• 120530

Var säljer man sin brudklänning?

Vår underbara bröllopsdag är nu förbi och jag vill sälja min brudklänning. Detta för att jag inte får plats med den hemma och det känns bättre att den kan få komma till användning än att jag knölar ner den i en låda.

Hur har ni som lyckats sälja era klänningar gått till väga? Jag har lagt ut den här på bröllopstorget och på blocket utan ett endaste svar. Jag har sänkt priset och också skrivit i texten att jag tar emot bud då jag gärna vill att den skall komma till användning. 

Jag har funderat på tradera men vill inte lägga en massa pengar på annonser som inte leder någon vart. Läste om en butik i Göteborg som säljer begangnade klänningar mot % av försäljningspriset men är rädd att den skall bli hängande där och dessutom bli smutsig och solkig av provande. 

Vore tacksam för alla tips! 

• Svar på tråden Var säljer man sin brudklänning?
  • 120530

Puff puff, ingen som har några tips?

• Beccastina

Jag själv letar efter en brudklänning och detta letar jag efter i en annons:

Storlek på klänningen
    Mått! byst, midja höfter där klänningen passar
    BILDER!

• daniiel

Den första klänningen fick jag sålt via Blocket, den andra via Köp och sälj här på BT och den tredje genom lokala köp och sälj grupper på Facebook.

Som Beccastina skriver, så är det bra med all info som man bara har om klänning samt bra bilder. Om man inte rymmer många bilder i annonsen är det bra att skriva att fler kan skickas vid förfrågan.

• 120530

Tack för tipsen! Jag får väll prova att lägga ut den på blocket en gång med lite lägre pris, skall testa facebook också.

Hur har ni prissatt era? Min kostade 6500 kr i butik och jag har lagt ut den för 3000, tycker ni att det är för dyrt? Jag har skrivit att jag tar emot bud också men folk kanske drar sig för det..

• daniiel

Jag tycker inte att det låter för dyrt, det är ju mindre än halva priset. Har du tvättat den?

Klänningarna jag sålt är kinaklänningar, så jag har sålt dom för ca 100kr mindre än vad jag köpte dom för, de var ju oanvända. Det går ju inte riktigt att jämföra med en "riktig" klänning.

• snowstars

Jag tror också att mycket beror på tajming. Det vill säga, någon i din närhet ska ha ungefär samma storlek och smak på klänning som den klänning du faktiskt säljer samt vilja köpa en bagagnad klänning och råka leta när din annons ligger ute. Inte så lätt kanske. Särskilt en brudklänning är väl en sån grej som man gärna vill prova innan man köper så därför köper man inte gärna en från Skåne om man bor i Stockholm osv.

Se till att annonsen är informativ och så får du kanske annonsera med jämna mellanrum. 3000 tycker jag inte är dyrt med det nypriset.

• 120530
    daniiel skrev 2012-05-21 09:38:56 följande:
    Jag tycker inte att det låter för dyrt, det är ju mindre än halva priset. Har du tvättat den?

Klänningarna jag sålt är kinaklänningar, så jag har sålt dom för ca 100kr mindre än vad jag köpte dom för, de var ju oanvända. Det går ju inte riktigt att jämföra med en "riktig" klänning.
    Nej jag har inte tvättat den. Jag har funderat på det och velat lite fram och tillbaka.. Vi hade vinterbröllops och var bara inomhus så den är så gott som helt ren. Ett lager av 9 i kjolen är lite, lite smutsigt precis i fållen men det syns inte om man inte börjar bläddra ibland dem. Jag kom fram till att det var bättre att inte tvätta den och låta köparen välja själv, än att lägga på den kostnaden på priset.
  • Sarin
    120530 skrev 2012-05-18 09:58:47 följande:
    Vår underbara bröllopsdag är nu förbi och jag vill sälja min brudklänning. Detta för att jag inte får plats med den hemma och det känns bättre att den kan få komma till användning än att jag knölar ner den i en låda.

Hur har ni som lyckats sälja era klänningar gått till väga? Jag har lagt ut den här på bröllopstorget och på blocket utan ett endaste svar. Jag har sänkt priset och också skrivit i texten att jag tar emot bud då jag gärna vill att den skall komma till användning. 

Jag har funderat på tradera men vill inte lägga en massa pengar på annonser som inte leder någon vart. Läste om en butik i Göteborg som säljer begangnade klänningar mot % av försäljningspriset men är rädd att den skall bli hängande där och dessutom bli smutsig och solkig av provande. 

Vore tacksam för alla tips! 
    Hej! En fråga, fick du din brudklänning såld? Jag vet inte heller riktigt hur jag ska gå tillväga.
Svar på tråden Var säljer man sin brudklänning?