• blivandebrudsuzette

    Berätta för ens föräldrar...

    Hejsan, jag och min sambo har bestämt oss för att gifta oss. Dock är vi rätt så unga, vi kommer vara 21 när vi gifter oss. Vi har varit tillsammans 5 år då och förlovade i 4,5 år.

    Nått jag är orolig att göra är att berätta för våra föräldrar då jag tror de kommer tycka det är för tidigt, jag är en väldigt "svag" person och bryr mig mycket om vad folk runt omkring mig tycker.

    Jag och min m2b har bott ihop 2 år och har båda fast jobb och allt.

    Hur ska jag göra? Hjälp? :)

  • Svar på tråden Berätta för ens föräldrar...
  • sagoprinsessa

    Jag var också jättenervös när jag skulle berätta för mina föräldrar att jag och min kille ska gifta oss, vi gifter oss i sommar och kommer vara 21 då . Dessutom så har vi i sommar varit tillsammans i två år och förlovade i ett. Trodde att jag skulle få höra massa om att jag var för ung och att vi skulle vänta, jag är student och min m2b tog ett studieuppehåll i höstas och hade i början ingen säker inkomst. Men min mamma tog det jättebra, sa grattis och att hon var glad för vår skull. Så ibland kan de överraska. 

    Sätt dig ner med dina föräldrar och din fästman och berätta. Om de skulle vara negativa så har du ju ändå din kille där som ett stöd så att säga. Lycka till! Solig 

  • FruSSE

    Ja, du får berätta eller så får du inte berätta. Om ni vill gifta er nu trots er ringa ålder så vill ni ju det. 
    Om du tror att de kommer att ha negativa åsikter om det så kommer dom ju att ha det, då är ju alternativet bara att vänta eller strunta i vad dom tycker.  

  • daniiel

    Precis, det är ju bara att "bita i det sura äpplet" och berätta. Ni får helt enkelt säga som det är, att ni var tillsammans flera år, bott tillsammans och att ni känner att det är dags för nästa steg. Något som ni funderat på noga och verkligen vill göra. Något som ni känner stor lycka inför.