kallt och/eller regn alls nästa helg. Jag ska hålla tummarna för er :)

    Trots det kan det ju dock vara en bra idé att planera för eventuellt dåligt väder :/
    jag såg det, ändrades precis så hoppas de har rätt! =)

    Vi ska gifta oss i Göteborg och har hyrt en jättemysig lokal med en trädgård och det är ju synd att inte kunna utnyttja den! Tack vad gulligt av dig. =) 

    Vi har köpt ett jättestort paraply i ivory, som ett golfparaply. Jag har köpt en varmare bolero än jag först hade för säkerhetsskull. Vi ska planera på onsdag med toastmastrarna beroende på hur det då ser ut för behöver planera om en del fotande som utanför kyrkan och om vi ska fotas i botaniska och allt annat.  Vi kommer ha en regnplan!
  • daniiel
    gbg2012 skrev 2012-05-26 09:31:18 följande:
    jag såg det, ändrades precis så hoppas de har rätt! =)

    Vi ska gifta oss i Göteborg och har hyrt en jättemysig lokal med en trädgård och det är ju synd att inte kunna utnyttja den! Tack vad gulligt av dig. =) 

    Vi har köpt ett jättestort paraply i ivory, som ett golfparaply. Jag har köpt en varmare bolero än jag först hade för säkerhetsskull. Vi ska planera på onsdag med toastmastrarna beroende på hur det då ser ut för behöver planera om en del fotande som utanför kyrkan och om vi ska fotas i botaniska och allt annat.  Vi kommer ha en regnplan!
    Du ska se att prognosen nog bara kommer bli bättre och bättre under veckan :)

    Ja, det förstår jag absolut. När man har tillgång till sådant, så vill man ju absolut kunna använda det. Vi gifte oss 13 augusti, vilket här uppe inte alls är så självklart vackert väder och varmt. Hela veckan före bröllopet var det kallt och regnade, vilket det skulle göra på vår bröllopsdag också. När vi vaknade, så var dock himlen klarblå och solen sken och det var varmt ute. Vi kunde ta alla foton utomhus och vi hade en stor terass utanför festlokalen med pingisbord och som stora hängmattor osv. Då kunde ju vi/gästerna utnyttja allt det, så vi kunde ha brudskålen där ute i strålande solsken :) Mina nerver under veckan före dock... usch, det var hemskt att se en regnig dag efter en annan. Hela veckan efteråt regnade det också. Var bara uppehåll just lördag och söndag. Jag hoppas att ni har lika tur! :)

    Det låter ju dock som att ni har en bra plan för om det nu skulle oturas och vara regn. Ni kommer med all säkerhet få en underbar dag ändå, men jag förstår verkligen om det känns tråkigt med eventuellt dåligt väder.
  • aniara
    gbg2012 skrev 2012-05-26 09:31:18 följande:
    Vi har köpt ett jättestort paraply i ivory, som ett golfparaply. Jag har köpt en varmare bolero än jag först hade för säkerhetsskull. Vi ska planera på onsdag med toastmastrarna beroende på hur det då ser ut för behöver planera om en del fotande som utanför kyrkan och om vi ska fotas i botaniska och allt annat.  Vi kommer ha en regnplan!
    Jag resonerar som så att ju mer man garderar sig med t.ex. paraply, varma kläder etc, desto större chans är det att det blir fint väder så att man inte får användning för sakerna :D Jag hoppas det stämmer och jag håller tummarna benhårt för dig så att ni får allt för tråkigt väder (även om jag är övertygad om att ni får en fantastisk dag ändå oavsett!).
  • gbg2012
    aniara skrev 2012-05-26 15:52:29 följande:
    Jag resonerar som så att ju mer man garderar sig med t.ex. paraply, varma kläder etc, desto större chans är det att det blir fint väder så att man inte får användning för sakerna :D Jag hoppas det stämmer och jag håller tummarna benhårt för dig så att ni får allt för tråkigt väder (även om jag är övertygad om att ni får en fantastisk dag ändå oavsett!).
    Vi har köpt ett stort paraply, som ett golfparaply i ivory. Sedan en stickad bolero men om det blir väldigt kallt kommer jag frysa ändå. Känns konstigt att ha jacka. 

    Tack vad snällt, hoppas allat tummar hjälper till. =) 
Svar på tråden Om en vecka gifter jag mig och det ska bli jättekallt! =(