En månad kvar och jag katastroftänker...
Jag har haft det lite jobbigt det senaste året pga olika saker, bl.a. problem med underlivet som jag äter medicin för nu. Vet inte om det är medicinen som påverkar mig negativt men jag känner mig låg, nedstämd och lättirriterad. Vi gifter oss om en månad och jag har sedan förra veckan börjat katastroftänka. Jag oroar mig för att min blivande ska lämna mig, att han inte älskar mig på riktigt eller att vi inte passar ihop egentligen men att jag bara inte har förstått det ännu. Vi har också bråkat en hel del på sistone, vilket har varit jättejobbigt. Vi är båda ledsna över att vi inte kan ha så mycket sex och jag har fått se mindre smickrande sidor av min blivande och han detsamma av mig. Jag brukar vara lugn som en filbunke med honom och litar på att han älskar mig men med de senaste veckornas bråk har jag nu en liten klump i magen av oro. Det borde vara den lyckligaste tiden i mitt liv men jag känner bara att saker och ting är jobbiga ju närmare bröllopsdagen vi kommer. Att jag närsomhelst kommer få mitt livs största psykiska smocka då han inser att jag inte är den han vill vara med. Han har inte sagt något i den stilen, alls. Däremot har han blivit arg/sur/trött på mig för att jag har starkare temprament än han har och ibland tänder till på småsaker.
Jag vill verkligen gifta mig med honom, för mig är han den finaste som finns. Jag har blivit "lurad" i ett tidigare förhållande och det här är min akilleshäl; att jag är rädd för att bli övergiven och jag försöker "klura ut" och skadebegränsa innan det händer hemska saker. Men ju mer jag funderar på det desto större grop gräver jag åt mig själv.
Har någon av er upplevt nåt liknande och har tips om hur jag kommer förbi detta? Tack snälla.