• Juli
    Äldre 20 May 09:36
    6303 visningar
    11 svar
    11
    6303

    Kan brudtärnorna ha olika klänningar?

    Jag vet att det finns en tråd om det här, men jag kunde inte hitta den, kanske kan någon länka den?

    Nu är det så här, att hafr från början tänk att bara ha en brudtärna, min syster, hon är the maid of honor, men nu känner jag att jag ev vill ha två till. Problemet är att min syster redan beställt sin klänning, coh det är ganska lång leverans tid, så vi inte inte beställa eventuella två klänningar till.

    Så nu till min fråga, kan man de två andra tärnorna ha lite enklare klänningar, i likadana färger, jag hoppar jag kan hitta samma/liknande färg som syran ska ha. Efterersom syrran är the maid of honor, tänker jag att det är Ok att hon har en lite mer festligare klänning..

    www.elliwoww.blogg.se

  • Svar på tråden Kan brudtärnorna ha olika klänningar?
  • teddy
    Äldre 20 May 09:46
    #1

    Jag tycker absolut att tärnorna kan ha olika klännningar, de e enligt mig bara fräckt! :) men, de där me att en av dom ska ha en "mer festlig" klänning låter lite fel...! kan inte alla få ha samma typ av festlighet i sina klänningar men ändå ha olika?!

  • Äldre 20 May 09:49
    #2

    Självklart kan de ha olika klänningsmodeller och färger. Tärnorna kan ha vilka klänningar som helst, så länge alla är nöjda och glada :) Det enda jag kan tycka är att dom alla bör vara klädda enligt klädkoder.


  • Juli
    Äldre 20 May 09:50
    #3
    teddy skrev 2012-05-20 09:46:01 följande:
    Jag tycker absolut att tärnorna kan ha olika klännningar, de e enligt mig bara fräckt! :) men, de där me att en av dom ska ha en "mer festlig" klänning låter lite fel...! kan inte alla få ha samma typ av festlighet i sina klänningar men ändå ha olika?!
    Min två vänner som jag tänkt ska vara brudtärnor, har inte lika stil o smak som den tärnklänningen som syster har valt, så de två kan kanske ha en något enklare, fast fortf festfin..eller?
  • Juli
    Äldre 20 May 09:51
    #4
    daniiel skrev 2012-05-20 09:49:08 följande:
    Självklart kan de ha olika klänningsmodeller och färger. Tärnorna kan ha vilka klänningar som helst, så länge alla är nöjda och glada :) Det enda jag kan tycka är att dom alla bör vara klädda enligt klädkoder.
    Låter bra, för jag är så osäker på om det skulle se konstigt ut, o det vill man ju inte =/
  • Äldre 20 May 09:52
    #5

    Enligt klädkoden!, såklart. Och jag tycker inte det gör något om sk. hederstärnan har en något finare klänning. Men som sagt, jag tycker alla bör vara klädda enligt den klädkod ni valt.


  • teddy
    Äldre 20 May 10:12
    #6

    Nä men visst, som du säger Juli: så länge alla e nöjda så! :) Jag ska inte lägga in mina värderingar i det om det ni gör passar alla inblandade! :) 

  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 20 May 10:42
    #7

    Jag har nog som tanke att våra tärnor ska ha antingen samma klänning men olika färger eller samma färger men olika klänningar. Som sagt alla har inte samma stil eller passar inte i samma färger. sen är vi osäkra på hur många tärnor vi ska ha.

  • Juli
    Äldre 20 May 11:00
    #8
    daniiel skrev 2012-05-20 09:52:04 följande:
    Enligt klädkoden!, såklart. Och jag tycker inte det gör något om sk. hederstärnan har en något finare klänning. Men som sagt, jag tycker alla bör vara klädda enligt den klädkod ni valt.
    Tack för din hjälp :)
  • Juli
    Äldre 20 May 11:01
    #9
    teddy skrev 2012-05-20 10:12:26 följande:
    Nä men visst, som du säger Juli: så länge alla e nöjda så! :) Jag ska inte lägga in mina värderingar i det om det ni gör passar alla inblandade! :) 
    Haha, tack för din hjälp iaf :)
  • Juli
    Äldre 20 May 11:03
    #10
    SingingFantacia skrev 2012-05-20 10:42:32 följande:
    Jag har nog som tanke att våra tärnor ska ha antingen samma klänning men olika färger eller samma färger men olika klänningar. Som sagt alla har inte samma stil eller passar inte i samma färger. sen är vi osäkra på hur många tärnor vi ska ha.
    Jag är också osäker på om vi ska ha fler än en,, Men som det verkar nu kommer min syster ha en modell, och de två andra tilltänkta kommer nog ha likadana fast samma färg som min systers klänning... Haha, velar fram o tillbaka hela tiden...
  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 28 Feb 16:27
    #11
    Juli skrev 2012-05-20 11:03:18 följande:
    Jag är också osäker på om vi ska ha fler än en,, Men som det verkar nu kommer min syster ha en modell, och de två andra tilltänkta kommer nog ha likadana fast samma färg som min systers klänning... Haha, velar fram o tillbaka hela tiden...
    Föstår det.
    Vi har valt klänningar nu och tre tärnor. Det fick bli samma klänning till alla tillslut.
    Men sen gör jag olika typer av smycken till dem så att de inte känner sig allt för lika. 
Svar på tråden Kan brudtärnorna ha olika klänningar?