enkel brudklänning
Hej ! Jag har en fundering. Vi ska viga oss borgeligt i Gbg. Skulle så gärna vilja ha en klänning... Kanske en enklare modell men ändå fin... Är det ngn som vigt sig i Rådhuset? tips o trix tack:)
Hej ! Jag har en fundering. Vi ska viga oss borgeligt i Gbg. Skulle så gärna vilja ha en klänning... Kanske en enklare modell men ändå fin... Är det ngn som vigt sig i Rådhuset? tips o trix tack:)
Det finns ju hur mycket fina klänningar som helst om du inte vill ha en lång maffig bröllopsklänning (inte för att det heller är fel även om ni gifter er i rådhuset). och inte behöver de vara så dyra heller. Finns jätte mycket fint på tex kinaklänningssidor eller ebay som är klart prisvärt. För att inte tala om alla vanliga affärer så här i studenttider.
Som denna tex för bara 35 USD (245 sek) som jag har köpt och väntar hem
www.ebay.com/itm/370600330089&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Tänk bara på att i rådhuset får ni välja mellan 20 sek elelr 2 min medan om ni gör vigsel på annan plats med en borgerlig vigselförättare från kommunen så kan ni utforma cermonin längre om ni vill med musik etc men ni kanske inte vill ha så stort.
vi tänkte ta det enkelt genom att vi åker till Grekland strax efteråt:)
här kan du köpa fina klänningar i olika prisklasser! Jag har själv köpt min där och den har väldigt fin kvalitet:
http://www.lightinthebox.com/narrow/knee-length_v4169t0+tea-length_v4170t0/wedding-dresses_c1181
Denna är det jag har köpt:
Etsy.com har också mycket fint!
Ja jätte fina klänningar men jag önskar att man kunde få se den "på rikigt" innan man bestämmer sig:)
Jag gifter mig på midsommarafton och har också varit ute efter en enkel klänning. Har tyvärr varit svårt att hitta i butiker så jag har beställt två st från ringsgo.com och kommer att skicka tillbaka den jag inte vill ha. Den jag tror jag vill ha ser ut så här: www.ringsgo.com/sv/fashion/White-Satin-och-chiffong-Empire-Midja-Wedding-Dress-p13106.html Den andra ser ut så här: www.ringsgo.com/sv/fashion/Påsklilja-Chiffong-A-linje-Axelbandslös-Golv-Längd-brudtärna-klänning-p17502.html Fast jag har beställt den i vitt och kommer att göra den vadlång om jag bestämmer mig för den.
Halens har ju ett par fina tycker jag :)
www.halens.se/mode-kvinna-bröllop-120/brudklänning-079716?tm=94
www.halens.se/mode-kvinna-bröllop-120/brudklänning-063248?tm=94
www.halens.se/mode-kvinna-bröllop-120/brudklänning-079714?tm=94
www.halens.se/mode-kvinna-bröllop-120/brudklänning-079719?tm=94
www.halens.se/mode-kvinna-bröllop-120/brudklänning-079718?tm=94
Även Bonprix
www.bonprix.se/produkt/broellopsklaenning-vit-946980/&type=image&sk=7439
www.bonprix.se/produkt/brudklaenning-cremevit-950684/&type=image&sk=7439
Det finns ju många vita, vanliga klänningar som är fina. Vill du ha en "riktig" brudklänning eller går det bra med vara en vit, fin klänning? Ska den vara hellång eller knälång?
Vad det gäller sk kinaklänningar, som även de Midsommarbrud2012 tipsar om ovan, så kan man inte skicka tillbaka dem om de inte passar eftersom de inte har nåt lager utan syr upp varje klänning vid beställning.
var just in på alla sajter de flesta modellerna va ju slutsålda....
Ja det gjorde dem nog:) Ska kika runt lite finns ganska många affärer här i Gbg med så man kan testa olika modeller först:)
Om du inte vill beställa från utlandet så har bonprix en del fina enklare klänningar till någolunda pris
www.bonprix.se/produkt/klaenning-bjoernbaer-956262/&type=image&sk=7438#
www.bonprix.se/produkt/klaenning-vitroed-969132/&bundle=2858950
www.bonprix.se/produkt/klaenning-vit-978006/&bundle=2282126
www.bonprix.se/produkt/klaenning-roed-904173/&type=image&sk=7438
www.bonprix.se/produkt/chiffongklaenning-matt-syren-920541/&type=image&sk=7438
www.bonprix.se/produkt/spetsklaenning-vit-913492/&type=image&sk=7438
www.bonprix.se/produkt/spetsklaenning-svart-971424/&type=image&sk=7438
www.bonprix.se/produkt/trikaklaenning-baerroedsvart-916577/&type=image&sk=7438
www.bonprix.se/produkt/broellopsklaenning-vit-946980/&type=image&sk=7439
www.bonprix.se/produkt/brudklaenning-cremevit-950684/
www.bonprix.se/produkt/chiffonklaenning-baerroedsvart-946955/&type=image&sk=7439
Ojj va många fina... Flera ja fastnade för faktiskt. jag är bara 150 cm lång så en kort klänning är ju perfekt;)
Jag har tittat på stl på en annan sida (jenjenhouse) som också hade den ena klänningen. På den sidan fanns en bra storleksguide. Jag har dock beställt klänningarna i för stor storlek eftersom att jag är gravid, jag kommer sedan att sy in så att den passar. Går ju att beställa måttsydd också till en ganska billig penning men jag har ju svårt att veta hur stor jag är om några veckor så jag gjorde så här istället. Lite osäker på det här med rätten att lämna tillbaka, går det inte så försöker jag nog sälja den jag inte vill ha. Jag ville gardera mig med två klänningar eftersom det är så svårt att veta hur det blir med magen... Ville inte ha någon av de klänningar som var anpassade efter gravida, jag vill att klänningen ska framhäva magen mer än att gömma den liksom... Jag kan skriva om hur det gått när jag får dem! Lite nervöst är det men förhoppningsvis går det bra :)
Hoppas att det går jätte bra.:)