• lycklig01

    hjälp med formulering ang klädfärger

    Hej! vi gifter oss i december och kommer ha färgtema: Lila,silver och svart! Vi skulle önska att gästerna klär sig i det färgerna men vi villinte att det blir ett tvång! Jag hade tänkt formullera mig så här:


    färgtema är Lila, silver & svart, ni får gärna klä er i de färgerna, men det är självklart valfritt!


     


    Men jag tänkte om det finns någon som har ett bättre alternativ på formulering?


     


     


     

  • Svar på tråden hjälp med formulering ang klädfärger
  • teddy

    Jag tycker nog att de du skriver e rätt bra...
    Att man får ha vilken färg ma vill men gärna svart, lila, silver... :)
    Då fattar man ju att de e valfritt... 

  • daniiel

    Eller så gör ni det bara tydligt att det är ert färgtema genom att ha inbjudningarna i de färgerna och låter gästerna klä sig i vilka färger de vill? Kanske snappar de upp färgtemat och klär sig efter det eller så inte. Jag skulle nog tycka det var lite konstigt om brudparet önskade klädfärg åt gästerna, om man inte gjort det till en temafest, tex "white party". Det känns som att brudparet då vill att gästerna ska ingå som dekorationer. Det kanske bara är jag som skulle tolka det lite så, men det kanske inte är konstigare eller ovanligare än klädkod, vad vet jag.


  • lycklig01

    det är just det som jag är rädd för, vil inte att någon ska känna sig tvingad! tycker bara att det skulle vara fint på alla kort om vi går i samma färger alla! Men är rädd att det bara skapar irritation eller nå liknande! och det vill jag absolut inte! utan bara att om man vill så får man gärna välja de färgerna men att det absolut inte finns några måsten!


     


    de jag har frågat tycker bara att det är kul med färgtema, men det kanske inte alla tycker!

  • Just Me

    Skriv så som du skrev i tråstarten, det lät avslappnat och bra  

     


    Du & Jag 23/3-2013
  • teddy
    lycklig01 skrev 2012-05-19 15:52:24 följande:

    det är just det som jag är rädd för, vil inte att någon ska känna sig tvingad! tycker bara att det skulle vara fint på alla kort om vi går i samma färger alla! Men är rädd att det bara skapar irritation eller nå liknande! och det vill jag absolut inte! utan bara att om man vill så får man gärna välja de färgerna men att det absolut inte finns några måsten!


     


    de jag har frågat tycker bara att det är kul med färgtema, men det kanske inte alla tycker!


    Men precis! Då  de ju bra att du skriver att detär valfrit men att ni GÄRNA ser att de e klädda i era färger. De tar man ju inte som ett måste...!
  • lilja

    Vi skrev;

    Klädsel: kavaj - klä er gärna i rött. 


    * 21 juli 2012 *
  • Anneli256

    personligen hade jag nog känt mig tvingad att köpa något nytt..eller ha något i dom färgerna. Svart hade jag inte velat ha av ren princip.. och jag äger inte något i dom andra färgerna.. och jag hade inte velat komma i någon annan färg eftersom dom flesta kommer nog att följa ert önskemål. Däremot så var jag på en färgtema fest där färgen var röd..alla ombads ha något rött på sig. Det innebar att man kunde välja allt från en röd klänning.. till röda öronhängen..röd rosett i håret osv.. Hela outfitten behövde inte vara i den färgen..


    Kanske lättare..


    Färgtemat lila silver och svart är..vi hade önskat att ni något i en av färgerna bär


    .Exakt vad är inte av så stor vikt, en kul grej absolut inget ni behöver följa helt strikt.


    En slips en kjol ja något upptill eller nertill gör precis som du vill


    Ett litet snabbrim :)


     

  • snowstars

    Håller med Anneli256 om att jag nog också hade känt mig tvingad att ha på mig nåt i temafärgerna. Nu råkar jag passa väldigt bra i lila, men alla gör inte det. Inte silver heller, så risken finns ju att alla gäster kommer i svart. Och det behöver ju inte vara något problem men man kan ju bara ha tänkt på det innan. Då kanske det är bättre att önska att någon del är i temafärgerna, precis som hon föreslog. Ett rim tror jag också är bra eftersom man får in mer info än ad man bara får i en rad.

  • daniiel
    lycklig01 skrev 2012-05-19 15:52:24 följande:

    det är just det som jag är rädd för, vil inte att någon ska känna sig tvingad! tycker bara att det skulle vara fint på alla kort om vi går i samma färger alla! Men är rädd att det bara skapar irritation eller nå liknande! och det vill jag absolut inte! utan bara att om man vill så får man gärna välja de färgerna men att det absolut inte finns några måsten!


     


    de jag har frågat tycker bara att det är kul med färgtema, men det kanske inte alla tycker!


    Fast om det är frivilligt och kanske inte mer än 5 personer väljer att klä sig i de färger, så blir det ju som inget speciellt. Då kommer man inte ens tänka på det, på kort senare tex. Då tycker jag att man lite missar grejen så att säga.

    Och jag, precis som de ovan, skulle nog känna mig mer eller mindre tvungen att bära något i de färgerna, trots att brudparet påpekar att det är frivilligt.

    Nåja, även detta är ju en sådan sak där brudparet måste få bestämma själva, men jag ville bara berätta vad någon av era gäster eventuellt skulle tycka om saken.
  • Cosy

    Vi önskade färger. Fast det vi önskade var varma färger eller olika nyanser av grått. Vilket är ganska många färger ifs och det går att tolka lite som man vill. Fast skrev minst två gånger i texten som vi skrev att detta inte var  klädkod utan önskemål. så nu får vi se om de kommer många i de färgerna eller inte.


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • TheD

    Om någon skulle skriva:"Klä er i rosa" och det var syftat på att vara klädd i den färgen från topp till tå då vette 17 om jag skulle komma!!!! Om man har något av den färgen ger mer frihet och då kan det vara något pyttelitet ;)

  • Anneli256
    TheD skrev 2012-05-19 22:49:05 följande:

    Om någon skulle skriva:"Klä er i rosa" och det var syftat på att vara klädd i den färgen från topp till tå då vette 17 om jag skulle komma!!!! Om man har något av den färgen ger mer frihet och då kan det vara något pyttelitet ;)


    Håller med dig.. När jag går bort någon stans så vill jag också känna mig vacker..och det gör jag inte i vissa färger helt enkelt :) Dessutom att om jag ska köpa något nytt till en fest så vill jag att det ska vara något som jag kan använda vid andra tillfällen också.
  • lycklig01

    vi har nu bestämmt att vi tar bort önskan om klädfärg då detta inte var så viktigt utan mera en kul grej! och jag vill verkligen inte att någon ska kännas sig tvingad och bli irriterad istället! utan alla ska ha en bra dag :)

Svar på tråden hjälp med formulering ang klädfärger