• Äldre 18 May 12:34
    6703 visningar
    9 svar
    9
    6703

    Förslag på låt till utmarsch

    Vi gifter oss på midsommarafton och ska ha en borglig vigselceremoni utomhus. Vi kommer att ha Piluttavisan på piano som ingångslåt och under vigseln kommer vi ha en solist som sjunger Sonja Aldéns "Du är allt" och "I Folkviseton". Vi kommer även ha en sång där alla sjunger med, men vi har inte bestämt vilken än. Sen kommer vi till utmarschen, vi kan inte riktigt komma på nåt... Vi vill gärna ha nåt fint somrigt eller kärleksfullt, gärna en svensk låt som stämmer med midsommartemat! Är det nån som har nåt förslag? Kanske nån mer som gifter sig på midsommar som vill dela med sig av idéer också?

  • Svar på tråden Förslag på låt till utmarsch
  • Fru 0728
    Äldre 18 May 13:05
    #1

    Vi ska ha Änglagård som utgångsmarsch, glatt och definitivt somrigt:)

  • m2012
    Äldre 18 May 13:28
    #2

    Vi ska gå ut till Coldplay Paradise :)

  • m2012
    Äldre 18 May 13:28
    #3

    På orgel ska jag väl tillägga då. Finns klipp på youtube

  • Äldre 18 May 13:34
    #4

    Ulf Lundell (Oh lala) Jag vill ha dig

    Det fungerar som en stämmnings höjare inför festen som kickar igång sedan! Glad 

    Så härligt med midsommarbröllop! Hjärta 


    Brud anno 2013
  • Anaa
    Äldre 18 May 14:12
    #5

    Min m2b är en inbiten Liverpool supporter så vi ska gå ut till "You will never walk alone":)

    Faktiskt jag om föreslog det för jag tycker att låten är jättefin!

  • sirifr­edde
    Äldre 18 May 14:15
    #6

    skulle tagit en snutt ur mr beans semester :)

  • Äldre 18 May 14:34
    #7

    Vi hade "Änglagård" som utgångslåt och den tycker jag är oerhört fin och somrig :) Även "Höga gärdet", också Björn Isfält ur filmen Änglagård, tycker jag är fin.

    Eller kanske Kalle Moraeus - Underbart, den är fin och glad :)

    Vi hade "Visa vid vindens ängar" av Mats Paulson som ingångslåt, den är ju väldigt somrig och fin tycker jag, men inte riktigt så "fartig" som de andra kanske.


  • Äldre 18 May 21:52
    #8

    Tack för era tips! Just nu är Höga gärdet och Äppelbo gånglåt favoriter! Kom gärna med fler idéer!

  • Linda L
    Äldre 18 May 21:58
    #9

    Mina systerdöttrar ska sjunga kalle moraeus "underbart" jättefin sång. och bryan adams "all fo love" och några tillGlad 

Svar på tråden Förslag på låt till utmarsch