• FiieLiie

    Hjälp, vilken av dessa buketter är snyggast???

    1.



    2.


    3.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp, vilken av dessa buketter är snyggast???
  • daniiel

    Jag tycker den första. Den såg ut att vara fin form, storlek och det var bra balans mellan det blåa, vita och gröna. Den var verkligen jättefin :) Annars tycker jag den sista. Mellanbuketten, den droppformade, faller inte mig i smaken alls.

    Får man fråga vad du tänkt ha för klänning? :)


  • Koloratur

    Första buketten var jättesnygg!!! Annars skulle trean också funka, men för min del skulle jag isåfall plockat bort de där ormbunksliknande bladen :)

  • FiieLiie

    Detta är klänningen jag ska ha, ska också ha en cathedralslöja med spetskant som är tre meter lång.



  • malli716

    Jag tycker nummer tre. Det var fint med olika blå färger med både ljusblå hortensia och den mörkare Delphinium samt att jag är väldigt svag för det skira, gröna bladet ( en form av Asparagus) Glad

     

  • Fästmön

    Nr 3! Jag tycker det är finare med buketter som inte är så prydliga. 

  • Anneli256

    Till den klänningen hade jag valt nr två speciellt eftersom du ska ha slöja också. Nr tre är för enkel i min smak till den. Nr ett är också fin.. men som sagt var min röst faller på nr två

  • FiieLiie

    Tack för allas svar :) själv tycker jag att de lutar åt ettan eller trean, men kan verkligen inte bestämma mig, vill ha alla haha ;)

  • FiieLiie
    daniiel skrev 2012-05-23 18:08:37 följande:
    Ettan och trean är ju ganska lika, kan du inte göra någon sorts blandning av de två? Ta det du gillar mest från ettan och sätt ihop med det du gillar mest från trean?
    Funderar också på de, ska till en florist imorgon och bolla lite ideer med henne, så får se vad hon säger om det hela  :)
  • TheD

    jag tycker tvåan är finast för det händer något. De andra är tråkiga men det är ju min smak.

  • LillaC

    Jag tycker trean var finast, men som Koloratur säger utan bladen. Nr 1 gick bort för mig för jag gillar inte orkidéer i buketter men det är det ju å  andra sidan många som tycker är fint. Tvåan gick bort för jag gillar inte droppformade buketter och jag gillar inte den blå färgen, ser lite onaturlig ut. Som du ser handlar det ju mycket om personligt tycke och smak så försök gå på din magkänsla och vad du tycker är finast. Det finns säkert många som tycker att min bukett var för liten och för stökig, inte nog stilren och så vidare. Men i mina ögon var den charmig, busig och perfekt. Så fundera lite över vad du är ute efter, vilken stil du vill ha och ta sedan hjälp av en duktig florist så kan du ju som Daniiel skriver få det bästa av allt.

  • LillaC

    Förresten jag ångrar mig, till din (förresten myckt fina) klänning passar nog en lite striktare bukett som nr 1. Fast för min dlk utan orkidéerna då . Jag tog med mig några inspirationsbilder på buketter samt bild på min klänning till floristen och hon fångade precis känslan jag var ute efter även om det inte blev exakt efter någon bild jag hade med mig.

Svar på tråden Hjälp, vilken av dessa buketter är snyggast???