• teddy

Hur göra med sin hy? I förebyggande syfte...

Jag tänker, såhär ett tag innan det är dax för vårt bröllop, på att man kanske skulle se till att på något sätt förebygga så man inte får dålig hy till bröllopet! Jag har väl ingen jättejätte problemhy, men de brukar ju ändå va så att när de väl är något viktigt man ska göra så kommer de där finnarna o utslagen o man bara suckar o undrar va man borde gjort för att de inte skulle blivit så...!
    Men nu undrar jag vad ni brukar göra? Finns de några bra tips på vad o hur man ska göra för att förbättra sin hy o för att man ska få ha så fin hy som möjligt på sitt bröllop? Jag menar både huskurer o lite mer professionella tips...
    Är det någon som gjort några slags behandlingar hos typ en hudterapeut en tid innan bröllopet? Hur va de? O va kostade de?
    O sist men inte minst i de här inlägget... Ni får gärna ge lite bra sminktips me! :) Typ bra täckande foundation, bra vattenfast mascara, de bästa som täcker mm... 

Tar tacksamt emot alla tips! :)

• Svar på tråden Hur göra med sin hy? I förebyggande syfte...
  • kaffeälskaren

Lite små tips på vägen:

* Var konsekvent med din hudvård. Brukar du tvätta dig morgon och kväll gör det. Slarva inte det betalar tillbaka med en orolig hud.

* Drick vatten, gärna den rek. mängden som är för ett dagligt intag.

* Slarva inte med sömn.

* Se till att äta mycket frukt och grönt.

* Som någon sa, byt inte produkter mindre än en månad innan bröllop.

* Gör du ansiktsmasekr och annat undvik peelingmasker eller cremer två veckor innan. Då man " kickar igång" huden och du kan få igång en utrensning vilket resulterar i utslag.

* Lägg en fuktmask kvällen innan, och torka bort resterna sov med resterande du kommer ändå tvätta huden på morgonen i morgonrutinen. Detta gör att huden blir ordentligt återfuktad och din make kommer att sitta bättre.

* Efter egna erfarenheter och kunskaper så håller jag mig till salongsmärken på hudvård. De enligt mitt tycke fungerar absolut bäst (har provat de flesta märken..) Det kanske känns lite i plånboken när man köper en komplett hudvård men det betalar tillbaka med att du behöver inte köpa nya produkter lika ofta (dryga). Många billigare märken tenderar att torka ut din hud istället tyvärr.

• engaged

Vad har du för hy? Torr?

Vattenfast mascara har jag bara testat en och det är Diorshow, den är underbar :) Men tänk på att testa allt flera gånger innan den stora dagen!

• Koloratur

Kaffeälskaren: Gu vilket skrattanfall jag fick nu, läste ju: "Detta gör att huden blir ordentligt återfuktad och din make kommer att sitta bättre" med svenskt uttal på make!!! Hahaha! Fattade ingenting först....!!

• TheD
    Koloratur skrev 2012-05-19 01:03:26 följande:
    Kaffeälskaren: Gu vilket skrattanfall jag fick nu, läste ju: "Detta gör att huden blir ordentligt återfuktad och din make kommer att sitta bättre" med svenskt uttal på make!!! Hahaha! Fattade ingenting först....!!
    Hahahahahaha!

Läppstiftet jag fick påsmetad satt hela dagen med hjälp av puder som man man duttar på. Min frisör sa:"Håll andan nu så att du inte andas in pudret" ;)
  • lillamaa

Jag tar gärna emot tips på bra djuprengörande masker. 

Glad
  • teddy
    engaged skrev 2012-05-19 00:44:51 följande:
    Vad har du för hy? Torr?

Vattenfast mascara har jag bara testat en och det är Diorshow, den är underbar :) Men tänk på att testa allt flera gånger innan den stora dagen!
    Jag har lite sådär bland-hy...

Men ge gärna tips på några bra återfuktande o rengörande masker! :) De e kanske nåt att tänka på...

Vad gäller smink kommer jag såklart testa noggrannt innan men har ni märken o produkter att rekommendera tas det gärna emot! :)

Va tycker ni lite allmänt sådär om lumene?? 
  • knyttan

Sminktips tycker jag är lite svårt då det är så individuellt vad man gillar o inte gillar, färger konsistens osv.. Jag brukar köpa lite dyrare produkter än nivea, l´oreal, isadora mm för jag tycker det betalar sig, men priset är ju också en faktor... när jag var yngre köpte jag mängder med smink som jag sen aldrig använde och då var det ju bra om det var billigt... Nu köper jag sällan smink men när jag väl handlar något så är jag beredd att lägga lite mer då jag också vet att det är något jag kommer använda sen.
    De märken jag köper oftast är Lancome (foundation, concealer & mascara) Smashbox (rouge, ögonskugga mm) och MAC (också rouge, skuggor, pennor mm). Det enda jag inte gillar med Lancome är att jag tycker att de har för mycket parfym i sina produkter. Clinique tycker jag också har bra saker har köpt två läpstift an det märket som båda två är super. Så mina rekomendationer är väl att kolla in de märkena och se om de har något som passar...
    Ett generellt råd som jag har fått o som verkar vettigt är att lägga pengar på att köpa en riktigt bra foundation för den ska du ha på ansiktet hela dagen. Så näst efter en bra hudcreme är den viktigast. Om du vill prova ordentligt innan kan du gå runt till olika ställen och be om små prover så att du kan sminka dig själv hemma och känna efter hur du tycker att foundationen sitter och så.

• kaffeälskaren
    Koloratur skrev 2012-05-19 01:03:26 följande:

Hahahaha skrattanfallet är helt befogat! För det var först nu som jag själv ser vad det står hahahah vad fel det kan bli..

Till TS, en mascara som är värd pengarna tycker jag är Kanebo (hette det innan iaf) nu heter det nog sensai 38C mascara. Den tycker jag är grym! Den använder jag flitigt på sommaren när man badar. Den håller för allt vatten som är under 38 grader. Lätt att ta bort med varmt vatten och en bomullspadd. Den kommer jag iaf köra på när vi gifter oss nu i sommar :)

Svar på tråden Hur göra med sin hy? I förebyggande syfte...