• EmelieKarlsson

Har ledsnat!

Vet inte om jag känner för det här med bröllop längre. Har en ovillig tärna och allt bara skiter sig!!

Började med att klänningen jag beställt inte kommer. Sedan hör min tärna av sig och ångrat sig angående klänning, och hon tycker jag borde betala. Får reda på att mina morföräldrar och morbror bara kommer på vigsel och min mor med familj kommer inte alls.....upptäckte igår att det fortfarande fattas 10.000 och idag berätta tärnan att hon inte hade "lust" att vara med när vi tränar i kyrkan....kräks på allt snart!!!!

• Svar på tråden Har ledsnat!
  • jimmyojennifer

Skit i allt. Gift er bara ni och vittnen. Ta alla pengar och åk på en härlig resa! :) Skämt å sido, var arg en stund, gråt lite och sätt dig sedan ner och sortera dina känslor inför allt och hur du kan ordna upp de. Nej, tycker inte att du ska betala en till klänning. Har hon inte lust så uteslut henne. Då behöver hon inte vara tärna. Prata med din mamma, varför tackar hon nej? Vad de gäller pengarna, hur mycket kan ni hinna få ihop? Vad kanni plocka bort? Förstår att du känner dig uppgiven men de kommer att lösas sig!

• EmelieKarlsson

Att min mor kommer visste jag iofs redan innan, men skär i mig när jag tänker på det. De vi har kvar är klänning, gravering, dyck,champangeglag ca 24 st kvar, några tallrikar till samt lön till servisen. Så finns inte något vi kan dra ner på.

• Beccastina

gravering, är det graveringen för ringarna? kan ni inte göra det en annan gång?? vi komemr inte ha graverat våra ringar innan vigseln för det har blivit bortprioriterat

• jimmyojennifer

Förstår att de skär i hjärtat jag hade också blivit oerhört ledsen om min mamma inte kom. De finns inget sätt för henne att komma ändå? Jag vet ju inte vad ni har för relation och vill inte göra massa antaganden, speciellt inte eftersom jag inte vet orsaken till hennes frånvaro. Men de känns konstigt att din mamma inte kommer eftersom du är ledsen över de kan ni inte ha en helt främmande relation. Precis ringarna kan ni gravera senare. Hyr sista tallrikarna och glasen, eller har ni köpt något speciellt porslin? Då kanske ni kan hyra allt för en billig peng, billigare än att köpa nytt? Dra ner på drycken, tant Berta behöver väl inte 4 glas vin? Behövs verkligen aveck? Köp en dyrare mindre champagne till er och billigare bubbel till gästerna. Om du tänker helt ärligt på dig själv när du är bort bjuden brukar du verkligen fundera på om de var dyr skumpa eller inte? Reflekterar du över årgången på vinet? Skulle du tänka på att aveck saknades? Jag tror man blir så uppe i vad som förväntas att man glömmer vad som är verkligt. Personal kostnad kan bli svårt att få bort om ni redan har bokat personal. Annars kanske ni kan minska kostnaden genom Att ta hjälp från personer i er närhet? Ser du något ljus i tunneln eller är de bara ett svart hål? Jag tycker synd om dig som verkar så ledsen över ert bröllop. De ska ju vara en rolig dag!

• Juli

Jag hoppas att allt löser, vilket det också kommer göra. Har ni betalt för allt eller går det att ändra? Du kan vara utan tärna, och även om din mamma inte kommer, SÅ SKIT I DET! det är hennes förlust att hon inte får se sin dotter som en vacker prinsessa (förlåt om jag nu antar att ni är ovänner..)

Vad ska du ha för klänning, färgtema osv? Är så nyfiken =) Dessutom kankse  vi kan  hjälpa dig här lite?

kramar <3

www.elliwoww.blogg.se

• EmelieKarlsson
    Juli skrev 2012-05-22 21:47:01 följande:
    Jag hoppas att allt löser, vilket det också kommer göra. Har ni betalt för allt eller går det att ändra? Du kan vara utan tärna, och även om din mamma inte kommer, SÅ SKIT I DET! det är hennes förlust att hon inte får se sin dotter som en vacker prinsessa (förlåt om jag nu antar att ni är ovänner..)

Vad ska du ha för klänning, färgtema osv? Är så nyfiken =) Dessutom kankse  vi kan  hjälpa dig här lite?

kramar <3

www.elliwoww.blogg.se
    Blev en liten lätt gräddbakelse, då första klänningen inte behaga komma!!! Men grymt nöjd över den. Vit med lite champangefärgade pärlor, kan slänga upp bild när den väl är hemma :). temat är blått och vit. Blir blått i alla dess nyanser för att få lite "variation" :).

jimmyojennifer: Hälfen av tallrikarna är redan köpta, och angående alkoholen så har vi inte riktigt tänkt på årgång alls ;), utan mest gått på det "billigaste" som vi dessutom vet om är gott (vin) och har tänkt ha mousserande som brudskål, då ingen av gästerna är dryckesexperter märker nog ingen skillnad :). Avec har jag inte ens tänkt bjuda på, och har dessutom bara räknat till middagen då det är eget medtag till festen, och blir det över från middagen så är det bara att dricka, men har sagt att det inte är något man ska räkna med :). Detta är just i ekonomisksynvinkel, plus att det förmodligen blir en mer "städad" fest då det är eget medtag.
  • jimmyojennifer

EmelieKarlsson: Det lät som att ni har en jätte bra plan. De kommer att ordna sig och bli jätte bra. Om du har en klänning som är påväg också så är den biten klar också, den lät jätte fin, hoppas på att få se bild sen. :) Bra idé att ha eget medtag av alkohol. Vi tänkte inte ha mycket dricka alls då vi är jätte rädda för fylla ( Nopp våra släktingar är inte bekanta med orden lagom eller klädsamtonykter) kanske ska satsa på att dom ska ta med själva, lite snikna är dom också så då Dricker dom nog hellre bubbelvatten :)

• AnnL
    jimmyojennifer skrev 2012-05-23 07:03:24 följande:
    EmelieKarlsson: Det lät som att ni har en jätte bra plan. De kommer att ordna sig och bli jätte bra. Om du har en klänning som är påväg också så är den biten klar också, den lät jätte fin, hoppas på att få se bild sen. :) Bra idé att ha eget medtag av alkohol. Vi tänkte inte ha mycket dricka alls då vi är jätte rädda för fylla ( Nopp våra släktingar är inte bekanta med orden lagom eller klädsamtonykter) kanske ska satsa på att dom ska ta med själva, lite snikna är dom också så då Dricker dom nog hellre bubbelvatten :)
    Vi ska servera alkoholfritt bubbel som brudskål till alla. Dels för att de flesta vi känner inte tycker om champange eller torrt mousserande vin och dels för att det blir nog med alkohol ändå :P
  • Gullock

Kommer du fortsätta vara vän med tärnan efteråt..? tycker hon beter sig riktigt illa inför din stora dag :(

Hoppas du får ett underbart bröllop!!!

Svar på tråden Har ledsnat!